Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Cinsqui
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2010 12:26

Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door Cinsqui »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een lieve poes van ongeveer 6 jaar, Bobbie (in asiel kreeg ik te horen dat ze een gecastreerde kater was en thuis kwam ik erachter dat ze eigenlijk een poes was), die normaal nooit iets mankeert.
Sinds een paar dagen echter lijkt ze problemen te hebben met poepen. De drolletjes zijn hard, maar niet harder dan normaal en er lijkt wat bloederig slijm aan te zitten. Daarnaast gaat ze nu voortdurend met een achterpoot omhoog zitten, alsof ze wil gaan likken, maar ze likt niet. Ze is wel wat aan de dikke kant, maar dat heeft haar nooit eerder tegengehouden en ze is ook niet ineens veel dikker. Eergisteren had ze ook ineens poep in de haren bij haar kont hangen. Ik heb het heel voorzichtig met wat water weggehaald, maar daar was ze niet zo blij mee. Ze poept, plast en eet en drinkt normaal en is vrolijk. Zou dit iets met de anaalklieren te maken kunnen hebben?
Ik was al van plan om voor maandag een afspraak te maken bij de DA, maar vroeg me af of ik sneller actie moet ondernemen...

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Cindy
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door JLC »

Naar de DA gaan zou ik zeker doen, maar tot die conclusie was je zelf ook al gekomen. Of je in het weekend moet gaan? Omdat er bloed bij de ontlasting zit, zou dit voor mij toch reden zijn om al eerder dan maandag te gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door Nyncke »

Welkom!!

Er zijn al een paar topics met hetzelfde thema, misschien staat daar wat bij.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ontlasting



Sorry maar het is zo lastig meerdere topics...als je de zoekfunctie gebruikt, rechts bovenin, en intoest bloed bij ontlasting kom je er vanzef bij uit.
Cinsqui
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2010 12:26

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door Cinsqui »

Sorry voor mijn late reactie.... was nogal druk de laatste dagen.

Ontlasting is nu weer normaal.... DA zei dat het waarschijnlijk stress was geweest, daardoor wat obstipatie en dus hard duwen om poep eruit te krijgen en vandaar het bloed...

Waarschijnlijk vanwege mijn eigen actie om de keuken (haar normale voederplaats) hermetisch af te sluiten om te verven....

Het ergste is dat ze mijn "meisje" nu goed onderzocht heeft.... en er achter is gekomen dat ik eigenlijk een ex-kater heb..... Schaam me dood! Maar ja, volgens haar was de driekleurigheid erg ongewoon voor een kater en de mannelijke delen waren zeer moeilijk te vinden....

Dus ben nu mijn vrouwelijke koosnaampjes aan het vervangen voor mannelijke koosnaampjes en dat is MOEILIJK! Hihi....
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door loek »

hahahaha. Fijn dat het weer goed gaat! Ik vind het wel een heel grappig verhaal. Dat je een kater ophaalde uit het asiel toen heel bijdehand dacht: 'nou het is helemaal geen kater' en vervolgens blijkt ze/ hij dat jaren (?) later toch wel te zijn.

Maar je bent niet de enige hoor...gebeurd wel vaker hier op het forum haha.

(ik ga even stoppen met lachen en mijn eigen katten bekijken ;-) haha)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door Cari »

Je hebt dus een lapjeskater, die zijn echt zeldzaam! Die zijn trouwens ook altijd steriel, ballen of niet. Geen wonder dus dat er wat verwarring was ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door Rowena »

:lol: Wat grappig zeg! Gelukkig dat alles weer goed met hem gaat! Ben je er al een beetje aan gewend? :lol:
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Cinsqui
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2010 12:26

Re: Bloed in normale ontlasting en gekke houding

Bericht door Cinsqui »

Tja.... het is nog lastig... "Meissie" komt er nog heel makkelijk uit... Maar geloof niet dat het manneke er veel last van heeft... eerder ik! Hahaha

Hij is nu meer bezig met verontwaardigd zijn over de kleine beetjes voedsel die hij krijgt... DA had ook geconstateerd dat ie echt wel wat af mocht vallen en nu zijn we dus langzaam aan het overschakelen op Hills dieetbrokken.... Gelukkig is Bobby (met y nu ipv ie hihi) een super-makkelijke eter... Maar hij heeft voor het asiel nogal moeten vechten voor eten en nu is hij gewend aan een volle bak brokken en die mag ie niet meer...

Dus ik zal nog een paar weken mijn poot stijf moeten houden en niet luisteren naar het klagelijke gevraag om toch alsjeblieft nog een klein hapje meer....

Een lapjeskater dus.... nou in ieder geval is hij uniek!!! (ik kreeg letterlijk de vraag op werk of ik dit niet vreselijk vond.... ineens een mannetje in huis in plaats van een meisje.... echt bizar... het is mijn kat/kater en na drie jaar zou ik toch echt niet het beestje uit huis gooien omdat het anders is dan ik gedacht had!!!)
Plaats reactie