Wat kan wel en niet?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
foureyes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:49

Wat kan wel en niet?

Bericht door foureyes »

Dag allemaal,

Mijn vriend en ik wonen in een appartement op de 2e verdieping in Rotterdam en hebben net een katje (Stiglitz) aangeschaft, nu ruim 9 weken oud. En daar had ik een paar vragen over:

- Hoe groot is de kans dat een katje uit een openstaand raam springt/valt? We hebben geen balkon, maar ik hou de ramen waar Stiglitz bij kan hermetisch gesloten omdat ik bang ben dat dit gebeurt. Nu is dit in de winter natuurlijk niet zo'n probleem, maar als het straks zomer wordt wil ik toch graag de ramen open...

- Hoe lang kan een katje alleen gelaten worden? Mijn vriend werkt voornamelijk vanuit huis en ik ben student en werk 2 dagen, dus ben ook vrij veel thuis. Maar we willen ook wel eens bij ouders/schoonouders langs en die wonen aan de andere kant van het land. Nu Stiglitz zo jong is zullen we zeker niet een nacht of heel weekend weggaan, maar echt een lange dag weg, kan dat?

- Ten slotte: is het goed voor katjes van deze leeftijd om (met tuigje om) de buitenwereld af en toe te verkennen of kunnen we daar beter nog even mee wachten?

Lang verhaal geworden, maar ik hoop wat vragen beantwoordt te krijgen :)

Groet Annika
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Wat kan wel en niet?

Bericht door Nyncke »

Hoe groot is de kans dat een katje uit een openstaand raam springt/valt?
Ik persoonlijk zou dit niet gaan uitproberen, ik heb geen getallen van hoeveel katten uit het raam vallen maar het gebeurd geregeld.

- Hoe lang kan een katje alleen gelaten worden?
Een lange dag kan wel, als je het langzaam opbouwt ...en erg belangrijk natuurlijk, speeltjes en dingen neerzet om zich te vermaken.