Mogelijk allebei FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Vandaag was de uitslag van Zorro er, en de kans op FIP is minimaal bij hem. NEGATIEF!!!
Dit was wel te verwachten, maar toch.... Opluchting!!!

:pdtbis: :pdtdan: :pdtgit: :pdtura: :pdtura1: :catani: :thup:
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Adriana »

:pdthb: :pdthb: Pffffft, wat een opluchting !! :pdtura1: :pdtura1:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Catfish »

Dank je Adriana, en iedereen die mee heeft geleefd!
Er is een enorme last van me af gevallen. (Ik wilde hier een leuke smiley plakken maar dat werkt even niet, dus iets van JIPPIE EN ZO!!! :-))

Nu op naar de volgende stap, binnenkort mag meneer voor het eerst aan een lijntje naar buiten, en dan hopen dat hij daarna, zoals al mijn voorgaande katten, in de tuin blijft.
En dan wordt het kittenzeizoen... Want ja, Zorro krijgt er een maatje bij, ik merk dat hij dat mist. (En ik ook...) En een kitten, even geen oude katten meer voor mij, ook al was Frommel nog maar twee. Ik heb er wel even genoeg van, dat afscheid nemen... Dus die kans wil ik verkleinen.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik wil echt jullie bedanken voor de steun! Het was een wat duistere reden om kennis te maken met dit forum, maar ik vind het een leuk, informatief, en persoonlijke plek. Dus ik blijf. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Cari »

Wat geweldig voor Zorro en wat een opluchting voor jou :grin: !
En nu op zoek naar een leuk kameraadje en dat ze samen maar heel gezond en gelukkig oud mogen worden :smile: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Nyncke »

Gefeliciteerd met deze geweldige uitslag!!! :grin:
Griffel 1977
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:48
Locatie: België

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Griffel 1977 »

Heb hier spijtig genoeg ook al te kampen gehad met FIP, zowel de natte vorm (uit autopsie gebleken) als de droge vorm (kan je niet bepalen uit autopsie, maar het verloop bij Gijsje leek sterk op FIP).

FIP is niet besmettelijk toe naar andere katten maar wél het Coronavirus. Géén paniek, héél véél katten komen in aanraking met het Coronavirus. Het Coronavirus is onschuldig, het veroorzaakt enkele dagen diarree. Sommige katten zijn drager van het Coronavirus, en scheiden dit uit. Soms kan het Coronavirus muteren tot FIP. Grotendeels door een stress periode.
Hier is Picasso overleden aan FIP (natte vorm), FIP dook op een tijdje na zijn castratie.
Zwerver is helaas ook overleden aan de natte vorm van FIP, hij is hier als zwerfkat verzeild geraakt, met hevige diaree en dikke buiken, na zijn inentingen ging het plots slecht met hem.
Zipje is overleden aan de natte vorm van FIP, de juiste oorzaak kan ik niet achterhalen.

FIP droge vorm kan maanden/jaren in het lichaam vertoeven eer je kat sterft.
FIP natte vorm kan enkele weken in het lichaam vertoeven eer je kat sterft.

Mijn eerste FIP kat (Picasso) heeft 1,5 week bij de DA vertoeft, om dan toch uiteindelijk daar ingeslapen te worden.
Bij Zwerver zag ik al snel dezelfde symptomen als bij Picasso, dus hij heeft enkel de DA nog bezocht voor Cortisone toe te dienen. Hij is thuis ingeslapen.
Bij Zipje heb ik helemaal géén stress meer veroorzaakt om bij de DA te gaan, zij is ook thuis rustig ingeslapen.

Wanneer er bij je kat FIP symptomen en diagnose gesteld wordt, laat je kat thuis genieten van haar laatste dagen/weken/maanden. Bespaar hem/haar de stress van de DA bezoekjes. FIP is dodelijk, je kan er spijtig genoeg niets meer aan doen.
Slaap zacht Lieve Zippie, Witse, Picasso, Lowieke, Juulke, Zapje, Zipje, Zwerver, Dhio, Zummie en Gijsje. Jullie mens mist jullie!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mogelijk allebei FIP

Bericht door Adriana »

jullie hebben wel heel erg veel FIP-gevallen en wat verdrietig allemaal...
we hebben meer FIP-topics en dank je voor je informatie
wens je veel sterkte de komende tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie