Herstel na operatie kat

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Adriana »

fijn al die goeie berichten. en dat Garfield op de bench slaapt, vind ik erg aandoenlijk!
ja, hopelijk morgen gipsloos..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door ayla »

Arme Felix, zijn gips mocht er dan wel af, die vervelende kap die hij tot nu toe niet om hoefde moet nu toch echt! Nou ik heb meneer nog nooit zo rustig, bijna passief, gezien. Alsof hij zich er maar bij neerlegt.

Maar ja, we komen thuis, en ja hoor, meneer krijgt het voor elkaar om toch zijn gewonde poot te gaan likken.. dus dat was direct weer naar de DA voor een grotere kap. Heel zielig, want kattenbak bezoek moet hij nu bij geholpen worden ( hij blijft hangen in de bench) en ook eten en drinken lukte de eerste dag niet. de eerste avond met kap wou ik even controleren of hij genoeg vocht tot zich nam, dus stukje huid omhoog en kijken hoe snel dat weer terug trekt, nou niet goed dus! Heb wat water op mijn vinger gedaan en hij begon toch te lebberen. direct spuitje gevuld met water en hem met behulp van het spuitje water gegeven. Wat was hij blij zeg! ook het eten uit het bakje ging niet goed met die kap, wat een onding!

dag 2 ging al stukken beter! drinken en eten ging weer zelfstandig, hij eet alleen veel minder dan toen hij los liep. vandaag alweer dag 3 en de kattenbak lukt nu zelfstandig, na vannacht een klein ongelukje op zijn deken in de bench gehad te hebben, een klein plasje. Dus vanochtend heeft hij een nieuw dekentje gekregen en hij ligt nu rustig te slapen.

Het pootje ziet er trouwens goed uit. Vrijdag ( dag 1 gipsloos) hing het slap en deed hij er niets mee, maar gister ( dag2) zat meneer bij me op de bank en hij zag een vogel, nou hij ging er bijna vandoor en had flink wat kracht in dat gewonde pootje! De hechtingen zijn er uit, en het pootje ziet er bijna even lang uit als zijn gezonde poot. alle wondjes die hij had op andere pootjes en gezichtje zijn helemaal genezen.

Hij moet nog zeker 5! weken rust in de bench, niet lopen! deze 3 dagen is dat goed gegaan, maar gister vierde ik mijn verjaardag en kreeg ik een erg leuk cadeau voor de 2 heren, dus Garfield kon zijn lol niet op! arme Felix, die zat daar maar en keek er naar. Dat speeltje maar even weg gezet, Sorry Garfield, maar het is zo zielig anders voor Felix. Die andere speeltjes maken hem niet uit, maar deze! maakt geluid, en een balletje in een soort van overdekte baan die ze kunnen rollen.

nou een lang verhaal, maar het is heerlijk om mijn verhaal kwijt te kunnen hier!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Adriana »

is die grote kap bedoeld om te vermijden dat hij zijn geopereerde poot kapot likt?
en zou hij dat ook doen zonder kap?
ik kan me voorstellen dat die poot verkeerd ruikt en je zou die poot voorzichtig met lauw water kunnen deppen en dan met een tissue over zijn koppetje wrijven en dat op die poot smeren, dan moet het weer 'eigen' zijn.
wat goed dat je onmiddellijk hebt gecontroleerd of ie aan het uitdrogen was en hebt bijgevoerd. het vel bij wat molliger katten veert sneller terug dan bij slanke dieren die wat ruimer in hun vel zitten. en je kunt het beste, wat je ook gedaan hebt, aan de veilige kant gaan zitten, bovendien raken ze er dan aan gewend (voor als het ooit nog nodig is).

en verder alleen goeie berichten :eclap: en ook fijn dat de pootjes vrijwel even lang lijken en dat hij met het lopen daar geen last van heeft. zijn de bothelften nu goed aan elkaar gegroeid of kost dat veel meer tijd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Cari »

Het komt allemaal goed met Felix en alles verloopt volgens plan, maar... 5 weken nog..... aghossie :-( .
Goed trouwens dat hij minder wil eten, anders zou hij nu in de bench, zonder beweging, flink aankomen. En een om eten zeurende kat in een bench is helemaal zielig ;-) .
Sterkte voor de komende weken!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door ayla »

@ Adriana: ja inderdaad de kap is er om te vermijden dat hij de wondjes op zijn gewonde poot likt of afbijt, dat moet echt nog helen. En er zou flink wat haarverlies plaatsvinden bij zijn tenen waar de haren niet afgeschoren waren, en de kap is dan om te voorkomen dat hij die haren allemaal binnenkrijgt. ( Gister zijn er ook echt absurd veel plukken haar van zijn poot gekomen, alleen al als hij met deken er langs kwam, ook laten de eerste korstjes los).

Hij accepteert zijn poot gelukkig wel helemaal en zijn broer ook. die heeft er aan geroken en kwam dicht tegen Felix aan liggen :)

Als het goed is verbind het plaatje de 2 bot helften met elkaar. En aangezien 2 botten in zijn poot gebroken waren heeft hij 2 plaatjes.

ben ook echt blij dat ik hem water heb gegeven die avond, het zag er echt niet uit gewoon, dat vel bleef gewoon recht overeind staan, terwijl het normaal eerder terug veerde. nog een teken: hij had nog niet geplast. Het gaat nu echt heel goed, drinkt goed, eet goed, inderdaad nog steeds minder, maar dat is niet erg. Hij zit nog steeds op zijn 4 kilo ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door ayla »

En de kap is eraf, en wat is hij blij! Hij wordt steeds meer mijn kleine lieve ondeugd. Zijn eetlust is al weer meer teruggekomen, en het is vooral makkelijker om te eten nu.
Zodra de bench hier opengaat, neemt Garfield een sprint en kruipt lekker tegen Felix aan. Hij brengt ook voortdurend speeltjes naar de bench toe, en speelt over het algemeen heel lief en zacht met Felix. Alsof hij weet dat hij opletten moet.

