Op vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjolijn87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:24
Locatie: Zuidland

Op vakantie

Bericht door marjolijn87 »

Over een paar weken gaan we 2,5 week op vakantie.
Mijn schoonmoeder zorgt dan voor onze twee katten. Mijn katten gaan eigenlijk altijd naar buiten, maar ik denk niet dat mijn schoonmoeder elke dag 2 keer langs kan komen om de katten naar buiten en binnen te laten.
Mijn vraag is; hoe erg is het voor katten om ineens 2,5 week niet naar buiten te kunnen?
Kan het kwaad? Ik denk zelf wel dat ze zich wel gaan vervelen, maar weet niet zo goed wat ik moet doen...

groeten marjolijn
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Op vakantie

Bericht door ayla »

het lijkt mij voor je katten het prettigst als zij gewoon naar buiten kunnen. is er een mogelijkheid om een kattenluik te plaatsen? dan kunnen ze gewoon naar binnen en buiten wanneer zij dat willen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Op vakantie

Bericht door jobey »

Als je schoonmoeder in de buurt woont, zou ik het toch wel vragen. Ze zijn het nu eenmaal gewend en om dan ineens 2,5 week binnen te blijven is niet niets. Je hebt dan kans dat ze binnen spullen gaan slopen uit verveling...
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Op vakantie

Bericht door Umimeis »

Toen ik vorigjaar op vakantie was, liet ik mijn katten gewoon buiten want ik heb een kattenluikje.
(ik woon wel in een huurhuis, dus moet als ik weer weg ga een nieuwe deur betalen, maar dat heb ik er wel voor over, maar dat even terzijde)

Mijn ouders en een vriendin van mij zorgde om en om voor de katten toen ik met vakantie was
Die vriendin van me woont enkele huizen verderop en zij hield elke dag een oogje in het zeil en gaf hun 's ochtends en 's middags te eten. En m'n ouders kwamen om de dag 'smiddags even langs om te kijken of alles goed ging.

Ontopic:

Ik denk dat je misschien beter een luikje kan laten plaatsen en je katten gewoon buiten moet laten.
Of........
Heb je een beetje leuk contact met de buren? Je zou hun ook eventueel een sleutel van je huis kunnen geven zodat zij je katten 's avonds binnen kunnen laten. Dan hoeft je moeder de katten alleen eten te geven.
Of...
Dat je moeder 's ochtends de katten eten geeft en ze naar buiten laat en dat je buren 's avonds voor de katten zorgen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Op vakantie

Bericht door Cari »

ALs je geen kattenluik wilt nemen, zou ik ze die 2,5 week binnen houden. Vervelend voor ze, maar beter dan dat ze voor een gesloten deur staan (misschien in regen en wind) en gaan zwerven.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Op vakantie

Bericht door Umimeis »

Ik zou er gewoon voor zorgen dat er 's ochtends iemand is en 's avonds iemand is die de katten buiten doet en binnen doet. 2,5 weken binnenhouden is wel lang voor buitenkatten, die van mij zij buitenkatten en die zouden dat echt niet kunnen 2,5 weken binnenzitten.
En ik zou ze dat ook niet aan willen doen.
Enkele dagen wil meestal nog wel bij sommige katten (hier bij mij helaas niet). Of je moet ervoor zorgen dat ze genoeg speeltjes en krabpalen enzo hebben.
Dus informeer even bij je buren en je moeder wat ze ervan vindne om om en om voor de katten verzorgen, da's veel beter.
Maar het beste is toch om een luikje te nemen, dan hebben ze alle vrijheid. ;-)
Katten vinden vaak wel een schuilplekje, tenminste die van mij wel.
Soms kunnen die van mij net niet op tijd hun huisje halen omdat er ineens een stortbui komt, dan schuilen ze in de portiek of bij de benedenbuurvrouw achter de schutting onder het afdakje
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie