Royal Canin

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

k weet niet hoe duur het is en of als het vrij duur is de kwaliteit van de ingredienten daar dan wel tegen op weegt. van woorden als bijproducten en toegestane kleur-/conserveermiddelen word ik nooit zo enthousiast want dat is slachtafval, waar op zich niks verkeerd mee hoeft te zijn.. en chemische toevoegingen en dat kan kans op allergie geven en hoezo eigenlijk? waarom kleur en door sterilisatie al geconserveerd, dus..
eiwit van 12% is voor katten < 8 jaar redelijk. je zou het kunnen vergelijken met een paar foliezakjes, maar het belangrijkste is dat als Mio het graag eet dan krijgt-ie in ieder geval behoorlijk wat vocht hiermee naar binnen en dat is nooit verkeerd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Royal Canin

Bericht door Ocicatman »

Nou dan ziet de samenstelling van bijv. smilla (tonijn met kip) er toch wel wat beter uit: 35% rood tonijn vlees, 9,5% tonijnfilet, 4% kip of smilla (tonijn met sardientjes) 26% rood tonijn vlees, 36% sardientjes. Ik heb net zo'n aanbieding van smilla gekocht, verschillende smaken, maar ja die kosten dan ook wel meer, maar ik ga denk ik toch weer wat meer wissen met Gourmetachtige blikjes en dan van het eigenmerk van de supermarkt, want er zit echt geen verschil van kwaliteit in (Gourmet, Whiskas, Felix en Perect - eigen merk van Deen en Vomar), misschien is het ene merk voor de ene kat net wat smakelijker dan de andere. En dat afwisselen heeft dan alleen en prijstechnisch reden. Als het bij Zooplus koopt zou ik nooit die Gourmetachtige blikjes kopen (4% vlees/kip/vis), want daar kosten dit soort blikjes eigenlijk even duur als de goede blikjes (Grau, Smilla, Animonda, etc.), maar in de supermarkt kosten die blikjes tussen de 40 en 64 cent.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Royal Canin

Bericht door achtpuntzes »

weet wel dat kattenvoer gebaseerd op tonijn meestal enkele elementaire voedigselementen mist.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Royal Canin

Bericht door helskinky »

Adriana schreef: maar het belangrijkste is dat als Mio het graag eet dan krijgt-ie in ieder geval behoorlijk wat vocht hiermee naar binnen en dat is nooit verkeerd.
Juist , het is tot nu toe het enige wat ie lust ,en heel slecht is het ook niet.
Plaats reactie