Pate van Euroshopper

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Pate van Euroshopper

Bericht door Tember »

Ik heb het eens geprobeerd, omdat het slechts 17 cent kost. Gewoon als lekkernij tussendoor. Nu blijkt dat ze het beiden overheerlijk vinden! Hiervoor kregen ze Gourmet, dat vonden ze zo lekker dat ze hun neus ophaalden voor ander nat voer, wat ze eerst wel wilden eten. Tot balen van mij, want wat is dat duur zeg! Met liefde voor m'n portemonnee wil ik graag overstappen tot de paté van de Euroshopper, maar ik heb m'n twijfels omdat het wel errug goedkoop is. Zou er dan iets mis mee zijn of zitten er niet genoeg voedingswaren in? Verder krijgen ze afwisselend brokjes van Whiskas of Royal Canin (de dierenspeciaalzaak is vrij ver weg, dus ik heb Royal Canin niet altijd in huis, al probeer ik het wel) en kattensnoepjes van Whiskas. Ook kattenmelk van AH huismerk 1 á 2 keer per week. Halen ze daar dan hun voedingswaren uit?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Camoth »

De pate van de euroshopper is prima, maar neem dan wel alleen de gele variant, de anderen bevatten volgens mij of suiker, of graan.

Ik geef ze hier ook regelmatig de gele variant. Niets mis mee hoor ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Adriana »

brokjes van Whiskas en van Royal Canin vallen allebei onder de categorie compleetvoer, dat wil zeggen dat ze ernaast op het gebied van voedingsstoffen geen aanvulling nodig zouden hebben. euroshopper paté voor het water en soort van snoepje en aanvullend en je bent al een eind in de goede richting. met kattenmelk heb ik alleen maar allergie-ervaring. wat nog een idee is dat is af en toe een lamshartje kopen voor je 'drie' bengels, dan krijgen ze de vits en mins en enziempjes, die ze toch ook wel nodig hebben en prijstechnisch is dat prima vlees voor heel weinig.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door sandy »

Toevallig ben ik mn hoofd er ook over aan het breken, maar dan in het geval dat ik brokken en blik wil zonder bepaalde toevoegingen, conserveringesmiddelen etc. Liefst heb ik vers maar dat is hier niet te doen omdat ik ze gewoon niet over krijg.
Nou had ik van het weekend een zakje royal canin gehaald uit nood en ben tot de conclusie gekomen dat ik echt niet beter af ben als met Kenner die dan zogezegd ''minder'' is.
Ze zetten het zo op de verpakking neer dat het doet denken dat het vleespercentage hoger is als andere toevoegingen(granen)dan bij goedkopere brokken terwijl dat helemaal niet zo is zoals ik het zie.
Als ze het lekker vinden zou ik het dus gewoon geven.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Camoth »

Euroshopper paté is ook compleet voer.

Ingredienten van de gele variant (had nog liggen):
* vlees en dierlijke bijproducten
* Mineralen
* Olien en vetten

Analyse:
- vocht: 82%
- ruw eiwit: 10%
- ruw vet: 5%
- ruwe as: 2%
- ruwe celstof: 0,4%

Vitamine E10, vitamine A, vitamine D3
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Cari »

Meerdere supermarkten hebben de '17 cent kuipjes'. De supercoop heeft bv rund en zalm, maar de rundversie bevat suiker, dus ik neem alleen de zalm. Deze kuipjes zijn volgens mij zeker niet van mindere kwaliteit dan ander supermarkt natvoer. Super de Boer, de Lidl, ze hebben allemaal hun eigen versie. Voor de hoeveelheid die ik ze geef, maak ik me ook eigenlijk geen zorgen over de kwaliteit, het gaat me voornamelijk om het vocht en het feit dat ze het lekker vinden (hoewel de laatste tijd elk natvoer minder schijnt te bevallen :???: )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Adriana »

ja, ziet er goed uit, dus ook voor 17 eurocent kun je al terecht, missch een beetje afwisselen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Nyncke »

Ik geef het om verpulverde medicatie in te verstoppen.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Tember »

Bedankt allemaal! Ik geef ze dagelijks samen één kuipje 's avonds voor ik naar bed ga. Om half 11 staan ze al klaar in de keuken. Ook zodat ze genoeg vocht binnen krijgen. De waterfontein is leuk om mee te spelen, maar echt veel drinken doen ze volgens mij niet. Ik blijf het ook wel afwisselen, zodat ze niet eenkennig worden qua eten.

Ik zie nu dat het 11 uur is, dus dat verklaard waarom ze zo druk zijn. :D
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Lionyx »

ik ben nu aan het testen of mijn kat Tubbie haar korstjes en wonden hierdoor komen (en bij Puma begint het ook al) want gaf ze eerst Whiskas en af en toe felix, nu een jaartje euroshopper wat ze heerlijk vinden en dus lekker goedkoop is maar vraag me af of ze hier allergisch voor is ? Teruggezet op Whiskas en over circa 6 weken hoop ik meer te weten. Nu na een paar dagen zijn haar euro grote dragende wonden al minder erg (oppeens mooi opgedroogd) dus wie weet komt het helaas toch door het goedkope voer...? ze zijn kieskeurig en vonden het juist zo lekker ! ik laat mijn bevindingen nog weten als ik dit terug weet te vinden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door castratenkoor »

Zeker bij katten met voedselallergie zou ik voor een A-merk gaan. Elke dag Euroshopper-kuipjes en net zoiets als dat je zelf elke dag patat gaat eten. Ook Felex en Whiskas zou ik afraden.
Beter bij de dierenspeciaalzaak kopen of bij Zooplus bestellen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Lionyx »

ik dacht altijd dat Whiskas een duur A merk was :oops: ,waar ik mijn katten al kost het veel het beste mee voorzet... Maar begrijp nu ik er mij in verdiep door de situatie dat het inderdaad ook niet zo best is met suikers en kleurstoffen enzo... ik zet ze er maar even op terug omdat het voorheen daarmee in elk geval goed ging, en kijk dan of ik niet over kan schakelen op echt goed voer of een echt natuurlijk voer of zelf koken... Nu bezig uit te zoeken wat het beste en nog meest betaalbare / voor mij haalbare is...
ik ontdek trouwens net dat een wond die deels verstopt zat in haar vacht onder wat langer zijkant nekhaar 2 bij 4 cm is... :shock: ik zag dat toen ik foto's maakte om evt. hier of aan een dermatoloog te kunnen mailen... foto's zijn helaas tot nu toe niet echt scherp te nemen...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door pearlsofpassion »

Nooit zelf koken!
Ofwel commercieel voer, ofwel rauw voer. Geen zelf gekookt. Daarmee gaan veel vitaminen verloren en belangrijker, taurine wordt erdoor afgebroken. Een kat alleen zelfgekookt voer geven is dus levensgevaarlijk. Af en toe eens voor de lekker of als ze ziek zijn, kan geen kwaad, maar zeker niet alleen dat.
In commercieel voer wordt allen noodzakelijke zaken achteraf toegevoegd nadat het gekookt is. In rauw voer zit het gewoon van nature.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door puksji »

Even over de suiker in kattenvoer. Ik heb oa hiervoor een mailtje gestuurd naar Felix.
Het antwoord:

Voor wat betreft uw vraag over de toevoeging van suiker kunnen wij u melden dat dit niet wordt toegevoegd om functionele redenen in het eindproduct.

De zoetheid van het product doet er geheel niet toe, bovendien zou de toegevoegde hoeveelheid daarvoor veel te laag zijn. Deze zeer kleine hoeveelheid suiker wordt enkel toegevoegd omdat daardoor tijdens het kookproces een reactie kan plaatsvinden met bepaalde eiwitten waarbij een door de kat zeer gewaarde productsmaak ontstaat.

Na deze reactie is er geen suiker meer aanwezig in het product en dit kan derhalve ook geen probleem vormen voor de kat.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Lionyx »

Met zelf koken bedoelde ik zelf klaar maken, rauw vlees en b.v. wat rijst koken.
Nu geef ik mijn katten wel af en toe een beetje voor de lekker b.v. kipfilet (oei antibiotica) als ik dat zelf eet, maar zonder kruiden. En ik kook wel af en toe koolvis voor ze. (zeg 1 x per 1 of 2 maanden) Maar alles met mate. ik ben niet iemand die ze voortdurend volpropt met vette en gebakken rommel. Ook krijgen ze af en toe wat tonijn uit blik en mijn tubje krijgt de laatste tijd geregeld een klein kuipje koffiemelk en een plakje ontbijtspek, ze is er helemaal gek van en ik dacht om haar wat aan te laten sterken (ze was wat mager) maar daar ben ik nu gauw helemaal mee gestopt, om een en ander eerst uit te sluiten, mischien is dat de oorzaak van haar allergie wel... maar ja blijft toch verdacht dat de andere kat nu ook al plekjes krijgt... (die lust overigens geen ontbijtspek en koffiemelk cupjes) mischien toch dat eenzijdige voer (ze krijgen er wel droge brokjes bij en af en toe kregen ze nog die Whiskas en felix)
ik wil mij echt gaan verdiepen in rauw voer "zelfgekookt",zelfgemaakt bedoel ik dus of van een enigzins betaalbaar maar goed merk.
Alergie of niet dat kan geen kwaad ; het leek me al echt wat en nu weer erg geschrokken van de allergie (waar dan ook van) en dat "patat" verhaal ! :shock: :lol: ik kan me daar echt iets bij voorstellen... bij ons komt patat er niet vaker dan 1x per 2 weken in en bij 1x per week voel ik mij zwaar schuldig dus wil dat zeker mijn katten ook niet dagelijks aandoen ! :eangel:

Wat goed dat je Felix benaderd hebt, ben benieuwd of dat bij Whiskas ook zo fraai verklaard wordt... een venetiair dietiste hier wees er tot mijn schrik op dat er veel suiker in Whiskas zit. hoop dus dat dat er ook alleen voor die reactie inzit als dat waar is en "uitgereageerd" is...
Plaats reactie