Spannend

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Spannend!!

Bericht door Adriana »

mirjam13 schreef:Ze heet Pip! Ben eruit, haha. Bij de dierenarts was alles goed. Maar verder was alles in orde : goed op gewicht, geen vlooien, goede huid, goede tanden/tandvlees, enz. Wel heel fijn!
Een krabplank heb ik, maar ze kijkt ernaar zo van 'wat moet ik ermee?'
wat een goeie berichten allemaal en Pip is het geworden,
dus welkom Pipje - met 16 weken een klein adhd-tijgertje.
lijkt me niet zoveel mis mee, het is een jong beest dat moet rennen en spelen en spieren verder ontwikkelen en uitgelaten zijn.
ik ben ervan overtuigd dat dieren veel meer voelen en begrijpen dat wij wel denken
en het zou kunnen zijn dat ze zich helemaal op haar plaats voelt en heel erg gelukkig/vrolijk/stressloos is.
eindelijk! zal ze kunnen denken, eindelijk echt thuis en joepie!

je zou wat valeriaan over de krabplank kunnen strooien, het is er in druppels van beaphar en in zakjes.
en het kan zijn dat de plank te hard is en te veel weerstand biedt.
dan zou je even moeten kijken of Pip iets met sisal kan of missch met een stuk ruwe vloerbedekking,
of er zijn van die losse deurmatjes, die zijn bij één van onze katten favoriet.
het is vaak even puzzelen voordat je de goeie combi hebt gevonden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Spannend

Bericht door Umimeis »

[img]Nu is ze sinds gisterenavond wel erg druk!! En heel erg aanhankelijk. Ze loopt of non-stop tussen mijn voeten, of ze racet echt door het huis als een gek. Ik speel dan een ruim half uur met haar, maar niks lijkt genoeg. Nu ben ik gisteren maar gewoon naar bed gegaan, en toen hoorde ik op zich niks meer. Maar ik hoef maar even mijn bed uit te komen om naar de wc te gaan en dan hangt ze alweer tussen mijn voeten en gaat daarna heel hard rennen, en in haar onhandigheid blijft ze dan aan spullen hangen enzo.
Is dit normaal en echt kittengedrag? Moet ik haar elke keer aandacht geven als ze erom vraagt, of het juist af en toe negeren? Het is tot op zekere hoogte natuurlijk heel schattig, maar word er soms ook een beetje gek van, het lijkt alsof ik niks meer gewoon kan doen zonder dat er een poes aan me hangt...[/img]

Wat goed dat je zo veel speelt met haar! Maar af en toe negeren moet ook, ze moet leren dat ze niet altijd met je kan spelen en bovendien moet ze ook leren om zichzelf bezig te kunnenhouden.
Zorg dat je een krabpaal en genoeg speeltjes hebt.

Misschien is het leuk voor haar om er nog een kat erbij te nemen, dan heeft ze een speelkameraatje. Maar dan wel 1 die ongeveer even oud is als pip.....het liefst enkele weekjes jonger.
Jonge katten passen zich makkelijker aan dan oudere katten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Spannend

Bericht door Tember »

Een kat erbij is inderdaad een geweldige oplossing als je een adhd-kat in huis hebt. Mijn Erwin was ook altijd een ontzettende ondeugd en erg sloopzuchtig. Wel ontzettend lief, maar ontzettend druk. Hij racede m'n huis door.. Nu heb ik sinds 2 maanden een kitten erbij en hebben ze elkaar om mee te dollen. Het is een wereld van verschil. Zelfs m'n planten blijven nu heel!

En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat is Pip een leuke naam! Snel foto's plaatsen..
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Spannend

Bericht door Cari »

Een maatje, jaaaa!!!!

:pdtalc: :pdtbox: :pdtdan: :pdtduel: :pdtgoss: :pdthug: :pdtura:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie