Ontworming

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Ontworming

Bericht door sharon24 »

ik heb nu nog mijn lieve kleine poes van 8 maanden ze heeft alle kitten inentingen 8ter de rug alleen nooit echt goed ontwormd ze heeft 1x ontworm tabletje gehad..
Nu heb ik haar vandaag naar DA gebracht om te laten ontwormen ze heeft vandaag ontwormingspasta van Vitaminthe gekregen in dr bekje.toen we thuis waren heb ik dr wat te eten gegeven.
paar uur later zag ik braaksel naast dr kattenbakje en wat gele slijm nu denk ik zelf dat het door de ontwormingspasta komt..miss kan ze er niet tegen en had ze toch beter het tabletje moeten krijgen. Nu is mijn vraag heeft de ontwormings pasta zn werk gedaan? of heeft ze het er ook uitgegooid. is het verstandig om morgen even een nieuw ontwormings tabletje op te halen of beter 3 weken wachten? aangezien ze bijna geen ontworming heeft gehad lijkt mij dat ook niet echt een idee?

is een binnenkatje


(ze heeft vandaag haar 2e inenting met de ontwormingspaste gekregen)
kan iemand mij aub iets adviseren om te doen?
Laatst gewijzigd door sharon24 op 05 feb 2010 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: ontworming

Bericht door poespas »

hoi,
ik gebruik zelf altijd pasta van vithaminthe en heb er goede ervaringen mee
een enkele kat/kitten van mij geeft er een keer van over......maar dat heb ik ook met andere middelen gehad
maar persoonlijk zou ik nooit een enting met ontworming samen geven...van een enting kunnen ze ook een beetje
naar wezen net als kinderen, en dan nog zo'n vieze pasta erbij...

het beste is de pasta smorgens op de nuchtere maag geven....
maar het kan helemaal geen kwaad om nog een keer pasta tegeven,een overdosering met vithaminthe
kan bijna niet.....pas bij 70 x meer dan de hoeveelheid die aangegeven staa kan dit middel echt kwaad
het is dus erg veilig...

gr poespas
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: ontworming

Bericht door sandy »

Vitaminthe ken ik niet, alleen van naam, als het nodig is krijg ik tabletjes.
Ik ontworm overigens pas als ik vrijwel zeker ben dat de katten geinfecteerd zijn, preventief ontwormen bestaat namelijk niet, je kan het niet voorkomen.
Een week nadat je ze hebt ontwormd kunnen ze het ook krijgen en kan je weer die troep geven, dus zo'n ramp is het niet.
Ik zou nu wel 3 weken wachten omdat ze dat spul toch wel binnen heeft gehad, anders word het mijns insziens teveel van het goede.
Enten en ontwormen tegelijk word altijd afgeraden.

Wat afschuwelijk om zo je katertje te verliezen, sterkte :-(
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: ontworming

Bericht door sharon24 »

Dank je voor je reactie..


ja ik heb dus ingeent en laten ontwormen the same time was idee van da zelf:S hoe kan dat dan?
Soms lijkt het alsof t ze alleen maar om t geld verdienen gaat vind dit niet leuk meer je wilt toch met een goed en veilig gevoel naar de Da gaan .. je liefste in veilige handen brengen
Is dit nu een gevaar voor mijn katje?

:S:S:S:S:S
Laatst gewijzigd door sharon24 op 05 feb 2010 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: ontworming

Bericht door sandy »

Het zal niet direct gevaarlijk zijn maar er worden 2 verschillende stoffen tegelijk in het lichaam gebracht en daar kan je katje flink ziek van worden.
Ze moet de antistoffen van de enting verwerken en nog is die ontwormingszooi, ga maar na dat dat niet echt jofel is.
Hier raden ze dit zelfs af en dat hoor ik vaker dus ik vind het een beetje vreemd dat jou da dit wel heeft gedaan.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: ontworming

Bericht door sharon24 »

Ja vind ik ook heel vreemd dan , ik heb helemaal geen goed gevoel meer bij die dierenartsen ingevolg maar eerst goed informatie halen voordat ik haar weer breng, gelukkig drinkt ze wel goed heb dr bakje gevuld met evian water:)
geef liever ook geen tussendoortjes nu voor geval ze misselijk wordt alleen toegang tot brokjes vanavond dan maar..

katje is nog maar 8 maand...

Wacht het wel af.. zucht...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: ontworming

Bericht door sandy »

Ze zal morgen wel opgeknapt zijn hoor ;)
Evian? Is dat bronwater?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: ontworming

Bericht door sharon24 »

Evian, een licht gemineraliseerd en natuurlijk puur water, dat geschikt is voor jezelf en je baby:)

moet goed zijn toch? :???:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: ontworming

Bericht door sandy »

Zou niet weten waarom niet ;)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: ontworming

Bericht door poespas »

hoi,
volgens mij kan het verder geen kwaad hoor...niet direct zo'n zorgen maken
het spugen is 1 malig van de pasta.....(bij mij katten altijd wel)
je kunt haar gewoon eten voor zetten, een kat die zich niet lekker voelt
zal niet eerst gaan eten om het vervolgens weer uit tespugen..
als ze zich niet goed voelt gaat ze echt niet eten, dit is dan ook een goede manier
om tekijken of ze ergens last van heeft.....ik maak me altijd pas echte zorgen als een kat niet meer eet en drinkt
als je zeker wilt zijn dan zet je vanacht de wekker een keer en ga je even naar haar kijken
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: ontworming

Bericht door sharon24 »

Hallo,


Ja ben nu ook gerust gesteld over de pasta.. alleen nu hoor ik hier weer dat de enting met de pasta tegelijkertijd niet goed was..
Ik ben bang dat die combinatie fout gaat lopen...

ze heeft net wel lekker gegeten van dr brokjes en gedronken alleen zie wel dat ze een btj suf is..
arm diertje denk je dat je dr in goeie handen brengt...

wat als dit een grotere fout van de da was geweest ... ik ga hem hier zeker op wijzen dit mag toch helemaal niet wat ik begrijp uit de antwoorden ja sorry maar mijn katje is mijn alles.. en een da hoort niet zulke stomme fouten te maken.
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: ontworming

Bericht door poespas »

hoi,
ik denk dat de combinatie (bedoelde ik) geen kwaad kan
als ze eet is ze echt niet erg ziek.....
geloof me ik heb aardig wat ervaring (ben geregistreerd fokker van de britse korthaar)
ga gewoon vanacht een keer kijken, dat geeft wat meer rust voor jezelf....
en een beetje suiker bij haar water in doet ook vaak wonderen (energie)
mocht ze vanacht toch lusteloos zijn dan geen seconden denken en gelijk de DA bellen
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: ontworming

Bericht door sharon24 »

Is goed doe ik! ga vannacht nog bij dr kijken..

Dank je wel voor alle geruststellende berichtjes..


bedankt voor de tip met suiker..
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Ontworming

Bericht door JLC »

Ik hoop dat het nu beter met je katje gaat. Ik zou wel een andere DA kiezen, gelet op je verhaal. Inenten en tegelijkertijd behandeling voor wormen is niet goed. Mijn DA zegt dat er 10 dagen moet zitten tussen enting en een wormenkuur.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

wat erg!
en hij heel mooi zeggen (ook maar een wormkuurtje erbij tegerlijk)
Ik heb dr naar de dierenarts gebracht omdat mijn gevoel zei dat er iets mis is met poes haar oogjes geven niet de normale uitstraling weer wat ze normaal heeft een beetje roodachtig dus wilde ik dr laten controleren dr longetjes ect..
Heeft ie gedaan met door te luisteren naar dr hartje en longen. vanuit daar zei ie dat dr niks aan de hand was vroeg me ook al af of dat wel de juiste manier was om dat zo te bekijken moet hij niet in dr bekje kijken ofzoiets?
Ze drinkt ook al zoveel water meer dan normaal uit de kraan uit mijn glas uit dr eigen drinkbakje straks heeft ie dr gewoon ziek ingeent. ik maak mij zo ontzettende zorgen

kan iemand mij geen goeie dierenarts aanraden ik woon in gelderland over 3 weken in overijssel 3 weken terug ben ik mijn katertje verloren aan castratie hij kon blijkbaar niet tegen de narcose volgens hun.
Dus mijn goeie gevoel voor dierenartsen was al een beetje weg en dan nu dit weer enten en ontwormingen tegelijk.
ik heb geen vertrouwen meer...
Plaats reactie