Nog steeds vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
joelle_gm
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2009 17:33

Nog steeds vlooien

Bericht door joelle_gm »

kan iemand mij helpen? ik ben een beetje desperate...
zere rug van om de dag stofzuigen (ieder richeltje en kiertje en natuurlijk niet dwijlen), 2 keer per dag kammen, alles regelmatig in de was, blut aan baphar anti conceptie druppels, frontline pipetjes, omgevingsspray, en vlooienbandjes in de stofzuiger en tussen de bank. en nu nog na 4 maanden nog steeds vlooien! mijn kat is een binnen kat en komt dus niet in aanraking met andere beestjes, ik weet het niet meer! heeft iemand nog tips and tricks om deze gigantisch irritante beestjes uit te roeien?!
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: (Nogsteeds) vlooien!!!

Bericht door ktje »

beaphar is niet een goed werkende vlooienmiddel.
Je had beter frontline kunnen gebruiken. Gs morgen anders even langs de dierenarts die hebben vaak goed werkend vlooienspul
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: (Nogsteeds) vlooien!!!

Bericht door loek »

Joh da's me ook wat! Mijn katten zaten onder de vlooien toen ik ze mee naar huis nam, great! Ik heb van de da toen advocate (weet niet of ik het nou goed schrijf) gekregen dat is ook tegen oormijt en wormen, als ik het goed onthouden heb.
Dat hielp....tja.

Ik wist niet dat je niet mag dweilen. Kan best kloppen hoor maar het klinkt voor mij niet logisch. Vlooien kunnen zover ik weet niet tegen water.....dus is gewoon een extra 'moordpoging' lijkt me als je wel dweilt.

Verder denk ik dat kammer vooral handig is om te checken of ze ze hebben, echt eruit krijgen daarmee gebeurd niet zo snel denk ik. Heb je al 'middel' alleen maar frontline gebruikt? Dan zou ik daarvoor eens 1 van de andere middeltjes gebruiken en kijken wat dat doet. In principe moet dit al voldoende zijn.

Oja toen mijn katten ze hadden heb ik steeds een plastic tas om de stofzuigerslang getaped als ik klaar was. Weet niet of dat echt nuttig was. Maar kan iniedergeval geen kwaad. (tegen uit stofzuigerzak springende vlooien) Volgens mij doen vlooienbandjes sowieso niets...toch?

Volgens mij heeft ze juist frontline gebruikt.

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: (Nogsteeds) vlooien!!!

Bericht door Camoth »

Wat je het beste kan doen is even langs de dierenarts gaan. Uitleggen welke middelen je wanneer hebt gebruikt en dan vragen of je Advocate of Stronghold mee kan krijgen.

Als je kat dat accepteerd hem wassen (kan met gewone kattenshampo hoeft niet perse met anti vlooien shampo), daar verzuip je er al een heleboel mee. Dan een van die twee middelen gebruiken die ik hierboven noemde en dan 2x per dag met een vlooienkam kammen. Bakje heet water met afwasmiddel erin ernaast zetten en de vlooien verzuipen.

Stronghold werkt ook tegen de vlooien in de omgeving. Dit zou het probleem dus op moeten lossen.

edit: zorg als je trouwens als de vlooien weg zijn en je twee/drie weken hebt gewacht dat je de kat ook ontwormt (Stronghold is niet tegen alle wormen, van Advocate weet ik het niet). Want van vlooien krijgen katten wormen. Voor het ontwormen kan je het beste Milbemax of Profender gebruiken (Profender als de kat geen pilletjes wil nemen, dat is een pipetje in de nek), dat kan je ook bij de dierenarts krijgen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: (Nogsteeds) vlooien!!!

Bericht door Anne82 »

Mijn katten hadden een paar maanden geleden ook opeens vlooien, terwijl het binnenkatten waren en ik ze elke maand een pipet frontline
combo in hun nek deed.. Toen heb ik van de dierenarts omgevingsspray en stronghold gekregen, en na 2 keer stronghold gegeven te hebben (dus 2 opeenvolgende maanden) was het over. Na de eerste keer kwamen ze weer een beetje terug (niet zo erg als eerst) en na de tweede keer waren ze helemaal weg. Dat is dus in mijn ogen een goed werkend middel dat bij mij in ieder geval goed hielp! Misschien dat je er wat aan hebt...
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: (Nogsteeds) vlooien!!!

Bericht door ]-marjolein-[ »

In de praktijk blijkt steeds meer dat Frontline minder goed werkt is mijn ervaring... Stronghold of Advantage werkt vaak wel. Nadeel is alleen dat je daarvan voor zover ik weet niets hebt voor de omgeving, van Frontline heb je een spray waarmee je de omgeving ook kan doen. Zou je kat overigens ook even ontwormen (als je dat nog niet gedaan hebt). Vlooien zijn altijd lastig als je ze eenmaal hebt in huis....t ligt er ook echt neit aan of je een 'schoon' huis hebt of niet, wat mensen wel eens denken. 1 keer een vlo mee naar huis nemen kan genoeg zijn. Zou je kat ook preventief blijven ontvlooien komende maanden (vlooienmiddel is meestal iedere maand of iedere 4 weken) omdat het juist gaat om de eitjes die in je huis achter kunnen blijven en de kat dus zo op kan pikken.
Succes!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door Camoth »

Stronghold zou ook op de omgeving moeten werken. Anders is Indoor X van Virbac een goede omgevingsspray. Wel goed de gebruiksaanwijzing lezen eerst!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: (Nogsteeds) vlooien!!!

Bericht door Rowena »

]-marjolein-[ schreef:In de praktijk blijkt steeds meer dat Frontline minder goed werkt is mijn ervaring... Stronghold of Advantage werkt vaak wel.
Dit hoorde ik laatst ook van mijn dierenarts! Hij zei dat zulke middelen ongeveer 6 jaar op de markt kunnen blijven. Na die tijd kan het zijn dat katten (vlooien dus :edoh: ) er immuun voor zijn. Gebruikte eerst Frontline, nu voor de eerste keer Stronghold gebruikt!
Laatst gewijzigd door Rowena op 22 feb 2010 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door Camoth »

Je bedoelt dat de vlooien immuun zijn? ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door Rowena »

:lol: Haha omg wat dom :oops:

Ja precies, dat bedoelde ik dus!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door Nyncke »

Vorig jaar bijna vlooienplaag gehad.
Helaas frontline werkt niet meer.

Wat mij gered heeft naast stofzuigen en omgevingsspray zijn tabletjes van Beaphar, het heet anti conceptie voor vlooien. Het doorbreekt de cycles van het zich voortplanten.
Ik heb het gekocht bij de Boerenbond.
Verder weet ik niet of je honden hebt maar die heb ik aanvullend behandeld met een middeltje wat Vlo-kill heet ook van Beaphar.
joelle_gm
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2009 17:33

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door joelle_gm »

advantage gekocht en denk dat er ook maar weer een omgevingssray tegenaan moet. frontline en baphar zijn dus vanaf nu afgeschreven, dus ook uit ervaring. bedankt voor de tips!
Ctje76
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2010 15:23

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door Ctje76 »

Hallo allemaal,

Hier ook sinds een paar dagen vlooien in huis; ik woon gelijkvloers en de kat had een paar keer op mijn bed gelegen....dus...inderdaad.... :esick: vlooien, zelfs in mijn bed, en op de muur!!! :esick: :cry: :evil: Ik heb 2 dagen op de bank geslapen (en heb wallen tot aan mijn kin :pdtow: )
Vreselijk!!! Dus ook ik meteen aan de slag, beddengoed afgehaald en gewassen, alles gestofzuigd, een berg schone was die in de wasmand zat (naast mijn bed) ook opnieuw gewassen, elke dag gesprayed met Beaphar en schalen met water, dreft en kaarsje neergezet (vangst welgeteld 1 vlo :-x ) Maar toen ik na 3 dagen nog hier en daar kleine vlooitjes zag heb ik de ongediertebestrijding gebeld. Je wordt er gewoon zó moe van! En ben gewoon bang dat ze straks echt overal, en op mijn kids of mij gaan zitten (ik heb al 2 beten).
De verdelger komt straks en dan ben ik vanavond hopelijk van die engerds af!! Ik mag 2 uur het huis niet in en het kost wat centen maar ach, die doe-het-zelf troep heeft me inmiddels ook al 64 eurie gekost :evil:
Dan maar uit eten en vanavond weer heerlijk in mijn bed slapen :grin: ...hoop ik :???:
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Nog steeds vlooien

Bericht door puck0906 »

als ik dit soort dingen lees denk ik altijd heb ik nou zoveel mazzel dat ik nog nooit 1 vlo in huis heb gehad met 3 katten? Ze komen ook buiten. Ik vraag me altijd af waar dat nou aan ligt? Is de ene kat gevoeliger dan de andere?
Plaats reactie