En Felix, die verkoopt Garfield graag een tik met zijn gewonde poot als deze te vervelend is :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Anne82 »

Fijn te horen dat het zo goed gaat!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Adriana »

ayla schreef:Hij wordt steeds meer mijn kleine lieve ondeugd.
je zult zien dat de band met jullie intenser is na zo'n ingrijpende gebeurtenis en gelukkig zijn de broers helemaal dol op elkaar. vind het best wel boeiend om van je te lezen hoe zijn broer voor vermaak zorgt en probeert zoveel mogelijk in de buurt te zijn. dat geeft aan dat er bij katten vaak veel meer besef van situaties is dan we doorgaans veronderstellen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door ayla »

Inderdaad Adriana, wij kijken hier en af toe met lichte verbazing naar de dynamiek tussen de twee. Het is zo bijzonder om te zien hoe "Nanny Garfield" zorgt voor zijn broertje.
Vind het ook nog steeds verwonderlijk dat Felix rustig bij ons op de bank komt liggen, deed hij dus echt nooit voor het ongeval. Wellicht heeft hij door dat er iets mis is, en dat zich rustig houden moet. Maar zodra hij nu bij ons op de bank komt, gaat hij rustig liggen poetsen en dan lekker tegen zijn broer aan slapen.

Hij gaat ook iedere dag meer bewegingen maken met zijn poot, over de littekens groeit het haar al heen, en pootje ziet er stukken sterker uit. Hopelijk over 4 weken benchloos.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door ayla »

Het wordt iedere dag lastiger om Felix zo te zien. Zojuist was ik zijn bench aan het schoonmaken toen hij een spurt nam en in een paar seconden de hele kamer door rende... oeps....
Hij moet nog 3 weken in de bench zitten, maar hoe..... Hij gebruikt de poot echt volledig, steunt erop, wast zich erop, deelt er tikken mee uit. Af en toe heb ik zo de neiging om dat beestje gewoon lekker rond te laten lopen! ZUCHT...

En zodra de bench opengaat rent Garfield tevoorschijn en begint zijn broer toch te knuffelen! Maak het er niet makkelijker op...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Cari »

Snap dat het niet makkelijk is... probeer het vol te houden :ewhistle: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Dafpoetser »

Ik denk dat het beest intuitief aanvoelt dat het weer "goed' met 'm gaat en daar van genieten wil.
Dat er nog voorzichtig met 'm moet worden omgesprongen is natuurlijk raadzaam, maar het moet voor jou een enorme opsteker zijn dat de kat ZO opgeknapt is.

Proficiat!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door Rowena »

Het gaat alleen maar de goede kant op gelukkig! Ik zou het ook heel rottig vinden om hem in de bench te laten. Maar ik zou ook nog ff volhouden..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door ayla »

dank jullie wel voor je steun!

Gelukkig gaat het nu wat beter, hij ligt weer prinsheerlijk naast mij op de bank, en kan weer genieten van knuffels. Hij en wij hadden echt even een dipje paar dagen terug.
Ben stiekem erg blij dat het weer wat minder weer wordt, want hij kon nu niet naar buiten, in tegenstelling tot Garfield, die de hele dag op het balkon zit.
We hopen dat we over een paar weken te horen krijgen dat hij rond mag gaan lopen, de bench blijft in ieder geval staan als Felix weer beter is, al mag de bench dan gewoon open staan. Garfield is er dol op! Als Felix bij ons ligt, kruipt hij in de bench.
Ik ga meneer nu even lekker kammen, vind hij heerlijk en hij verhaard als een malle!

@Rob, is inderdaad een hele opsteker. En als je dan bedenkt dat er mensen zijn die hun kat in laten slapen vanwege een kapotte poot. Verschrikkelijk. Er zijn gewoon mensen die de operatie niet kunnen betalen of om wat voor rare reden er voor kiezen om hun kat niet te laten helpen. Ik ben blij dat wij er alles aan doen om onze felix beter te maken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Herstel na operatie kat

Bericht door GizmoJan »

Hee!

Hoe gaat het nu met Felix? Wel fijn dit allemaal te lezen, wij zitten met net zoiets nu eigenlijk, Nero onze jonge kater heeft z'n achterpoot op meerdere plekken gebroken, is inmiddels
geopereerd en zit ook in de bench.. Hij heeft geen gips omdat de breuken te hoog zaten,
er zijn pinnen langs de botten gezet en het moet nu weer aan elkaar groeien..
Nero heeft het erg moeilijk in de bench en heb het er zelf ook moeilijk mee, hij moet
ook 4 tot 6 weken, volgens de dierenarts mocht hij er absoluut niet uit, las dat jij
hem er wel eens uithaalde en in een gaaskooitje stopte of op de bank?
Kan hem ook niet fijn aaien zo want hij heeft grote ontsnappingsdrang terwijl het zo'n knuffel is, ik hoop maar dat die een beetje went, heb jij hem in de huiskamer staan?

De andere kat Gizmo wil ook niks met hem te maken hebben en komt bijna niet binnen en
loopt er met een grote boog omheen terwijl Nero zo naar aandacht van hem verlangt,
moet zeggen dat Gizmo hiervoor ook al niet superdol op Nero was, alleen andersom ;-)
Nou ga het ook proberen vol te houden voor Nero en elke week voor controle langs en hopelijk
mag die snel eens even los lopen door de kamer, als je nog tips hebt hoor ik het graag!
En succes met Felix!
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
Plaats reactie