Poes kirt

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
swa68
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:05

Poes kirt

Bericht door swa68 »

Hallo,

Ten eerste ik ben nieuw hier en heb een vraag.

We hebben 4 poezen, Maki (4 jaar) , Puumel (3 jaar), Mistey (2 jaar) en Muppet (6 maanden, maar is al 4,5 maanden bij ons van haar 6de week)

Ik heb een vraag wat betreft Puumel,

Puumel vraagt veel aandacht en ze doet al ja hoe moet het noemen, (het is het geluid van een ekster, het geluid wat een kat/poes maakt als ze voor de raam een vogel of iets ziet) Ze doet dit voornamelijk 's avonds en vraagt om aai aandacht.

Ze moet binnenkort wel weer krols worden en ze is in de rui. Wij (mijn vrouw en ik) hebben niet het idee dat ze ziek is.

Ze is van de 4 poezen het zogenaamde buitenbeentje

Groejes

François en Ellen, en de poezen
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Poes kirt

Bericht door Henri »

Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, het omgooien van het dag, nacht ritme van julie poes,
daar weten julie dan meer van, indien niet moet ik zeggen dat poezen vaak vatbaar zijn voor de schildklier, het valt dan wel niet op, en is het raadzaam voor een raadpleging bij de da volgens mij.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: miauwen bij het aanraken

Bericht door Camoth »

Welkom op het forum!

Het kan met haar krolsheid te maken hebben. Waarom is ze niet gesteriliseerd? Ik zou dat sowieso overwegen (ongeacht het 'kwetteren').

Is het een huis tuin en keukenkat? Bepaalde raskatten kwebbelen ook veel namelijk.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
swa68
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:05

Re: miauwen bij het aanraken

Bericht door swa68 »

Hoi Camoth,

Ik reageer hier ff terug.

Het Ragdoll en ze is "nog" niet gesteriliseerd ze is zeker geen buiten kat daar is ze te onzeker voor,ze durf niet eens haar hoofdje door de raam te steken.


trouwens dank je Siris dank je maar het is hij, ik ben een man (grapje)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: miauwen bij het aanraken

Bericht door Siris »

:oops: Sorry :oops:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: miauwen bij het aanraken

Bericht door Ilone »

Maauwen bij het aanraken, is dat niet vaak een uiting van genegenheid?
Zo van 'ik vind het fijn dat je me aanhaalt'?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: miauwen bij het aanraken

Bericht door Camoth »

Er zijn meerdere redenen waarom sterilisatie belangrijk is (dat is waarom ik al zei: ongeacht het 'kwetteren') ;). Maar dat is hier je vraag niet.

Het is niet een gebruikelijke eigenschap van Ragdolls, eerder van Siamezen bijvoorbeeld. Als ze hier plotseling mee begonnen is en voorheen rond krolsheid nooit deed denk ik dat je het beste even langs de DA kan gaan. Als ze dit altijd al heeft gedaan zou ik me er niet meteen zorgen over maken.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes kirt

Bericht door Admin »

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Poes kirt

Bericht door Biny »

Há! Wat grappig, we vonden het al zo gek dat Ziva dat altijd doet als ze een vogeltje ziet, of glinsteringen op 't plafond waar vooral Luna gek van wordt, maar Ziva gaat dan die geluidjes maken! We vroegen ons al af of ze wel normaal was :lol: Haha..
Maar lees dus in deze topics dat alle katten dat doen, weer een ontdekking voor ons erbij!
Luna doet het nooit..
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Poes kirt

Bericht door Umimeis »

Gehehe Sam maakt ook altijd zulke geluidjes als hij aan het spelen is met het laserlampje of als hij aan het spelen is met de prooi dat hij net gevangen heeft. Ik vind het wel leuk om te horen......is namelijk mijn favoriete geluidje.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes kirt

Bericht door Nyncke »

Hier deden ze het eiegnlijk wel toen ze jong waren, daarna eigenlijk zelden meer.
Is inderdaad een erg grappig geluidje.
Boheme

Re: Poes kirt

Bericht door Boheme »

Hier doet Moos het heel vaak, dan zit hij naar buiten te kijken naar de vogeltjes en maakt hij van die lieve geluidjes. Boheme doet het ook en ze doet het ook als ik het verenstokje uit de kast haal. Ik vindt het super vertederend klinken :)
swa68
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:05

Re: Poes kirt

Bericht door swa68 »

@ allen,

Ik vroeg hier dus iets over het kirren, het is voor ons erg aanstekelijk (grappig) en lachen ons suf, mijn vraag ging niet over het wel of niet steriliseren, of dat ze een ziekte heeft.
Ik wilde alleen weten of andere poezen dit ook doen, en ik zit niet te wachten op mensen die mij steeds aanraden om te steriliseren, Maki is dat wel, en die kan dus helemaal niks meer hebben aan kont en buik, Puumel is wel iets vervelemnder als zij krols, maar Mistey ook niet gestereliseert is zo lief dan, maakt alleen een zacht knorrend geluid, en vrijt de hele dag met je, komt lekker bij je liggen enzo.
Daarbij wonen wij op een flat, kunnen ze niet buiten, en op het moment dat we een huis krijgen worden ze echt wel gestereliseerd, lees ook veel nadelige complicaties hierover, het steriliseren dan, dus wat is wijsheid.
Ieder maakt een eigen beslissing, en als mijn vraag niet gaat over steriliseren dan verwacht ik daar ook geen antwoord op.

Groetjes Ellen (de vrouw van Swa)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes kirt

Bericht door Admin »

Ieder maakt een eigen beslissing, en als mijn vraag niet gaat over steriliseren dan verwacht ik daar ook geen antwoord op.
Beste Ellen/Swa,

Het is toch niet erg als mensen met je mee proberen te denken? ;-) Daar is juist een forum voor, om de mening van anderen te lezen. Uiteindelijk beslis je toch zelf of je je kat laat helpen of niet? Je hebt het over dat mensen je 'steeds' aanraden om haar te laten steriliseren, maar ik zie daar alleen in een bericht van Camoth iets over staan, maar ook alleen maar als reactie op jouw zin dat ze binnenkort weer krols moet worden.

Alle andere antwoorden gaan alleen over het kwetteren wat katten kunnen doen. Verder heel normale reacties en niet echt reden om zo in de verdediging te gaan, lijkt me :icon_shifty:

Gr.
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie