Vreemd gedrag

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Adriana »

Nyncke schreef: Om te beginnen weet ik niet eens wie je hier helemaal bent, en dan meteen zo'n toontje aanslaan??? Erg vreemd gedrag als nieuweling op het forum.
met name de laatste opmerking heb ik ook al naar mijn hoofd gekregen!
ik ben er altijd van uit gegaan dat we allen gelijk zijn op dit Forum en dat het aantal katjes slaat op het aantal berichtjes,
niet op het aantal strepen, dat iemand meent te hebben..
we dragen allemaal bij naar wat we weten en kunnen en de tijd die we ervoor beschikbaar hebben
en nieuwelingen kunnen net zo goed heel erg veel ervaring hebben/veel weten/veel willen uitzoeken/heel erg enthousiast zijn
om mee te leven en mee te denken als oud-gedienden, lijkt mij
en sommige nieuwelingen hebben al aardig wat katjes staan en we hebben die duizendste niet eens gevierd,
- en sorry Charlie, beetje :offtopic:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Nyncke »

Charlie schreef:Ohja en Nyncke ik had veel aan je bericht hoor ;)

Hij kent nee al, en door dit rustiger te gebruiken, gaat het ook beter. Dus bedankt!

Graag gedaan, fijn dat je er al veel aan hebt gehad.
Geduldig en consequent zijn dan leert hij het best wel snel.
Hou je ons op de hoogte?!
Charlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2010 14:05

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Charlie »

Uiteraard.. al ligt hij nu alweer languit op de vensterbank ;)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Nyncke »

Dat zijn de betere plekjes voor een kat ;-)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag

Bericht door JLC »

Mijn kat Lizzie wil ook wel eens happen. Ik noem haar voor de grap dan ook wel hapkat. Negeren werkt bij mij het beste. Verder probeer ik op haar blik in haar ogen te letten. Soms heeft ze zo'n ondeugende blik in haar ogen dan weet ik dat ze wil spelen en happen.
En verder, over de buik aaien vinden katten vaak niet fijn, is mijn ervaring.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Henri »

Kleine rechtzetting:

Dag Nyncke, het vingertjesgedrag had ik toegepast om aan te tonen dat het geen zin heeft,
om een poes te straffen,het spijt mij dan wel ,als dit bij u verkeerd is overgekomen. Het is trouwens positief, wanneer u de nadruk legt op ZACHTJES neen zeggen.(Dank aan diegene die mij hier gesteund heeft)

Feit is wel dat katten echt geen jota snappen van onze mensentaal, ook niet na ontelbare herhalingen.
Men kan wel rustig tegen ze praten om vertrouwen te wekken, maar katten gebruiken wel andere zintuigen om begrip op te doen.

Ze kunnen dan ook enkel iets leren op de moment van de daad zelf, en dit door een fysieke
handeling, geen bruut geweld, maar toch met een snelle handeling moet men ze kordaat van zich afzetten
in een geval, zoals hier besproken, dit blijven herhalen, enkel zo heeft men kans op succes.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Nyncke »

Excuus aanvaard...
Maar goed, vingertjes heffen, niet meer doen!

....hoewel beter lezen je ook een eind had gebracht....
Nyncke schreef:Dan zou ik hem het woord NEE leren.
Als hij dan toch perongeluk zijn nagels of tanden in je zet: je arm of hand helemaal stil houden en heel zacht en rustig NEE zeggen.
Je kunt dan heel rustig je arm of hand weghalen.
Heel rustig blijven, zacht tegen hem praten en als je aait, heel rustig en zacht bv achter zijn oortjes en over zijn rug aaien.
Hij heeft waarschijnlijk geleerd dat handen wild zijn of wild of hard met hem spelen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Adriana »

Charlie schreef:Wat dat betreft moet ik hem gewoon echt nog leren kennen!

Maar om even duidelijk te zijn: Hij is echt niet vals en onze 'band' is niet verpest, want hij komt ook lief op schoot zitten of tegen je aan liggen.
ik wil er alles aan doen, maar zo'n groot probleem vind ik het ook weer niet.. Ik vind het soms gewoon niet zo prettig haha..
MAAR tis een lieverd! :D Ben blij dat hij er is.. en da laat ik em ook wel weten!
Charlie, dit is je eerste kat? dan ben je aardig bedoeld om zo te zeggen een kattenstarter en zijn veel dingen misschien nieuw voor je.
we hebben hier soms katten die rechtstreeks baasjes aanvallen (na absoluut onjuist correctiegedrag van baasjes overigens..) vandaar, maar dat is bij jullie gelukkig niet het geval. gaat helemaal goedkomen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Charlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2010 14:05

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Charlie »

Charlie is mijn eerste kat ja.. Dus vandaar dat ik hier op het forum kwam.
Maar hij doet absoluut niet vals hoor.. (Ik vrees zelfs dat mijn vriend hem soms verkeerd straft: hard schreeuwen) Begrijpt dat beestje niks van.. maar goed
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag

Bericht door Nyncke »

Laat je vriend zien, hoe het anders kan. Zodat hij kan zien dat je dan meer resultaat hebt dan met schreeuwen.
Plaats reactie