Feline Finest Sensible

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Repsaj »

Ik kreeg (ook) te horen dat blikvoer tandplak veroorzaakt en de ontlasting erg kan laten stinken. Mijn kat drinkt goed. Ik heb haar natuurlijk nog maar twee dagen maar vocht krijgt ze genoeg binnen.

Over dat zetmeel. Er zijn denk ik toch wel veel katten die het goed doen op brokken en dus zetmeel.... Ik begrijp de discussie hierover wel, maar ik denk dat 'de tamme kat' er tegenwoordig beter tegen kan dan men denkt. Daarom zet ik vraagtekens bij de claim dat tijgers en leeuwen ook niet zoveel zetmeel binnen krijgen.
Ben er nog niet helemaal uit of deze vergelijking voor mij terecht is. Als ik daar al ooit uit zal komen :idea:

Het is mijn inziens een beetje hetzelfde als ons 'mensenvoedsel'. We worden doodgegooid met suiker. Toch worden veel mensen gezond oud die veel suiker eten in hun leven. Toch weet ik ook dat deze vergelijking niet opgaat. Wij mensen kunnen erachter komen wat eten met ons doet omdat......omdat wij de voeding zelf binnenkrijgen. Maar wij zijn geen katten en kunnen dus ook nooit helemaal weten wat zetmeel (of wat dan ook) met het kattenlijfje doet. We kunnen een vermoeden hebben op basis van observatie of formules. Zeker weten doen we het niet denk ik.

Vind het wel een goed plan om af en toe mijn geschoten herten te geven :lol: . Denk dat die natuurlijke stukken vlees wel goed zijn.

Natuurlijk staat clenbuterol niet bij de ingredienten. Heb jij ooit wel eens bestrijdingsmiddelen op een lijst voor mensen-eten zien staan? Maar het is natuurlijk goed om hiervan op de hoogte zijn. Zelfs biologisch voedsel is niet helemaal biologisch, al denekn veel mensen van wel. Maar de intentie om het goed/beter te doen ligt mij wel.

Maar goed. Het begon allemaal bij Feline Finest Sensible. Roos en Minousch, volgens mij is er maar een online winkel in NL die de Sensible versie verkoopt. Dat vind ik zo raar (verdacht). Ik heb net een pakketje binnengekregen. Aardig van ze, kreeg een paar kattenspeeltjes erbij. Ook een paar folders om meer te kopen.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Roos en Minousch »

Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Anne82 »

Er zijn een heleboel goede merken brokken en die hier aangeraden worden die moet je ook zeker proberen. Mijn katten eten het alleen niet :-( ... Om de een of andere reden vinden ze het veel leuker eten als er allemaal verschillende gekleurde brokjes in hun bakje zitten, zoals bij de whiskas. Ik weet wel dat dat niet de nr. 1 brokken is, maar mijn katten vinden het heerlijk en doen het er goed op. Het zijn sowieso bij mij kieskeurige katjes, zelf de RC Exigent hoefden ze niet... :oops: Nou ja, de katten van mijn ouders zijn allemaal 17+ geworden met Whiskas brokken, dus zolang mijn katten het daar goed op doen heb ik er geen probleem mee. En dan heb ik nog dat 1 van mijn katten helemaal geen brokken eet, nooit heeft gedaan en dus alleen blikvoer krijgt.. Ik weet wel dat bepaalde merken 'beter' zijn, en daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar mijn katten willen en doen het nou eenmaal liever met een ander merk, dus dan is dat toch niet zo heel erg? Het is niet dat ik geen 'duurdere' merken wil kopen, ik heb het vaak genoeg geprobeerd... Maar ze vinden het gewoon niet zo lekker... Dan is het toch niet erg dat ik ze een ander, in sommige ogen 'slechter' merk brokken geef zoals de Gourmet en Whiskas omdat ze dat lekkerder vinden? Ze krijgen ook 2 keer per week trouwens vers vlees.

Ps. Het net trouwens Feline Finest besteld om het een keer te proberen!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Repsaj »

Ja je hebt gelijk er zijn er inderdaad twee die het aanbieden. Kattig.eu zijn de verzendkosten minder dan bij Poespas. Ik had al een pakket bij poespas besteld. Maar goed.....twee verkopers online vind ik ook niet zoveel. Vind dat maar raar. In de winkel kennen ze het niet eens.

Nee hoor Anne, niks mis mee. Ik zou ook doen wat mijn kat lust. Je moet alleen eten wat je lekker vindt. Doe ik ook altijd. Goed dat je de Sensible probeert,. Wie weet....
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Roos en Minousch »

Hier nog steeds aan de porta 21 feline finest, uiteraard inmiddels ook bij zooplus te koop.
en nog steeds tevreden dus.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Miranda »

Ik heb het ook besteld en lees over het algemeen (hier en elders) positieve reacties. Het zal mij benieuwen! ;-)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Roos en Minousch »

meng het wel goed met je oude voer.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Miranda »

Ja, zal ik doen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Adriana »

Repsaj schreef:Ja je hebt gelijk er zijn er inderdaad twee die het aanbieden. Kattig.eu zijn de verzendkosten minder dan bij Poespas. Maar goed.....twee verkopers online vind ik ook niet zoveel. Vind dat maar raar. In de winkel kennen ze het niet eens.
.
http://www.natulistic.nl/porta%2021%20f ... nvrij.html
op zijn minst drie en als je even zoekt nog wel meer..

en heel erg veel info over analyse en ingredienten van tal van dieetvoeders op deze site! goeie uitleg ook en eindelijk eens een bedrijf dat het verschil kent tussen oxalaat en struviet kristallen bij blaasgruis...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Feline Finest Sensible

Bericht door Roos en Minousch »

zooplus heeft ze tegenwoordig ook gewoon
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie