Royal Canin

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

mijn ervaring is dat iedere kat anders reageert op voer en als je dus verschillende katten hebt dan loop je de kans dat de ene het prima doet op sensible van RC en de andere sanabelle beter verteert en ook lekkerder vindt. hier is dat zo en ik voer drie verschillende soorten sensible/sensitive.
en de ene kat doet het ook beter op wat meer zetmeel/kh's in zijn voer dan de andere.
RC kittenbroks was hier een drama, idem voor sanabelle.
RC is erg goed in dieetvoeders en ze informeren als je vragen hebt ook heel erg goed, is mijn ervaring. voor het gewone voer vind ik ze verhoudingsgewijs erg duur.
hier voer ik katten met verschillend voer, want dan krijgen ze meer stofjes binnen dan wanneer je ze uitsluitend hetzelfde voer geeft. bovendien vermoed ik dat ze daarmee ook wat minder kieskeurig zijn, want ze wennen aan verschillende smaakjes.
en dat is altijd handig als ze onverhoopt over moeten schakelen op dieetvoer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Royal Canin

Bericht door Ocicatman »

"hier voer ik katten met verschillend voer, want dan krijgen ze meer stofjes binnen dan wanneer je ze uitsluitend hetzelfde voer geeft. bovendien vermoed ik dat ze daarmee ook wat minder kieskeurig zijn, want ze wennen aan verschillende smaakjes.
en dat is altijd handig als ze onverhoopt over moeten schakelen op dieetvoer.."

Helemaal mee eens. Ik gebruik nu Jarco Premium (85% vlees/kip), vroeger Nutro Choice (geen distribiteur meer in Nederland, maar voeg hier steeds andere merken in kleine hoeveelheden aan toe (mengen), voor afwisseling van smaken en om het tegen gaan van het ontstaan van allergieen, En echt switchen moet echt wel lukken, maar altijd via een geleidelijk process.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Royal Canin

Bericht door helskinky »

Okee dat mixen van voer staat mij wel aan,dat zal ik eens gaan proberen.
Ik merk wel dat Mio niet aankomt, we hebben hem in april een jaar maar hij is misschien
een ons aangekomen. Moet je dat meer of anders eten geven ?
De hele dag staat er RC MC brokken en 'avonds een blikje gourmet die hij naar gelang voorkeur op eet, of de helft laat staan
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Royal Canin

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien eens een ander merk natvoer proberen dan Gourmet? Ook niet zo'n super merk...

Vind je hem te mager? Ander is het toch heel goed dat hij niet aankomt? Dat hij gewoon op zijn ideaal gewicht blijft?
Het is veel lastiger als hij te veel gaat eten want dan moet je het eten beperken. Prima toch als hij dat zelf regelt?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Royal Canin

Bericht door helskinky »

Nee mager is ie niet, je voelt wel zijn kontbotjes op zijn rug als je hem aait.
Waarom is gourmet niet zo'n geweldig merk?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Royal Canin

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet heel erg opletten bij Gourmet.
Sommige uitvoeringen (zoals Diamant als ik me niet vergis) zijn ok, maar de meeste bevatten nog granen of suiker of nog een heleboel zaken die gewoonweg niet in katteneten thuishoren.
Als je dan naar de Diamant uitvoering kijkt, dan kan je dezelfde kwaliteit voor dezelfde of lagere prijs bij andere merken vinden.

Als je toch graag Diamant zou voeren, is dat goed, maar bij de rest zou ik maar eens nagaan wat erin zit.

Ik kan zo moeilijk inschatten of Mio te mager zou zijn. Maar als dat zo is, kan je wat vetter voer gaan geven, of eens kijken wat hij erg lekker vind om hem wat meer te laten eten.
Maar als je hem gewoon goed van gewicht vind, laat je het maar gewoon zoals het nu is...
Hoeveel weegt hij?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Royal Canin

Bericht door helskinky »

Mio weegt net geen 5 kilo en dat al een jaar bijna, hij groeit nog wel in de hoogte.
We geven gourmet omdat dat het enige is wat ie eet Gisteren had ik nog een blikje verantwoord voer gekocht (weet het merk ff niet meer) veel vlees geen granen maar hij eet het niet .
Zal weer eens op zoek gaan naar iets anders
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Royal Canin

Bericht door nellebel »

hier hetzelfde hoor. die van mij eten ook alleen gourmet natvoer. Nou doe ik met een blikje 3x voor 2 katten. Ze krijgen maar een klein beetje voor hun druppeltje (weerstand) ze krijgen die met 2 soorten vlees en saus. ze hoeven niets anders. of ze lusten het niet, of flippie moet er van overgeven en diarree.
ik hou het dan toch maar bij hun gourmet. voor de rest zijn ze gezond dus dan lijkt me dat het niet zoveel kwaad kan (anders zou het toch ook niet verkocht mogen worden lijkt me, als het echt niet gezond is). Ik snoep ook wel eens dingen die niet zo gezond voor me zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

kan iemand de kabouterlettertjes bij ingrediënten en analyse van blikje gourmet hier even posten? dan weten we wat er in zit en eventueel hoe 'fout' het is maar het zal wel meevallen..
in heel veel natvoeders zit een beetje suikers en dat is missch voor het gebit niet zo jofel maar kan verder bij een gezonde katzel niet zo veel kwaad..
t wordt pas ernstig als op de eerste twee/drie plaatsen een graansoort vermeld staat, maar dat zie je bij natvoer (muv nierdieet) vrijwel niet..
helskinky schreef: Ik merk wel dat Mio niet aankomt, we hebben hem in april een jaar maar hij is misschien een ons aangekomen. Moet je dat meer of anders eten geven ?
De hele dag staat er RC MC brokken en 'avonds een blikje gourmet die hij naar gelang voorkeur op eet, of de helft laat staan
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... 1#analysis

heb even gekeken bij analyse en ingrediënten van RC MC (maine coon van royal canin) en dat is behoorlijk voedzaam en vrij vet compleetvoer en ik kan me voorstellen dat Mio als ie dit ook eet, niet zo veel trek meer heeft in ander voer.
en als Mio niet meer verder groeit dan is dat denk ik kwestie van bouw, de ene kat wordt groter en zwaarder en breder dan de andere..
Laatst gewijzigd door Adriana op 27 jan 2011 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Royal Canin

Bericht door nellebel »

ik zal thuis eens kijken wat erin zit. kan alleen niet meer posten thuis. mijn pc moet ik straks wegbrengen ter reparatie (dvd speler isa kapot). heb hem al in mijn kofferbak liggen. hopelijk heb ik hem morgen weer terug.
Volgens mij is er ook vee lverschil in gourmet. je hebt de goedkoopste blikjes, daar lijken de stukjes niet eens op vlees. Maar die iets duurdere met 2 soorten vlees en een sausje ruikt ook beter.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Royal Canin

Bericht door Ocicatman »

Die Gourmet blikjes van 400 gr bevatten allemaal zo'n 4% vlees/kip/vis, dat geldt ook voor die combinaties konijn/kip etc., net zoals die eigenmerk blikjes en of wij het lekker vinden geuren of het er goed uit ziet, is alleen maar om te zorgen dat de consument er een goed gevoel bij krijgt.
Mijn katten kregen van mij ook altijd 's avonds Gourmet (leek me iets beter dan Whiskas of Felix) in de aanbieding soms 10 of zlefs 12 voor 5 euro, maar nu krijgen ze blikje Grau(bijv rundvlees 65%) of blikjes Animonda (bijv. multi-fleish cocktail rund 85%/kip 40%/wild 5%), maar dit kost wel meer, maar de prijs/kwaliteit is vele malen beter, de kosten zitten in de ingredienten en niet in de marketing etc.
Wat een super prijs/kwaliteit verhouding heeft zijn de blikjes Snoezepoes (jammer genoeg bijna alleen vis produkten), 100% vis zonder toevoegingen, bij Vomar 0,63 euro en via het internet bij Agradi vaak nog goedkoper, maar dan moet je wel gelijk een doos kopen.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin

Bericht door Adriana »

maar 100 % vis is geen compleetvoer.
dat geeft niks zolang je er maar goeie kwaliteit droge brokjes bijgeeft.
k denk wel dat als je ook nog vrij veel vis per etmaal geeft, je per saldo per etmaal dan vrij veel eiwitten aan een kat geeft en ook beetje afhankelijk van de leeftijd denk ik dat dit niet zo handig is..
maar ik ben een zeurpiet op dat front (met ruime ervaring met nierfaalkatzels, vandaar...)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Royal Canin

Bericht door Ocicatman »

Toch wel, graten, bloed ed. zijn er ook in verwerkt (daarom ziet de tonijn er niet uit), maar toch geef ik dit maar om de 1 à 2 dagen. Sommige blikjes van Cosma zijn geen totaalvoer (mooie schone tonijnsnippers of kipfilet), dit wordt dan ook duidelijk vermeld.
De Bengaal leeft in de natuur van vis, daarom zijn de meeste Bengalen gek op water (behalve die van mij).
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Royal Canin

Bericht door pearlsofpassion »

Adriana schreef: heb even gekeken bij analyse en ingrediënten van RC MC (maine coon van royal canin) en dat is behoorlijk voedzaam en vrij vet compleetvoer en ik kan me voorstellen dat Mio als ie dit ook eet, niet zo veel trek meer heeft in ander voer.
en als Mio niet meer verder groeit dan is dat denk ik kwestie van bouw, de ene kat wordt groter en zwaarder en breder dan de andere..
Ik vind dit dus ook erg goed voer. Niet te veel granen, redelijk mooie samenstelling en in analyse ook heel erg goed. Erg veel goede vezels, dus dat is ook erg goed!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Royal Canin

Bericht door helskinky »

Thanx voor de uitleg ;-)
Okee Mio eet graag RC, stinkt niet erg als ie naar de bak gaat en ik geloof dat die grote brokken ook goed zijn voor zijn tanden.Dus daar ga ik niet mee wisselen.
Morgen gaan we ff naar de vogelkelder, kijken wat er daar aan natvoer staat.
Ik heb een blikje gourmet gold met brilletje en groot licht weten te ontcijferen
Ingredienten: Vlees en dierlijke bijproducten,plantaardige eiwitextracten, vis en vis bijproducten(waarvan min.4% zeevis),granen, groenten (min 4 % spinazie in de saus) suiker, mineralen Toevoegingen: toegestane kleur en conserveermiddelen,koper,vitamine A,D ,E Analyse :Vocht 80% ruw eiwit 12%,ruw vet 3,5 %,ruwe as 1,2%,ruwe celsof 0,5%
Dit was van Zeevis in een saus van spinazie,jammie
Plaats reactie