Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Helenax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2009 13:59
Locatie: België

Re: Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Bericht door Helenax »

Contact met Olivier, kat van mijn broer, heeft hij nog niet gehad omdat hij ziek is. Maar Musti en Balou hebben wel al eens aan de voordeur gestaan. Ze waren precies kwaad op elkaar, alsof ze elk moment konden vechten! Maar ik dacht dat ik ze beter liet doen. Ik weet niet hoe het afgelopen was die dag. Olivier en Musti zijn wel ouders dan Balou, ze zijn respectievelijk 1,5jaar oud (ongeveer) en 2,5-3jaar oud (ongeveer).

Momenteel denk ik dat Balou voor de honden is hoor :-P
Gebruikersavatar
Helenax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2009 13:59
Locatie: België

Re: Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Bericht door Helenax »

Olala! Ik ging net met hem buiten en hij blaasde naar Rica :-o

En... hij liep achter een konijn aan :-P
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Bericht door Cari »

Blazen is niet zo zeer agressie, blazen is veel meer angst. Mag Rica niet in huis, zodat ze vrienden kunnen worden?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Helenax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2009 13:59
Locatie: België

Re: Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Bericht door Helenax »

Rica is onze hond niet :-P het is de hond van mijn broer, en hij woont aan de andere kant van de tuin, dus als Balou buiten is, is Rica er meestal ook;-)

Ik heb trouwens nog een vraagje. Als Balou een maatje nodig heeft om mee te spelen, mag dat dan bijvoorbeeld dat mijn stiefbroertje ermee speelt? Hij maakt hem wel een beetje zot, waardoor ie bijt. Maar hij heeft dan wel een speelkamerraadje. Dus mag dat, of mogen ze wel spelen zonder dat hij wat wild word enzo?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Bericht door Cari »

Een stiefbroertje is een mens en is kan dus nooit een soortgenootje vervangen. Spelen met je stiefbroertje kan natuurlijk wel heel leuk zijn, maar als jouw stiefbroertje geen grenzen stelt (hoe oud is hij?), heb je kans dat Balou zijn grenzen steeds verder verlegt en dus steeds feller gaat 'vechten' en bijten. Nu is dat nog leuk, maar als hij straks volwassen is, niet meer.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Helenax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2009 13:59
Locatie: België

Re: Mijn kitten is enorm agresief tegenover mij en anderen

Bericht door Helenax »

Ik zal een oogje in het zeil houden, hij is 11 jaar.
Plaats reactie