Rambo krijgt kale plekken en eet amper

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Rambo krijgt kale plekken en eet amper

Bericht door Sunnetje »

Rambo is altijd al mijn zorgenkindje geweest. Met zijn angst voor het onbekende, eenkennigheid en voedselallergie.

Nu gaat het eindelijk een tijdje beter, maar nu ontdekte ik laatst dat ik op zijn onderbuik, zijn achterpoten en de onderkant van zijn staart kaal wordt!
Het ziet eruit alsof ie zichzelf kaal likt, ook al heb ik hem dat nog niet zien doen.

Stress likken misschien? Al weet ik niet waardoor het zou komen.

Kan het er iets mee te maken hebben dat zijn hormonen een maand geleden 'geactiveerd' zijn? Voorheen had Rambo namelijk nooit katertrekjes, maar sinds poes Spooky hier op proef is geweest (wat helaas niet ging, dus ze ging weer terug) miauwt hij veel en berijdt hij de kussens. Dus meneer heeft eindelijk hormonen ontdekt.

En sinds een dag of 4 merk ik dat hij heel weinig eet! normaal eet ie altijd lekker zijn bakje leeg, nu neemt ie amper een hap! :-( Ik heb vandaag geprobeerd zijn brokjes wat te weken, maar ook dat vond ie niets. :???:

Iemand tips? ideeën? :please:
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Rambo krijgt kale plekken en eet amper!

Bericht door Cari »

De kaalheid die je beschrijft klinkt inderdaad als hormonaal. De huid blijft intakt en er is geen jeuk of overmatig likken. Ik heb het 2 keer gehad met overigens gecastreerde katers (is Rambo gecastreerd?). De laatste keer dit jaar met Fling. Nu begint zijn haar pas weer wat terug te komen. Ik heb er niets aan gedaan.
Misschien heeft het ook te maken met de komst van Isis :ethink: ?
Ben blij te horen dat de de wondjes op zijn kop wel verdwijnen. Denk wel dat dat er los van staat.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Rambo krijgt kale plekken en eet amper

Bericht door Sunnetje »

Rambo is -nog- niet gecastreerd. Hij heeft nooit gesproeid namelijk en vertoonde nooit typische kater kenmerken. En aangezien de andere 2 wel gecastreerd zijn en het allemaal binnenkatten zijn, leek het me nog niet nodig. Maar nu Isis er is en meneer na het bezoek van Spooky zn hormonen heeft losgelaten, komt er zeker wel een bezoekje aan de DA aan.

Rambo was al kalend voordat Isis er was, dus ik denk niet dat het daar mee te maken heeft.

Zojuist kwam ik thuis na een lange dag werken en heb ik ze allemaal weer hun eten gegeven. Rambo at nu gelukkig al wel, al heb ik hem wel 2x terug moeten zetten bij zijn etensbakje.

Ik heb erover zitten denken om bij de DA anders te vragen om zo'n verstuiver met kalmerend spul erin. Feliway heet dat dacht ik? (of is dat weer wat anders)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie