Pasgeboren kittens ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
kattenruurd
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2010 17:01

Pasgeboren kittens ontvlooien

Bericht door kattenruurd »

Hallo,
ik heb gister een nestje van 2 kittens ontdekt die bij mij onder de bank zijn geboren.
ik heb ze gelijk in een doosje gezet voor de cv en moederpoes er bij.
Nu keek ik vandaag uit school even goed naar de katten in het daglicht en zag een vlooi
lopen op een van de pootjes .
maar nu mijn vraag welk vlooien middel en middel om andere insecten op de beestjes weg te halen?
ze zijn dus 2 dagen oud ongeveer ik ws niet bij de bevalling omdat het mar 2 zijn had ik niet in de gaten dat mijn toch wat gezette poes zwanger was.

Nou ik hoop dat jullie tips hebben.

M.V.G.
Ruurd.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: pasgeboren kittens ontvlooien

Bericht door ktje »

drinken ze wel goed bij moeder?

Voor vlooienmiddel kun je frontline spray gebruiken! Ook moet je ze ontwormen bij 2,4,6,8 weken.

Verder kun je ze het beste elke dag even wegen en opschrijven, om zo in de gaten te houden of ze wel aankomen.

Moederpoes moet je ook mee ontwormen/ontvlooien en haar kun je het beste op kittenvoer zetten. Hier zitten voedingstoffen in die ze nodig heeft bij het voeden van haar kittens.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Pasgeboren kittens ontvlooien

Bericht door Jarnoootje »

Is dat zo jah, dat je moederpoes ook beter op kittenvoer kunt zetten?
geinig, heb ik nooit geweten ... goede tip voor bij ons eerste nestje met kittens van Otara, ergens rond augustus/september.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Pasgeboren kittens ontvlooien

Bericht door ktje »

ja zo tegen eind van de bevalling en tijdens het zoogen van de kittens kun je moederpoes beter op kittenvoer zetten. Hier zitten meer koolydraten en eiwitten in wat weer goed is voor de melkproductie.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pasgeboren kittens ontvlooien

Bericht door Nyncke »

En ze ( de moederpoezen) blijven wat beter op gewicht...want het is een uitputtingsslag, met 2-3 gaat het nog wel maar boven de 3 wordt het wel moeilijker.
Plaats reactie