Week na castratie ineens op bed plassen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Week na castratie ineens op bed plassen

Bericht door bamboe »

mijn katertje van 7 maandjes is vorige week vrijdag gecastreerd.

hij kwam altijd al in de slaapkamer, en toen ik hem net had, heeft hij een paar weekjes overal op geplast. in de kattenbak, maar ook op allerlei dekentjes,kussentjes en alles wat zacht was. dus ook op mijn bed.

dat is na een paar weekjes dus opgehouden.

nu is hij vorige week gecastreerd en ineens zag ik dat hij eergister op mijn bed had geplast. niet zomaar een paar druppels maar echt een vlek die ingetrokken was in mijn dekbed tot wel 20 cm doorsnee.

dus ik mijn dekbed erafgehaald, een schone op het bed gelegd. gebeurd het zelfde weer de avond erna!

ik sta nu met de handen in het haar.

ook is hij helemaal niet rustiger geworden, hij staat alleen maar de hele dag te schreeuwen in de gang en ook heeft hij stinkende ontlasting.

wie kan mij iets wijzer maken?
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: week na castratie ineens op bed plassen

Bericht door JLC »

Dat is een vervelend probleem. Ik zou allereerst naar de DA bellen en hem/haar het probleem voorleggen. Verder zou ik je kat voorlopig niet op de slaapkamer laten komen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Boheme

Re: Week na castratie ineens op bed plassen

Bericht door Boheme »

Ik zou ook terug gaan naar de da, misschien heeft hij wel een ontsteking opgelopen. Je geeft aan dat hij nu ook stinkende ontlasting heeft?
Misschien even laten testen om iets medisch uit te sluiten en voorlopig even niet op de slaapkamer tot je meer weet.
Je dekbed kan je wassen in Biotex groen, dat haalt de geur uit het dekbed.

Succes!
Plaats reactie