Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Echt?
Dat zie je er wel niet in vind ik...
Ze is natuurlijk wel prachtig, en misschien moet je een turkse angora met kort haar zien om het te kunnen vergelijken :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door MarjanR »

Ja, schiet mij lek.
Maar ik heb moeders met m'n eigenste ogen gezien.
Saar heeft ook niet echt de vacht van de europese korthaar.
Het is iets pluiziger en enorm zacht, en het lijkt alsof ze een bolle kop heeft.
Maar dat zijn iets langere haren op haar wangen.
Na ja.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Luis heeft net hetzelfde! :eeh:
Bij hem weet ik natuurlijk niets van zijn achtergrond, maar ik had ook al het vermoeden dat er iets langharigs in zit, maar ik dacht zeker een grootouder of zo, geen ouder...
Hij heeft ook langere haren tussen zijn kussentjes op zijn achterpoten en is heel erg fors gebouwd, een beetje zoals een Nobo...
En dan zijn oogjes zo dicht bij elkaar...

Misschien dat ik dat ooit nog vind, maar in tussentijd ga ik er maar vanuit dat er een mysterietje in mijn klein katerje schuilt ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
BeGood
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2010 17:06

Re: Kater miauwt 's nachts en gaat aan de deuren krabben

Bericht door BeGood »

Hoi Pearlofpassion,

Zie nu ook dat het bericht al wat ouder was, maar misschien kan ik er ook anderen mee vermaken. Jou heeft het in ieder geval geboeid. :-P

Gelukkig ben ik er -bij beide heren- op tijd achter gekomen dat ze nierfalen hadden, dus door middel van aangepast dieet (niervoeding) en op later tijdstip het toevoegen van een pasta (Renalzin) hebben we kunnen zorgen dat de waardes eigenlijk weer terug op het goede niveau kwamen.

Het trieste is dat er bij Doez -na maanden lang kwakkelen- nu meerdere dingen aan de hand blijken. Hij heeft een overactieve schildklier. Hiervoor krijgt hij een oorzalf, die goed aanslaat. Daarnaast heeft hij ook nog een tumor die op de ingang van zijn longen, op de luchtwegen drukt. Zijn toekomst is dus eigenlijk niet goed, hij heeft niet lang meer te gaan (DA zegt dat ie uiteindelijk zal stikken, yech). :-(

We proberen nu met medicijnen het zo dragelijk mogelijk voor hem te maken, maar het blijft zwaar. Wanneer maak je zo'n beslissing? DA zei, zolang hij zich als zichzelf blijft gedragen, is ie er nog niet aan toe. Hij is namelijk nog best wel fit, eet nog goed, wil nog steeds iedere dag z'n rondje in de tuin maken, en rent nog steeds met me mee de trap op naar boven.

Dus we kijken het aan van dag tot dag.

Nog even een reactie op de rest:
Niergruis kregen ze op 5 jarige leeftijd, vind ik nog niet echt oud voor een kat. Heb in het verleden meerder keren gehoord dat gecastreerde katers meer kans hebben op nier-gruis en/of problemen (en dat is niet rasgebonden).
Er is -in ieder geval uiterlijk- een verschil tussen Turkse Angora en Turkse Van (dit zijn niet voor niks 2 verschillende rassen). Dus ik weet niet of wat jij hebt gezien, ook geld voor een Turkse Van (een JackRussel kun je ook niet vergelijken met een Maltezer, alleen omdat ze allebei wit en even groot zijn).
Plaats reactie