Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
ragdollfobia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2010 14:17
Locatie: Leeuwarden

Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door ragdollfobia »

Ik ben wel benieuwd wie er fokker voer geeft aan zijn/haar katten.
Zelf voer ik Fokker en heb sinds een tijdje een pas om met korting hun voer te kopen.
Ik heb hier echter nog geen gebruik van gemaakt omdat ik in 1x 30 kg moet kopen om de korting te kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Adriana »

dag en welkom op het Forum,

wat is de exacte samenstelling van het Fokker-voer en dan heb ik het over ingrediënten en analyse ?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Adriana »

http://www.fokker-diervoeders.nl/index. ... wassen_kat

k heb het even voor je nagezocht,
het vlees/vis-aandeel is erg laag en het hoofdbestanddeel van fokker adult brokjes voor katten is ... granen!

een kat is geen koe of paard en ook geen zaad-eter, daar is zijn spijsverteringsstelsel niet op ingesteld.

met dit voer kweek je binnen de kortste tijd een kat met overwicht en vette kans op diabetes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ragdollfobia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2010 14:17
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door ragdollfobia »

oké dan kan ik dus beter op iets anders overstappen?
Ik heb daar eerlijk gezegd niet erg op gelet, ik ben destijds op de verkoper in de winkel afgegaan die mij dit adviseerde.
Zij heeft toen wel aangegeven dat een merk zoals IAMS, Hills en Royal Canin beter is maar dat gezien de prijs kwaliteit verhouding Fokker toch beter uit de bus kwam.
Als ik echter de prijzen vergelijk (10 kg fokker tegen 15 kg IAMS) dan maakt het prijsverschil niet uit.

Moet er nog maar even goed op studeren, anders de pas maar niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Adriana »

denk zelf even mee:

kat eet muis
muis bestaat uit vocht, vlees/eiwit-vet-spieren-botten-maaginhoud-vel-vacht

googel zelf even naar: analyse muis

leg deze analyse naast de analyse van het gekozen voer

en dan volgt de keuze/aankoopbeslissing waarbij je een paar richtingen kunt opgaan
- welzijn van je dieren
- welzijn van je portemonnee
- korte termijn 'goedkoop'gedachte tegen (middel)lange termijn dierenartsenrekeningen.

ik kan je nu al zeggen dat wat je nu uitspaart met goedkoper onzinvoer
je straks gaat betalen aan dierenartsen en verdriet om ziekte/voortijdig einde.
tank jij diesel in een benzinemotor?

en het was je missch nog niet opgevallen, maar lees je even in bij de topic voeding en.. voorstelberichtje?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ragdollfobia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2010 14:17
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door ragdollfobia »

Zijn we hatelijk? :twisted:

Ik denk dat ik dan het beste maar op muizenjacht kan gaan ;-)
Hier in deze landelijke omgeving moet dat geen probleem zijn, mits de buren geen muizengif strooien.....

Ik stel een vraag en jij geeft een antwoord (niet op mijn vraag maar oké) ik reageer daarop en dan krijg ik van jou een sneer.

Als ik mij wil voorstellen dan doe ik dat, wil ik het niet dan laat ik het.
Wil ik het nu nog niet omdat ik eerst wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb (geen muizen denk ik) dan wacht ik nog even.

Ik vraag alleen of er meer mensen op het forum zijn die fokker aan hun katten voeren.... een duur voer dus aan de prijs ligt het niet maar kennelijk niet goed genoeg, ik had op de zak moeten kijken voor de analyses maar ben op het advies van iemand anders afgegaan (meerdere overigens) stomstomstom :edoh:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Adriana »

je kunt me op zijn minst bedanken voor de moeite die ik genomen heb om de analyse en de ingrediënten van je merk Fokker uit te zoeken
en voor de moeite die ik gedaan heb om je inhoudelijk antwoord te geven en je toe te lichten hoe je dit soort keuzes voortaan zelf kunt maken en waar je naar kunt kijken/op moet letten..
en kijk eerst even welke reactie je daar zelf op geeft.

het ontgaat je blijkbaar dat je het best naar voer kunt zoeken dat overeenkomt met de ingrediënten en analyse van het natuurlijke voer van een kat en dat is muis. nooit in verdiept zeker?
inderdaad heb ik geen antwoord gegeven op je vraag omdat die helemaal op korting en portemonnee gericht was en wij, ìk in ieder geval hier opkomen voor de belangen en het welzijn van je huisdieren. en dan weet je dus gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.

Fokker een duur voer? met als hoofdbestanddeel granen? grote winstmarge kennelijk!

eerst even voorstellen lijkt me eerlijk gezegd wel netjes, toch?
we weten inmiddels dat je ragdolls fokt en die op marktplaats aanbiedt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Claudia007 »

en nu eens een blonde vraag van mij.....een muis eet toch ook graan dus als een kat een muis eet dan zit daar ook graan in.

Ik weet dat graan slecht is maar zelfs in het beste voer zit graan.....dus ik snap het hele graan verhaal niet en zeker niet omdat een muis ook graan eet.

Misschien dat iemand anders dat wel weet.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Camoth »

Je zou je kat eens een muis moeten geven. De meeste zullen je aankijken alsof je gek geworden bent, vinden het niet te vreten :esick: :lol:

*mompelt het standaard riedeltje dat dat komt omdat ze het niet gewend zijn, bladibla*

edit: katten eten trouwens van nature ook geen vis. Is ook niet per definitie slecht voor ze hoor (beetje uitkijken met de vitamientjes alleen ;) )
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Claudia007 »

Ik kijk wel mooi uit :lol: geen muis in huis hoor.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Adriana »

katten zijn vleeseters, daar is hun spijsverteringsstelsel op gebouwd en dat verklaart ook de korte lengte van hun darmstelsel.
graan en plantaardige resten in magen van muizen zijn voorverteerd.

ik heb niet geschreven dat katten nu muizen moeten gaan eten, ik heb muis genoemd als voedsel waarop ze gebouwd en ingericht zijn.
en als je de voedingsanalyse van muis bekijkt dan zie je waaruit een goed kattenvoer zou moeten bestaan.

andersom: als je een kat graan gaat voeren dan krijg je een overbelasting van zijn alvleesklier en de meeste katten worden er voornamelijk dik van.
bovendien zit in dat soort voer lastig te verteren eiwitten, dus ook niet zo jofel voor de nieren.

het kan best zo zijn dat in het meeste voer graan zit en dat is zeker het geval in de meeste brokjes, maar dat heeft met goedkoop te maken en zeker niet met het welzijn van je kat.
in goed kattenvoer zit heel erg weinig graan, een kat heeft dat niet nodig en zit een goede vertering alleen maar in de weg.
en iedereen die zijn kat vol wil stoppen met voer waar nogal wat graan in zit: vooral doen! van t merk 'Fokker'? - de naam alleen al...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Claudia007 »

En wat is goedkoop volgens jou?
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Camoth »

Niet om lullig te doen hoor, maar in Orijen zit helemaal geen graan: Coco kwam aan. (en ze kreeg minder dan de aanbevolen hoeveelheid).
Vervolgens overgestapt op vers, daar is ze toen maarliefst een kilo van aangekomen :shock: . Dus van vers en graanloos (zelfs koolhydraatloos) voer komen ze net zo hard aan.

Wat betreft graan in brokken; dat kan niet anders. Er moeten koolhydraten in brokken zitten om ervoor te zorgen dat de brokjes niet uit elkaar vallen. Orijen doet dat door er aardappels doorheen te doen, ook niet bepaald wat een kat in de natuur zou eten ;).

Katten zijn zonder twijfel vleeseters, maar om nou te zeggen dat elk voer waar graan in zit slecht is gaat wel erg ver vind ik. Zelfs in de zo geroemde kvv-merken als Carnibest zit graan. Het gaat ook om percentages natuurlijk. Wat zijn de hoofdbestanddelen, daar kan je over discussieren. Maar de TS vraagt hier niet: "is dit voer goed". De TS vraagt wie nog meer dit voer geeft. Dan kan je een tip geven in de trant van: goh, wist je dat.... Maar het komt op mij over alsof iemand hier even wat, ongetwijfeld, goed bedoeld advies door de strot gedouwd krijgt met daarbij nog even het verwijt dat die persoon geld belangrijker zou vinden dan het welzijn van de kat...
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
ragdollfobia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2010 14:17
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door ragdollfobia »

Ik weet niet of je weet wat het Fokker voer kost, maar dat is dus echt niet goedkoop!
En het is precies wat Camoth schrijft, het zal vast goedbedoeld zijn maar de toon maakt de muziek !!!

Ik heb de ADMIN ook gevraagd om mijn account hier te beeindigen, na hier héél veel gelezen te hebben vind ik het een heel erg negatief forum
Ik ben weinig opbouwends tegen gekomen en mijn belangrijkste vraag is niet eens beantwoord (zelfs niet negattief)
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wie geeft zijn kat brokjes van het merk Fokker?

Bericht door Claudia007 »

Jammer dat je weg wil :-( want mijn dingen waren niet naar jou toe.

Ik ken het merk wel en heb het in proef pakjes gehad alleen heb ik het niet gegeven.
Ik heb er geen ervaring mee maar zo ver ik weet is het geen slecht merk.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Plaats reactie