Mijn katje miauwt juist niet

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mijn katje miauwt juist niet

Bericht door Evaa1985 »

Hallo allemaal!

Sinds bijna een jaar heb ik een skattig klein katje, Bobbie. Ze werd verwaarloosd door haar vorige baasje en toen heb ik haar 'gepikt.' Ze was nog heel klein, 2 maandjes ongeveer en zwaar ondervoed. Vanaf het begin af aan miauwt ze amper. Laatst stond ik in de keuken op iets wat vreemd aanvoelde, toen ik keek zag ik dat ik op haar staartje stond..Ik schrok me rot want ik stond er volgens mij al ff op.. :???: Maar ze gaf geen krimp, geen mauw, gil, of gemorrel. Ze kan wel miauwen, dat heeft ze in het begin heel af en toe wel eens gedaan en heel soms doet ze dat nu nog. Ik vind het zo maf..Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dat kan? Neem aan dat het niet erg is maar ben wel nieuwsgierig..Het is wel een ontzettend drollig katje dus op zich.. :lol:

Groetjes, Eva

Ps. Ontzettend gaaf forum dit! Heerlijk al die foto's van die katjes! :grin:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Eva,

Allereerst geweldig hoe jij je je om dit zielige beestje hebt ontfermd!

Ik heb ook een kat die amper mauwt, en als ie het al doet klinkt het als een eend "kwaak"..maar zachtjes, en heel hoog...blazen heeft ie ook nog nooit gedaan.
Ik gok dat het diertje ZO blij is met je, dat je best even op zijn staartje mag staan...want ze weet dat je het niet expres doet...ze heeft ergere dingen meegemaakt!

Geniet van je drollige katje,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Adriana »

;-) welkom op het Forum!
de ene kat is luidruchtiger dan de andere en door het jaar heen verschilt het ook wel.
ik kan je alleen onze eigen ervaring doorgeven:
wij hebben twee herplaatsers die ruim een jaar in een garage hebben gezeten en verder in hun toen 5-jarige leven ook niet al te veel aandacht hebben gehad. die zijn nu ruim een jaar bij ons en pas de laatste maanden komt er een mauw uit. vooral protestmauwen en heel veel geknor, dat wel.
maar ik kan niet zonder krijs op een staart staan hier, bij geen van twee/drie.
mijn andere kater is heel luidruchtig en mieuwt bij iedere scheet die hij laat, bij wijze van spreken.
het is denk ik heel wisselend en bij de zoveelste 'aandachts-mauw' van Mo denk ik wel eens: 'beest, ...... eens een tijdje!', maar hij krijgt daarna onmiddellijk de zoveelste knuffel, hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Evaa1985 »

Jee wat een snelle reacties! Ik ging ff kijken of de foto goed gelukt was en zag de reacties! :grin:
@Rob, dankjewel. Ik kon het gewoon niet over mn hart verkrijgen haar in de ellende te laten zitten. :roll: En..Zal ze echt zo drollig zijn dat ze denkt; ach, je bent zo lief voor me, ga jij maar even op mijn staartje staan.. :lol: T zou me eerlijk gezegd niks verbazen. Ze is zo ontzettend lief en vreselijk aanhankelijk, ik draai me om en ze zit of ligt alweer dicht bij me. Na het eten beloond ze me ook altijd met een zoen. Dan komt ze bij me, gaat in mn nek liggen, likt mn neus en gaat weer naast me op haar eigen troon :!: zitten.. :grin: Ze kan trouwens wel heel goed blazen, ik had een keer de kat van mijn moeder te logeren en toen was Bobbie stoerder (net een half jaar) dan de kat van mijn moeder (2 jaar en nog een mannetje ook) dus wat dat betreft..Ach, het is gewoon een drolletje denk ik dan maar!

@ Adriana, dankjewel! Ik vind het heel gaaf, heb de site al tussen mn favorieten gestopt.. :grin: Protestmauwen en knorren daar is ze een ster in! En als mijn vriend bij mij is geweest dan krijg ik een 'aandachtstekort' miauw, dan kijkt ze me aan en dan komt er een goeie mauw vanuit haar tenen en dan loopt ze boos weg en gaat dan met haar rug naar me toe zitten. Maar dat is dan ook het enige dat uit haar komt. Alsof ze denkt dat je alleen maar moet miauwen wanneer iets je niet zint. Alhoewel, als ik op haar staartje sta doet ze weer niks. Hmm..Maffe beestjes he die katten?! Wat zielig trouwens dat die 2 ruim een jaar in een garage hebben gezeten..Bewust opgesloten oid? Wat kunnen mensen dan gemeen zijn he..Bah.. :evil:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Dafpoetser »

ik heb hier geleerd dat neusje likken HET ULTIEME is wat je met je kat kan hebben, dan ben je maatjes, vriendjes!!
*neusje-neusje* doen katten als ze dol op elkaar zijn! Als je dat als kat-mens hebt...dan heb je een band!! (een sterke!!!!!!!!)

Dat ze geen kik heeft gegeven geeft aan hoe vreselijk DOL ze op je is!
Katten zijn slim hoor....
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Evaa1985 »

Ja, ik zat ff te gluren en zag inderdaad dat jij ook ervaring hebt met maffe kattentaferelen..:lol: Ben blij dat ze me lief vind, als ze dit ook doet bij me zeg ik ook altijd; ja, ik vind jou ook lief. En dan kan ze me zo hemels aankijken alsof ze me verstaat, dan kan ik dr wel opvreten..:pdtu:
Grappig trouwens dat jou kat zo reageert op je lach, dan zou ie aan mij een verkeerde hebben dan lig ik de hele dag alleen nog maar in een deuk.. :pdtgoss:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Adriana »

bij iedere begroeting als je van buiten komt, zou je met je katten even neus/neus-contact moeten hebben. ik merk hier dat ze dat zelf graag willen, dan beruiken ze je even en geven hun geur af. en dan ben je weer 'ingelogd' bij de katzels.
ik vergeet het wel eens en dan proberen ze in je te klimmen of gaan rechtop staan, indd om bij je neus te komen.
en liggend is dolle pret want dan kan alles besnuffeld, wenkbrauwen, haar ook erg leuk. en wordt er ook gelikt/geraspt. eigenlijk allemaal terrritorium en de boodschap is indd: jij hoort bij mij!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Evaa1985 »

Ja dat doe ik dus tegenwoordig ook, eerder dan dat laat ze me niet met rust, haha! Dan blijft ze maar achter me aan lopen met de meest creatieve bewegingen die ze daarbij verzint. Of als ik thuis kom en moet onwijs nodig naar de wc dus dan gewoon met jas en al op de wc zit dan springt ze op mn schoot en van mn schoot in mn nek. Zit je dan op de wc met een kat in je nek..:lol: Ik moet zeggen dat het me wel heel erg vertederd om haar zo blij te zien. Ik ben namelijk net zo blij met haar als zij (blijkbaar) met mij..:grin: Ze knapt ook ontzettend af op mannenstemmen, mijn vriend heeft nogal een zware stem en zodra de deur open gaat en ze hoort zijn stem dan vliegt ze met een rotgang mn schoot op alsof ze dan wil zeggen 'zo, nu kan je niet meer opstaan om anderen aandacht te geven' Best gek ook aangezien ik haar dan net zoveel aandacht geef als wanneer hij er niet is. Tegenwoordig doet ze dit bij alle mannenstemmen, de buurman, mn vader etc. Dan vliegt ze op en springt op schoot. Jaloers heksie is het denk ik gewoon.. :lol: EN, ik ben er sinds vrijdag achter dat ze zwanger is!!!! :grin: :grin:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Catfish »

Welkom hier Evaa!
Ten eerste, wat goed dat je haar zo opgevangen hebt! In dat geval is katten jatten volledig toegestaan vind ik.
En dat ze niet gilt als je op haar staart gaat staan.... Ik denk dat ik me bij Rob aan moet sluiten. Lief!
Als ik even weg ben geweest of onder de douche vandaan kom geven Zorro en ik elkaar altijd kopjes (ik ben blijkbaar deels kat, een vriendin zag het eens en proestte het uit, ik deed het gewoon uit instinct zullen we maar zeggen ;-)) en neusjes, ik smelt dan volledig. Ik weet dat het indedaad in principe territoriumgedrag is, maar wel heel lief.... Smelt!

En trouwens, wat in Bobby een lekker ding!

Oeh, zwanger....... Waarom had je haar niet laten steriliseren?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mijn katje miauwt juist niet.

Bericht door Evaa1985 »

Ja, in dit geval voelde ik me ook niet schuldig, ik vond dat ik het grootste recht had om haar te jatten..8-)
En ja, dat is inderdaad echt zo he, ik denk dat ik ook half kat, half mens ben. Ik sta heel vaak in de keuken te praten en dan vraagt de visite wat ik zojuist zei. Dan heb ik geen idee waar ze het over hebben, sta ik gewoon onbewust hele verhalen tegen Bobbie te vertellen. T varieert van grapjes tegen dr maken tot echt hele verhalen vertellen. Gek he, dan 'luisterd' ze echt naar me.
En ja, ik wilde graag een nestje dus wilde haar aan de pil. Die had ik al in huis maar heb simpelweg gemist dat ze krols was.. :???: Ik heb 2 vriendinnen die hondenliefhebbers zijn maar sinds ik Bobbie heb wilden ze allebei een katje van Bobbie. En ik wil er zelf 1tje houden. Mijn moeder EN tante zijn ook OM zodra ze de babies zien dus ik ben er 100% zeker van dat ik ze kwijt kan. Vandaar dat ik dit graag wilde. Ik weet dat er ontzettend veel zwerfkatjes bestaan en daarom wilde ik er zeker van zijn in ieder geval 4 mensen te hebben die een katje wilde. Ik vind het alleen een beetje heel erg lullig omdat ze nog zo klein is. De dierenarts zag het in mn ogen dus stelde me al gerust dat als de natuur vind dat het tijd is dat het dan ook kan. Btw, tijdens dit schrijven komt ze voor me liggen (uitgebreid uiteraard) en toen zag ik haar buikje bobbelen. Het viel me ook op dat ze lijkt te persen. Ik ben dus heel benieuwd, oohh, wat is dit spannend zeg, jeetje..
Dankjewel voor het compliment..Het is echt een schatje.. :grin: Ik ga zo even jou foto's bekijken..Foto's bekijken heb ik uitgevonden, nu nog kunnen plaatsen.. :lol:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn katje miauwt juist niet

Bericht door Adriana »

je foto's plaatsen kan in je eigen foto-album, dat je eerst even moet aanvragen:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647

en het plaatsten van foto's, ook in je eigen album wordt uitgelegd in:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922

;-) en wij zijn natuurlijk errg benieuwd hoe jouw lieve Bobbie eruit ziet!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mijn katje miauwt juist niet

Bericht door Evaa1985 »

Ik kan geen bericht plaatsen, dan moet ik meer dan 10 berichten verstuurd hebben? Of zit ik gewoon weer niet op te letten? 8-)
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn katje miauwt juist niet

Bericht door Adriana »

:pdtal: :pdtal: nog even stug doorschrijven :pdtal: en volhouden dan maar! :pdtal: :pdtal: :pdtal:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mijn katje miauwt juist niet

Bericht door Evaa1985 »

Haha, ja ik was mn berichtjes al aan het tellen..Ik ben alweer wild aan het rondkijken, mag wel uitkijken dat ik niet verslaafd raak aan t forum.. :lol:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mijn katje miauwt juist niet

Bericht door Dafpoetser »

dit is een erg leuk forum.....en ja...erg verslavend!
en inderdaad, ik heb een erg gevoelige kat heb ik gemerkt, die erg reageert op stemmingen en stemmen en lachen...ik denk dat jouw kat ook erg gevoelig is!
Je hebt katten die erg op zichzelf zijn, maar ook die erg aan mensen hechten, persoonlijk vind ik dat laatste erg fijn...ze begrijpen je, knuffelen je, laten merken dat ze je lief vinden, en dat is natuurlijk wederzijds!

Succes met je lieve Bobbie,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie