Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Claudia007 »

Jochem schreef: Volledig mee eens!!! Er zijn een hoop mensen hier die een voorbeeld aan jou kunnen nemen! Bij het nemen van een kat gaat het niet om de stamboom. Het gaat er om dat je een leuk beesie hebt waar je lekker mee kan spelen, knuffelen en in ons geval slapen!!!
Ik snap best dat iemand perse een bepaald ras wil omdat deze bepaalde karaktertrekken hebben, maar niet iedereen kan dat betalen. Daarom zijn bijvoorbeeld wij ook bij Jochem uitgekomen.

@Ilone:
Pluisje is een prachtige kat!!! Echt super! :grin:
Het gaat er vooral om dat je een gezond beestje heb. En soms moet je heel goed opletten waar je koop en helaas vallen mensen met minder geld ten prooi van oneerlijke mensen en daar maak ik me wel eens zorgen over.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel het beste over hebben voor hun dieren met of zonder stamboom. Ik heb Sting om Sting want toen ik verliefd werd wist ik niet eens wat ze was. Dat zag ik pas op de site van de fokker.

Heb je al weer nieuwe foto's van je poezels?
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Roos en Minousch »

Maar het hebben van een stamboom is wel belangrijk, dan weet je dat je kat in ieder geval geteste ouders hebt....En de stamboom zelf is maar 15 eurto of zo hoor, dus daar zit de prijs niet in..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Claudia007 »

ik zeg ook niet dat een stamboom niet belangrijk is. waar het mij om gaat is dat elke kat even veel waard is. er bestaan mensen met een berg snot onder de neus die neer kijken op een htk en dat wilde ik duidelijk maken. elk levend wezen is even veel waard. bij mij telt de gezondheid van de kat. en bij een stamboom weet je inderdaad waar je katje vandaan komt en dat ze getest zijn. en een maine coon is ook haalbaar voor mensen met weinig geld je zou ook een herplaatsbaren kunnen nemen :-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Hoi,
Zie dat er weer gereageerd is in dit topic :)
Ik zal wat nieuwe foto's plaatsen, ze zijn nu 5 maandjes!
Kaya is een flinke jongen, weegt al 3 kilo. En Tigo volgt hem wat langzamer op met 2,7 kilo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
hitsiepitsie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2010 11:40

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door hitsiepitsie »

ik vind ondanks de kleur verschil ze erg op elkaar lijken :) mijn 2 kruising schelen in kleur, hoogte, en zeker gewicht. Ook de een heeft echte main coon trekken en de andere meer van BK. Je hebt wel twee mooierds zeg!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Roos en Minousch »

Claudia007 schreef:ik zeg ook niet dat een stamboom niet belangrijk is. waar het mij om gaat is dat elke kat even veel waard is. er bestaan mensen met een berg snot onder de neus die neer kijken op een htk en dat wilde ik duidelijk maken. elk levend wezen is even veel waard. bij mij telt de gezondheid van de kat. en bij een stamboom weet je inderdaad waar je katje vandaan komt en dat ze getest zijn. en een maine coon is ook haalbaar voor mensen met weinig geld je zou ook een herplaatsbaren kunnen nemen :-)
ben ik helemaal met je eens.
maar dan zou men toch eerst eens moeten stoppen met al die raskatten kruizen...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Claudia007 »

tja daar ben ik het wel mee eens kruisen ben ik geen fan van en is ook niet goed voor het ras zelf. En jammer genoeg gebeurt het wel.

En ondanks dat deze katjes wel gekruist zijn vind ik ze wel heel lief.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Sammiebo
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2011 02:58
Locatie: Spijkenisse

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Sammiebo »

Jochem schreef:Nope, was eigenlijk niets aan gebeurt. Maar dat vond ik niet zo erg. was al lang blij dat ik tenminste 1 katje daar weg kon halen. Er zaten namelijk 3 volwassen katten en 8 kittens in een klein kamertje van hooguit 3 m2!!! Het stonk er enorm. Het heeft gewoon 3 maand geduurt voordat die stank uit zijn vacht verdwenen was!!! Dus wat dat betreft vond ik het geld geen probleem.
Ik haal geen kat uit het asiel. Niet dat ik die beestjes geen thuis gun, maar het zal nooit je eigen kat worden. M'n schoonouders hebben ook een kat uit het asiel en die vinden het geen probleem, maar een kat uit het asiel heb je in bruikleen. Hij blijft altijd eigendom van het asiel.

Hoe bedoel je : maar het zal nooit je eigen kat worden?? en eigendom van het asiel?

Ik heb 2 jaar terug een kat uit het asiel gehaald en het is toch echt mijn beessie..
asiel heb er zowiezo niks meer mee te maken. en kwa gedrag naar mij toe, hebben we een hechtere band dan mijn 2 katten die ik vanaf hun 13 weken in huis heb.

Als ik van mijn 3 katten er maar 1 mog houden zou ik mijn asiel kat houden.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Roos en Minousch »

officieel blijft het asiel de eigenaar en heb je de kat in " bruikleen" dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon wel je eigen kat is natuurlijk, maar zorg jij er niet goed voor mogem ze de kat weer terughalen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Lovecat »

Roos en Minousch schreef:officieel blijft het asiel de eigenaar en heb je de kat in " bruikleen" dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon wel je eigen kat is natuurlijk, maar zorg jij er niet goed voor mogem ze de kat weer terughalen.
Dat is natuurlijk wel een goede zaak!
Ik vond het alleen wel een beetje raar dat de chipregistratie van mijn katten op de namen van de asielen staan waar ze vandaan komen.
Ik heb dit aangepast naar dat ik de eigenaar ben; ALS mijn kat OOIT zou ontsnappen; dan ben ik de eerste die gebeld wordt door backhomeclub en niet het dierenasiel waar ik ze vandaan heb..

Sorry hoor, maar ik wil wel de eerste zijn die op de hoogte gesteld wordt en niet een dierenasiel wat alleen op kantooruren te bereiken is...

Oh, nog een vraagje; hoe checken asiels dan dat je goed voor hun ex-asielkatten zorgt?
Ik heb met 1 asiel contact gehouden (dat van Mosa), maar dat kwam uit mezelf; hij had een virus een week nadat hij bij mij was en ik wilde het asiel op de hoogte stellen, voor het geval er meerdere kittens waren met die ziekte. Het asiel heeft daarna meerdere keren contact met me opgenomen hoe het met Mosa is afgelopen :eclap: maar nu is er geen controle meer.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Roos en Minousch »

ik heb nooit meer iets gehoord van het asiel nadat de chip op mijn naam gezet was. Ik hrb na de dood van Roos wel lateb weten dat ze was overleden, maar kreeg een koel mailtje terug, als Minousch komt te overlijden hebben ze pech gehad en laat ik het niet weten.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Sammiebo
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2011 02:58
Locatie: Spijkenisse

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Sammiebo »

Toen ik Dixie mee had genomen en van mn moeder de tip kreeg om haar aan te melden bij de NDG heb ik daar haar chipnummer gecheckt.

Dixie stond dus al ingeschreven op mijn naam en dat heeft t asiel gedaan.
Plaats reactie