Mogelijk allebei FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst! Een heel moeilijke beslissing, maar helaas wel de enig juiste in deze omstandigheden...
Hopelijk blijft Zorro dit lot bespaard! Maar het gemis van en verdriet om Frommel wordt er niet minder om...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Boheme

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Boheme »

Wat vreselijk, heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Anne82 »

Oh wat erg!!! Heel veel sterkte met het verlies van je schatje!!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Wederom bedankt voor jullie medeleven.
Volgende week donderdag wordt er bloed van Zorro afgenomen, hij wordt ook getest op Fip. De resultaten worden vergeleken met voorgaande posieve katten, waaronder uiteraard Frommel. Dit omdat er geen test is die het met 100% zekerheid kan vaststellen of uitsluiten.
Maar ik denk dat het meevalt, ik ga van het positieve uit.

Eind vorig jaar ben ik ook Snoetje al verloren, mijn oude, geweldige, allerliefste kater. Nu is het wel 'leuk' geweest dacht ik zo...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Siris »

Ik heb helaas wel te maken gehad met FIP. FIP schijnt niet zo besmettelijk te zijn, zoals men vroeger dacht. Het heeft inderdaad met het corona virus te maken. Camoth je hebt gelijk hoor, FIP kan je alleen vast stellen als de kat overlijd. Bij een levende kat kunnen ze dit niet, omdat 80% van de kat het corona virus bij hun heeft. Door een of andere reden muteert dit naar FIP, stress, verminderde weerstand, wat precies de reden is weten ze niet (eigenlijk is het net zo iets als kanker bij de mens). Dus als de kat het corona virus heeft, wil dit niet zeggen dat het FIP word.

Als er geen autopsie is gedaan, dan kan je nooit met zekerheid stellen dat het FIP is. Ik vind het jammer dat de meeste mensen geen autopsie doen als men vermoed dat het FIP is, ben blij (beetje ongelukkige woordkeuze, sorry hiervoor) dat jij dat wel doet. Als mensen dit meer doen, misschien komen ze dan wat meer te weten over deze vreselijke ziekte.

Dierenartsen willen weleens ten onrechte op FIP gooien als ze het niet weten, en sommige dierenartsen laten dan de kat onnodig inslapen (ik zeg niet dat jouw dierenarts dat gedaan heeft, voordat het verkeerd opgevat word).

Mijn Iris is helaas overleden aan FIP en Simba wandelt hier nog vrolijk rond (even afkloppen) en Iris is ietjes meer dan een half jaar overleden. Ik heb wel voor de zekerheid de kattenbak grondig schoongemaakt en voerbakjes e.d.

Ik ben ook 2 katten relatief achter elkaar kwijt geraakt. Ik wil heel veel sterkte wensen, ik weet het natuurlijk niet met zekerheid (dus pin me er niet aan vast) maar ik denk dat Zorro wel oke is, ik zal in iedergeval voor je duimen.

Laat je ons nog weten of Frommel FIP had?

Nogmaals heeeeeel veel sterkte met je verlies
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Nyncke »

Veel sterkte met het verlies!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Siris, wat erg voor je dat ook jij te maken hebt gehad met die k**ziekte FIP. En dit geldt voor iedereen die ermee te maken heeft (gehad). Ik denk aan jullie!

Ik heb geen autopsie laten plegen op Frommel, denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Domweg omdat toen ik er aan dacht ze al gecremeerd was... En de verzekering (waar ze gelukkig in zat) vergoedt dat niet, terwijl dat eigenlijk wel het geval zou moeten zijn, vooral vanuit een educatief oogpunt. Maar dat is een ander topic denk ik.

De testresultaten van het bloedonderzoek van Frommel worden met die van Zorro vergeleken om een hopelijk wat accurater beeld te geven van een mogelijke besmetting. Ik krijg ze pas de 22e, mijn dierenarts is op vakantie. Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt, dat gevoel heb ik. En meestal zit ik wat mijn gevoel betreft goed. Ik hoop het...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Cari »

Bij natte FIP is de diagnose meestal niet zo moeilijk. Als de kat een bolle buik heeft, kan een dierenarts met een naald wat buikvocht wegnemen en als dat geel dradentrekkend vocht is, dan is het geheid FIP en niets meer aan te doen. Alleen droge FIP is niet te diagnostiseren. Het verloop hiervan is ook veel langzamer.
Maar ik zie dat het al de 23e is. Hoe is 't met Zorro?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Frommel had inderdaad de natte vorm van FIP, was overduidelijk. Ik mis haar! de gekke poes die in de tuin bleef, liefst onder de klimop, tot ik haar riep, dan kwam ze aangehold. Lachen!

Maar zoals ik al schreef, de uitslag van Zorro krijg ik de 22e. Maar het gaat geweldig met hem, hij is meer dan actief... Stout, maar leuk. Ik merk aan hem dat hij zijn speelmaatje mist, met Jack Russell Marra speelt hij niet veel. :-)

Wel heeft hij al sinds ik hem heb diarree, ik ben nu weer met een andere sensetive voeding (Purina One) aan het experimenteren. Het kan een teken van FIP zijn, maar verder is hij meer dan gezond. Hij glanst, rent, doet maf, etcetera.

Groetjes, van Stella, Zorro en Marra
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Nyncke »

Ik duim hier dat het goed is met Zorro.
Begrijp ik het goed dat je een maand moet wachten op de uitslag? Wat een lijdensweg...is er niet iets waar ze zo nodig preventief iets mee kunnen?
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Nee joh, de 22e is volgende week maandag. ;-) Pffffffff, moet er niet aan denken, zo lang wachten. Mijn dierenarts is deze week met vakantie, vandaar.
Preventief is er niks aan te doen, ik houd hem binnen (deed ik al), en ben voorzichtig in het contact met andere katten, ook al is het één van de minst besmettelijke kattenziektes. Voor de duidelijkheid, hij heeft helemaal geen contact met andere katten tot hij de 'all clear' krijgt. Want die krijgt hij. Vind ik.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Nyncke »

;-)
Das nog eens een gunstige berekening, kun je niet via dienstdoende da de uitslag krijgen?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Cari »

Catfish schreef:Nee joh, de 22e is volgende week maandag. ;-)
:icon_shifty: Je bedoelt 1 maart? De 22ste was afgelopen maandag...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Euh ja, 1 maart.... Sorry, gevalletje van verstandverbijstering zullen we maar zeggen. :oops:

En de uitslag ligt bij mijn dierenarts, dus een andere heeft hem niet. En bovendien vertrouw ik haar volkomen, ze behandelt mijn dieren al sinds ik dieren in mijn leven heb (altijd dus). Maar ook omdat de uitslag van een FIP test niet uitsluitend is, maar vergeleken moet worden met andere waardes van de bloedtesten van Zorro, en vergeleken met die van Frommel. Nog even geduld hebben, hoe moeilijk ook...

En wederom bedankt voor al het meedenken!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Nyncke »

Och, dat kan de beste overkomen ;-)
Gelukkig is de week al bijna over de helft.
Plaats reactie