Slopertje

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Lorenzo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 21:40

Slopertje

Bericht door Lorenzo »

Wij hebben 2 schatjes van katten alleen hebben we er een sloopertje bij.
Die gaat altijd aan de haal met wat ook maar voor handen als het maar kan vallen of rommel geeft.
Dit doet hij vooral als we op bed liggen of weg zijn.
Soms hebben we het idee dat zijn oudere maatje van 12 hem een soort opstookt en dat hij het dan doet (1,5jaar oud).

Nu heeft hij de gestoffeerde trap ook even onder handen genomen met als gevolg dat de draden erbij hangen, niet zo fraai!

Zou dit kunnen komen door aandacht te kort van ons als baasjes zijnde of hebben we gewoon een pubertje?........

Aan speelgoed en ruimte ligt het niet denk ik, want ze hebben 2 krappalen tot aan het plafond met een brug ertussen boven en nog een krappaal beneden + 3 balkons waar ze op kunnen die afgeschermd zijn met gaas en ook alle deuren van alle kamers staan open dus ze kunnen het hele huis door. Ook speeltjes en alles hebben ze.

Wat kunnen we nog proberen????
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Slopertje

Bericht door jobey »

mijn eerste idee zou dat het puber gedrag kan zijn. Als je de kleine betrapt moet je hem vertellen dat het niet kan. Hier doe ik dat vaak door even mijn stem te verheffen. Maar er zijn diverse methoden....

Maar ik zou het ze wel af proberen te leren, anders blijven ze alles slopen..
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Plaats reactie