Warme buik

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Warme buik

Bericht door Adriana »

hoi Elles,
......en zeg er dan even heel nadrukkelijk bij dat ze veel meer drinkt dan dat ze normaal doet.
dat kan duiden op diabetes of nierproblemen en de da zou dat even mee moeten nemen.

en wat heeft ze tegen haar jeukende vlooien-allergie gehad? iets met prednisolon?
kijk even op de rekening van de dierenarts of vraag het vanmorgen even aan de assistente.
en als het pred was, dan onmiddellijk een fructosaminetest vragen om haar gemiddelde bloedsuikergehaltes te meten, want dan kan ze last hebben van een bijwerking van pred.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Niks helpt meer :(

Bericht door Elles »

Ik heb een tijdje geleden ook al een topic geopend, over dat het niet goed ging met onze poes Cinta. Het ging even wat beter, maar helaas gaat het nu weer niet goed.

We weten inmiddels dat ze een vlooien allergie heeft, maar werkelijk niks lijkt meer te helpen. Ik ben al meerdere keren naar de dierenarts geweest, en dan kreeg ik iets tegen de jeuk, wat voor Cinta wel prettig leek te zijn. Maar na het stoppen met de kuur, kwam alles net zo hard weer terug.

In het begin had ze alleen wat wondjes en kale plekken op haar rug, maar het wordt gewoon steeds erger. Inmiddels heeft ze op haar hele lichaam kale plekken, en op haar buik allemaal wondjes.

Je ziet ook gewoon dat ze zich ellendig voelt, ze eet nog wel, maar is erg mager. En ja als ik nu met haar naar de dierenarts ga krijg ik gewoon weer dezelfde medicijnen, die eventjes helpen.

Ik vind het gewoon zo moeilijk om mijn lieve poes zo te zien, en ik weet gewoon niet goed meer wat ik moet doen. Want ik kan me niet voorstellen dat ze nu een fijn leventje heeft. Constant jeuk en pijnlijke plekken.

Is er hier iemand die misschien een goeie tip heeft, iets wat ik mee kan nemen naar de dierenarts? Want op deze manier doorgaan kan gewoon niet meer!
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Niks helpt meer :(

Bericht door sandy »

Mijn Jessie heeft ook een vlooienallergie weet ik sinds vorig jaar, een spuit hielp niet afdoende dus kreeg ze er een prednisonkuur overheen van ik dacht 5 dagen en dat hielp afdoende.
Wat voor medicijnen krijgt zij? En hebben ze de plekken al is goed onderzocht want als de reactie op een vlo onderdrukt is zou het echt opgelost moeten zijn dus ik zou haast aan iets anders gaan denken.
Is er wel is een bloedonderzoek gedaan? Daar kan een hoop uitgehaald worden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Niks helpt meer :(

Bericht door Elles »

Ik krijg altijd Dexoral mee van de dierenarts. En de eerste keer ook nog wat anders, maar dat is al weer zo'n tijd geleden dat ik daar de naam niet meer van weet.

Nee er is eigenlijk verder nooit onderzoek gedaan, omdat het volgens de DA duidelijk was dat het om een vlooien allergie gaat. Het is ook wel zo dat anti vlooien spul helpt, maar net zo als alle andere medicijnen e.d. helpt het maar zeer kort.
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Niks helpt meer :(

Bericht door sandy »

Ik geef ze sinds ik erachter ben elke maand een pipetje advantage in de nek, al heb ik dat nu nog niet nodig gehad. Werkt perfect tegen vlooien.

Net ff opgezocht dat dexoral net zoals prednison een corticosteroïde is maar mischien is prednison een alternatief wat wel werkt voor haar?
Het heeft Jessie toen heel erg goed geholpen.
Maar ik vind het zowiezo vreemd dat een reactie zo lang standhoud, mischien heeft ze toch ook een andere allergie.
Kan nooit kwaad om dat te laten onderzoeken.
Kan me zo voorstellen dat je er moedeloos van word en het is heel erg zielig voor haar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Niks helpt meer :(

Bericht door Nyncke »

Klassieke homeopatie.
Ik weet 2 erg goede 1 zit in de buurt van Soest en de andere zit in Uden en Druten. Doe me een pb als je intresse hebt.
Een holistische dierenarts, daar weet ik er 2 van, 1 in het oosten van het land en 1 omgeving Alkmaar.

En heb je al visoliecapsules geprobeert is in ieder geval erg goed voor de huid.
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Warme buik

Bericht door Elles »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal toch maar weer een afspraak gaan maken bij de DA, en dan gewoon even aangeven dat ik vind dat er wat meer onderzocht moet worden omdat het zo niet langer gaat!
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Warme buik

Bericht door Adriana »

misschien zou je naar het voer moeten kijken en is het op dit moment missch ook wel voedselallergie.
wat hier heel erg geholpen heeft is Yarrah tinnetjes (Zooplus - http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ten_yarrah),
werd van het ene op andere moment niet meer gekrabd,
komt uit eko landbouw/veeteelt, dus zonder rare hormonen/antibiotica/zwaremetalen etc-stofjes...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Warme buik

Bericht door Elles »

Over de voeding hebben we het toen ook gehad bij de DA, maar omdat ze eigenlijk vanaf de geboorte dezelfde voeding krijgt, dacht de DA dat het daar ook niet aan kon liggen.

Maar goed, als ik toch naar de DA ga, wil ik dat alles nu eens goed gecontroleerd wordt!
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Warme buik

Bericht door sandy »

Succes! Ik hoop dat er wat zinnigs uitkomt want dit kan gewoon niet langer zo
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Warme buik

Bericht door tacuma »

Zou het vragen van een second opinion bij een andere da geen optie zijn? Dierenartsen kijken
soms heel anders tegen problemen aan -en daarbij komt dat als je eenmaal in een bepaalde
richting denkt, het moeilijk is om dan nog om te schakelen naar een ander idee. Wie weet wat
het oplevert! In ieder geval het beste gewenst met Cinta.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Warme buik

Bericht door Elles »

Ik ken gelukkig een van de DA hier in de praktijk, maar die was steeds niet aan het werk als ik langs kwam. Maar ga nu zeker even naar haar vragen, want ik weet dat zij me wel verder wil helpen als ik daarom vraag.

EDIT:
Ik heb morgen om 11 uur een afspraak bij de DA, ik hou jullie op de hoogte!
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Warme buik

Bericht door Elles »

Nou we zijn weer terug.

Het lijkt er op dat Cinta naast haar vlooien allergie ook nog een andere allergie heeft. We moeten nu 6 weken speciaal voeding gaan geven, om te kijken of daardoor de kale plekken op haar kop en nek weg gaan.

Ze heeft ook nog wat antibiotica gegeven, tegen de wondjes en we hebben weer dexoral tabletjes mee gekregen.

Ik moet over 2 weken even bellen met de DA, om te bespreken hoe het gaat.

Helaas ook nog wat minder leuk nieuws voor Cinta. Er is waarschijnlijk toch een inwendige hechting te vroeg los gelaten na de sterilisatie, en ze moet weer opnieuw geopereerd worden!
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Warme buik

Bericht door Adriana »

oeps, voedselallergie en inwendig letsel, gatver.
is dat ernstig en kan die operatie snel?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Elles
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 aug 2007 20:51
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Warme buik

Bericht door Elles »

Nou voor zover ik begreep levert het geen gevaar op. Je ziet zeg maar, waar de wond zit iets naar buiten komen maar omdat de huid erover heen zit, blijft het wel op z'n plek. En het gaat gelukkig ook niet om een hele grote wond.

De DA wil dat ze eerst wat meer hersteld van alle wondjes e.d. en daarna zal ze dan geopereerd worden.
Elles, baasje van 2 half Noorse boskatten: Merah & Cinta, en dochter Fee :)
Plaats reactie