Stimpy heeft een ontsteking

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Stimpy heeft een ontsteking

Bericht door jobey »

Hoewel ik al wel weet wat het is, wou ik graag een beroep doen op mensen die ervaring hebben met een ontsteking. Zal het ff kort uitleggen:

Stimpy is sinds afgelopen weekend super rustig en eet ook heel weinig en het slijm kwam bij haar bekkie naar beneden en niezen en voelde warm aan, reden genoeg voor mij om naar de DA te gaan. De DA stelde vast dat het een ontsteking was, kort weg, verkouden met een beetje koorts. (ontsteking van de voorholte als ik het mij goed herinner). Ze kreeg een langdurige antibiotica en moest de volgende dag weer bellen.

De volgende dag gebeld, met DA en vertelde ik dat de koorts naar mijn mening wel weg was, maar de slijm was nog steeds in volle aantal aanwezig. Ik moest maar weer langs komen. En inderdaad de koorts was weg. Ik kreeg tabletten mee genaamd Clavaseptin 50 mg.

We zijn nu met de 2de dag bezig en het slijm is er niet meer. Ze klinkt nu net als normale mensen verkouden zijn net als ze iets in de neus heeft dat af en toe wat fluit. Waar ik mij nog zorgen om maak is dat ze (zo te zien) wel drinkt maar de eetlust is er nog steeds niet, het enige wat ze eet zijn whiskas sticks en af en toe een beetje nat voer.

Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt en mij gerust kunnen stellen. Naar mijn mening is Stimpy de laatste ander halve dag weinig vooruit gegaan, terwijl ik dat met die tabletten 2 keer per dag wel verwacht.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Stimpy heeft een ontsteking

Bericht door Cari »

Ik hoop dat het nu al wat beter gaat? Als haar neus verstopt zit, ruikt ze niet goed en als een poes niet ruikt, wil ze niet eten. Wat je kan doen, is het natvoer een beetje warm maken, dan ruikt het sterker. Eventueel wat bouillon erover. Smeuïg en geurig moet het zijn, succes!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie