Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Wennepen87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 09:34

Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Bericht door Wennepen87 »

Hoi hoi. Ik heb twee katers. 1 (Junky) van 3 jaar oud en 1 (Perez) van 2 jaar oud. Ze zijn allebei al vanaf kitten bij mij.
De oudste is altijd al een eigenaardige kat geweest met een apart karakter. Hij haalt soms uit als hij geen zin meer heeft om te knuffelen en heeft het niet echt op vreemde mensen maar is wel nieuwsgierig.
De andere kat is echt zon lieve kater die met iedereen knuffelt en volgens mij geen eens weet dat zijn klauwen werken.
Ze zijn allebei met 6 maanden gecastereerd.
Sinds een maand ongeveer veranderd het gedrag van de oudste (Junky) Hij terroriseert de ander en probeerd echt de baas te worden. Hij loopt de hele dag te mauwen en als hij ook maar door heeft dat we wakker zijn gaat hij aan de deur lopen krabben. Ook gaan hij overal gewoon zitten miauwen zonder einige aanleiding.
We zijn een half jaar geleden verhuist en toen is er een andere kat weg gegaan wegens ruimte gebrek. Maar lijkt mij dat dit niet meer van belang is.
Ik heb hem ontwormt, ander voer gegeven, genegeerd als hij mauwde, aandacht gegeven, elke dag met hem gespeeld, maar niets werkt.
Hij maakt me gek en ik weet niet meer wat ik moet doen.... Ik hoop dat iemand een oplossing of tip heeft, want dit begint niet alleen voor ons irritant te worden maar ook voor de jongste kat die gewoon niet meer normaal rond kan lopen of liggen. En ik wil alles geprobeerd hebben voor ik er 1 weg moet doen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Bericht door Adriana »

Kon hij eerst wel naar buiten en nu niet meer?
En was de kat, die jullie hebben 'laten weggaan wegens ruimtegebrek' de oudste en meest dominante van het stel?
K ben bang voor je dat dit niet te repareren is en ook niet bij te sturen en dat je voor kater Junk een andere oplossing elders moet gaan zoeken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Bericht door Cari »

Hai Wennepen, welkom!
Vervelende toestand...
Ik denk niet dat de verhuis nog meespeelt, dan zouden de problemen eerder zijn ontstaan.
Voordat je verder gaat met allerlei pogingen, is het misschien raadzaam hem door een diernarts na te laten kijken. Het kan ook heel goed een medisch probleem zijn.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Wennepen87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 09:34

Re: Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Bericht door Wennepen87 »

Adriana schreef:Kon hij eerst wel naar buiten en nu niet meer?
En was de kat, die jullie hebben 'laten weggaan wegens ruimtegebrek' de oudste en meest dominante van het stel?
K ben bang voor je dat dit niet te repareren is en ook niet bij te sturen en dat je voor kater Junk een andere oplossing elders moet gaan zoeken.
Nee het is altijd een binnen kat geweest. En die andere kat was het zusje van de jongste en die was heel schuw en heeft nu een huisje waar het stukken beter gaat. Junky is altijd de baas geweest......
Daarom is dit gedrag juist zo raar
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Bericht door Cari »

Daarom is dit gedrag juist zo raar
Daarom zou ik hem ook laten onderzoeken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Wennepen87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 09:34

Re: Kat mauwt veel en terroriseert andere kat

Bericht door Wennepen87 »

JA denk ook dat ik dat maar doe. dacht misschien wist iemand anders nog iets. maar denk dat dat het enige is wat ik nog kan doen.
Plaats reactie