Poes loopt moeilijk

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Poes loopt moeilijk

Bericht door jobey »

hallo iedereen,

ik heb al wel wat gelezen op het forum over katten die mank lopen, maar ergens hoort mijn probleem er niet mee.
Ik heb 2 poezen en mijn oudste poes Jobey die ongeveer 8 jaar is loopt sinds vandaag moeilijk. Het is niet mank ofzo, maar gewoon wat moeilijk. Vooral als ze wil zitten of liggen of gewoon wat eten moet ze er moeite voor doen met haar achterpoten.

Ze heeft het ook al eens eerder zoiets gehad. Toen zakte ze 1 keer weg met de achter poten en even later was het wel weer goed. Maar omdat ze nu weer wat heeft maak ik me zorgen of het ligt aan de plek waar ze vaak ligt (op een oud hoofdkussen met een fleece deken erom) of dat er iets met haar achterpoten is??

Kan iemand mij helpen met wat dit misschien is en of het verstandig is om in dit vroege stadium al naar de DA te gaan.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

zakt ze af en toe door haar beide achterpoten of heb je het gevoel dat het soort van spierzwakte is.
hoe komt ze overeind? moeizaam of gaat dat wel goed?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door jobey »

momenteel zakt ze niet door de achterpoten. Maar heeft ze meer last van haar rechter achterpoot. Het valt me ook op dat ze iets zoekt op tegen aan te leunen. Ze ligt op het moment tegen de verwarming en als ik haar wil laten lopen zoekt ze weer iets van een muur of kast op
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door Catfish »

Hoi Saskia,

Ik heb een keer een kat gehad met dezelfde soort verschijnselen, zij had een hersenbloeding gehad. Is weer goed gekomen. Ik zeg uiteraard nietdat Jobey dit heeft!
Als ze morgen niet sterk verbeterd is raad ik je aan om naar de dierenarts te gaan.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

dus waarschijnlijk niets neurologisch maar missch iets in het bekken of ergens in poot.
is haar evenwicht wel goed?
morgen naar da denk ik voor foto's.
is ze van iets hoogs afgesprongen, kan ze zich verstapt hebben?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door jobey »

Evenwicht is niet echt om naar huis te schrijven inderdaad. Het lijkt net of ze steeds pootje over doet net zoals bij het schaatsen, maar dan minder hard de bocht door.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

waggelt ze met haar achterpoten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door jobey »

waggelen weet ik niet. Maar de ene pot kan ze wel normaal mee nemen en de ander houdt ze wat rechter (dus wat minder gebogen als de andere poot. Dus het lijkt wel wat op waggelen.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

nee, dan zou het er uitzien of ze een beetje dronken is (ene poot voor de andere en ook zwalkend) en dat is niet zo dus.
kennelijk zit er rechts iets dat niet in orde is en de enige die dat boven water krijgt is een goeie dierenarts.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie