Royal Canin

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Royal Canin

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi Allemaal,

Hoe is jullie ervaring met Royal Canin?
Mijn poes Chanel is erg kieskeurig qua eten.Felix gehaald,Whiskas gehaald...maar eten ho maar!Ik heb het over droogvoer.Nu ik Royal Canin 36 heb voor de puber kat/poes eet ze er wel flink van.2 kilo kost €22,95 dus wel duur, maar is dit het beste voer?

Allemaal een fijn weekend namens mij en Chanel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

Arjan, t hangt ervan af wat jij onder 'best' verstaat.
lees je eens in bij de voedingtopics waar goed voer uit moet bestaan en welk merken (ingrediënten/vorm/prijs) er zoal in de smaak bij de katzels van de diverse Forumleden vallen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Royal Canin

Bericht door JLC »

Volgens mij zitten er op dit forum veel mensen die royal canin geven aan hun katten. Volgens mij heeft er eens een poll hierover op dit forum gestaan.
Ik weet niet of dit het beste voer is. Je zou wellicht eerder kunnen zeggen dat dit een van de betere merken voer is.
In ieder geval kan ik je aanraden je voer te kopen bij Zooplus ( en nee daar heb ik geen aandelen van ;-) ). Ik koop zelfs Hills droogvoer bij Zooplus, een zak van 10 kg en dat scheelt me 15 euro ten opzichte van de plaatselijke dierenspeciaalzaak.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

:edoh: ik tel al 19 versch soorten Royal Canin bij Zooplus (da-voer en natvoer uitgezonderd) en meer dan 20 soorten Hills met allemaal verschillende samenstellingen..
je zult zelf eerst op een rijtje moeten hebben wat er kan, wat je wilt en dan hopen dat Chanel het lust..
wij op afstand kunnen dat denk ik niet voor jou bedenken.. :-P
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Royal Canin

Bericht door JLC »

Je kunt op de websites van royal canin en hills een aantal vragen beantwoorden over je kat en op basis van die antwoorden wordt een bepaald product aangeraden.
Verder zijn er nog een aantal premiummerken kattenvoer. Je zou verder inderdaad even in de voedingtopics kunnen kijken.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Royal Canin

Bericht door Siris »

Vaak hoef je van het "duurder" merk minder te geven, waardoor het weer goedkoper is. Maar geef je kat gewoon wat hij/zij lekker vind en geen last van heeft, iedere kat reageert weer anders op brokjes, net zoals de mens op voedsel. De katten van mijn ouders zijn ook heel oud geworden op Whiskas / Felix brokjes. Ik zelf geef wel het "duurder" merk. Royal Canin binnenkatten en Sanabelle Grande, die geef ik door elkaar. En ook ik heb geen aandelen in Zooplus :grin: Maar daar vind ik het ook goedkoper.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Royal Canin

Bericht door Repsaj »

Ik heb net een kat uit het asiel gehaald. In dat asiel geven ze de katten Royal Canin... Is dus denk ik wel een van de betere merken.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Royal Canin

Bericht door JLC »

Mijn DA heeft royal canin ook geadviseerd, alleen hij verkoopt het ook. Ik heb er altijd dus wel een idee bij dat hij aandelen royal canin heeft. Verder vind ik hem een prima DA, maar dat terzijde. Royal Canin zal wel een van de betere merken zijn, aangezien veel kattenbezitters op dit forum Royal Canin gebruiken. Ik gebruik Hills en mijn katten zien er erg gezond uit en de ontlasting stinkt een stuk minder. Uiteindelijk moet Arjan zelf een keuze maken tussen de verschillende merken kattenvoeding.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Royal Canin

Bericht door Leonie89 »

onze poes is ook erg kieskeurig wat eten betreft. zelfs 'gewoon' royal canin voer was niet goes genoeg. wij geven nu royal canin exigent (voor de kieskeurige kat) en dat eet ze wel..
ik ebn erg tevreden over het merk royal canin. ze hebben veel soorten en het kost wel wat meer, maar ze hebben er ook minder van nodig.. dus ook minder poep en de poep zelf stink ook minder..
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Royal Canin

Bericht door Repsaj »

Ik heb dat vaker gehoord. Dat ze van goed voedsel minder nodig hebben. Maar ik vraag me af hoe ik erachter kom dat mijn kat meer voedsel nodig heeft. Ik bedoel, als ze loopt te 'zeuren' om eten is voor mij geen teken dat ze het nodig heeft. Ze kan de hele dag wel eten........

Dus hoe weet ik of ze meer nodig heeft?
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Royal Canin

Bericht door Arjan van den Berg »

Ben ook benieuwd naar jullie advies mbt de vraag van mijn voorgangster over wanneer heeft een kat voldoende gegeten...de hele dag door kan ze wel eten.
Op royal canin doet Chanel het prima.Geef haar 1x per dag een half blikje natvoer van gourmet.Gaat tot nu toe prima.En de kattenbak stinkt helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Royal Canin

Bericht door Leonie89 »

je moet even kijken op de verpakking hoeveel 'normaal' is om dagelijks binnen te krijgen..
weeg het eens af en doe de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid er s ochtends in. kijk een dag later of er nog wat in zit of wanneer het op is.. dan kun je zien of ze veel eet of gewoon graag vaak eet (hier eten ze heel vaak, maar kleine hapjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

Arjan van den Berg schreef:Ben ook benieuwd naar jullie advies mbt de vraag van mijn voorgangster over wanneer heeft een kat voldoende gegeten...de hele dag door kan ze wel eten.
Op royal canin doet Chanel het prima.Geef haar 1x per dag een half blikje natvoer van gourmet.Gaat tot nu toe prima.En de kattenbak stinkt helemaal niet meer.
het lijkt erop dat je een goeie combi hebt gevonden met goeie kwaliteit brokjes en wat natvoer.

en voor wat betreft 'eet ze niet te veel', met andere woorden: loop ik de kans dat ze daar te dik van wordt?
je kunt je kat bij iedere dierenarts gratis wegen. dat zou ik nu een keer doen.
en als je het gevoel hebt dat ze teveel eet en molliger wordt, dan weeg je haar nog een keer en omdat je een soort van nulmeting hebt, kun je makkelijk zien of ze in die tussentijd is aangekomen.
als je zelf een weegschaal hebt die nauwkeurig aangeeft, dan kun je eerst jezelf wegen, dan samen met katzel en het verschil is gewicht katzel.
dat zou je in dezelfde kledij iedere maand een keer kunnen doen, dan zie je vrij snel of Chanel op gewicht blijft of zwaarder wordt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Royal Canin

Bericht door Roos en Minousch »

Tja RC is erg duur, en voor een stuk minder kan je ook premium voer kopen met vaak betere ingredienten..
Het gaat dan om Orijen/acana/sdanabelle/porta21/prins/ applaws enz
het natvoer Applaws, almo nature Schesir, shineycat, etc
je kan het meeste krijgen bij zooplus.nl
Laatst gewijzigd door Roos en Minousch op 10 feb 2010 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

en linda@, missch wel handig: zet er dan gelijk de 'premium'merken/soorten, die jij aanbeveelt er ff onder! ;-)

heb het zelf maar even gedaan:
applaws cereal free beide soorten 2 kg 16,49
almo nature holistic 2 kg euro 16.69
orijen 2,5 kg euro 25,90/29,90
sanabelle urinary 2 kg euro 17,99
hills adult kip 2 kg euro 21,99
hills indoor 1,5 kg euro 21,90
hills nature's best kip 2 kg 24,49
Hills nature's best canine 2 kg 13,99

bovenstaand droogvoer zit laag in het zetmeel tot graanvrij en hoog in de goed verteerbare dierlijke eiwitten.

kwam ook nog tegen: koninklijk konijn indoor 2 kg euro 19,95, zetmeel 34,6 en eiwit 27,0 en vet 13,0, qua samenstelling niet echt geweldig. katten worden hier waarschijn snel vrij dik op....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie