Mijn kat valt mij aan

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
kellebel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:40

Mijn kat valt mij aan

Bericht door kellebel »

hoi,

ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen,
ik heb 2jaar terug een kitten gaan halen van een nest, van de eerste dag is ze steeds al bang en schuw geweest.
na een tijdje beterde dit wel maar sinds ik ze buitenlaat begint pas het echte probleem.
als ze thuis is en ze komt spinnen aai ik ze en opeens zonder iets anders te doen van bewegingen valt ze aan krabt mijn handen open en met een stevige blaas erbij!
het afgelopen jaar heb ik gehad dat ze drie maanden op rij niet meer terug gekeerd is, sinds ongeveer een maand komt ze terug elke dag naar huis op de terras stoel liggen en ik vond al dat ze dikker geworden was, nu vandaag heb ik haar buik is goed kunnen bekijken vanop afstand en volgens mij moet ze toch 1 van dezer dagen gaan bevallen.
ik heb een nest voor haar gemaakt en eten en drinken ingezet dan komt ze al spinnende af maar gaat er niet in.
daarnet kwam ik nog maar in de buurt zonder haar aan te raken en opeens blaasde ze en krabte mij weer, ze gaat dan wel meteen terug lopen.

wat kan ik hieraan doen?

bedankt
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Mijn kat valt mij aan

Bericht door ktje »

als je denkt dat je poes gaat bevallen houd haar dan alstublieft BINNEN!!!!!
Je weet nu niet waar ze gaat bevallen en als er iets mis gaat ben je haar en de kittens kwijt!

Dus binnenhouden en nar het nest laten helpen!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat valt mij aan

Bericht door castratenkoor »

Is ook mijn advies binnen houden zodat je weet waar de kittens zijn.
En ik zou haar laten steriliseren zodat ze niet aan blijft jongen.
Er zijn al genoeg onplaatsbare katten in de asiels.....

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn kat valt mij aan

Bericht door Ilone »

Volgens mij staat er in haar verhaal dat ze pas 3 maanden weg is geweest en sinds een maand op de terrasstoel komt. Ik twijfel of daat 'binnen' is, en of het wel mogelijk is voor haar om de poes binnen te halen..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie