Brekkies

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:35
Contacteer:

Brekkies

Bericht door Mel »

Hallo...

Is hier iemand bekend met het merk Brekkies?
Toen is nog thuis woonde kreeg onze huiskater altijd brekkies.
Het is alweer een hele poos geleden, en zie het merk niet meer in de Nederlandse winkels.
Nu is het wel verkrijgbaar in duitsland, en heb een pakje meegenomen...
Ze vinden het heerlijk! :eclap:
De verhalenbundels van James De Kater - www.jamesdekater.nl
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Brekkies

Bericht door sandy »

Het merk ken ik wel, maar het is wel enorm lang geleden dat ik dat ooit kocht, was nog voor mn vorige kat Tijger.
Wist niet dat het nog bestond.
Vind het nog steeds jammer dat ze dat andere merk eruit hebben gehaald, delikat, die zachte brokjes verpakt per 4 portiezakjes.
Werd al hier in Nederland uit de handel gehaald toen Tijger nog leefde.
Echt jammer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Brekkies

Bericht door Umimeis »

Ik ken het merk wel.....nog van vroeger. Maar je kunt het niet meer krijgen.

Ik was afgelopen donderdag bij de Makro (groothandel)met mijn moeder. En tot mijn grote verbazing zag ik dat ze daar nog Brekkies hadden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Brekkies

Bericht door Dafpoetser »

ja, ik ken het merk (ook) nog...die dingetjes hadden de vorm van katteneusjes!
en inderdaad, mijn katten vonden het destijds ook heerlijk!
toch vraag ik me af, of ze niet te zout waren en ze daarom zo in de smaak vielen.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Brekkies

Bericht door Umimeis »

Tja, het is supermarktkwaliteit geloof ik, dus niet zo heel gezond eigenlijk.
Maar vroeger wist men nog niet zo goed wat voor invloed supermarktvoer had bij dieren, dus werd er meer van dat soort merken gegeven.
En nu ook nog welmaar ik denk dat met de komst van internet enzo, dat er van te voren eerst meer informatie word gezocht over voeding voor katten (zoals dit forum)
Laatst gewijzigd door Umimeis op 24 apr 2010 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Brekkies

Bericht door Dafpoetser »

Ik meen me ook te herinneren dat voor honden Frolic zwaar werd afgeraden, omdat het te zout was.
(is dat er trouwens nog, Frolic?)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Brekkies

Bericht door Umimeis »

Geen idee of dat nog zo is.
Mijn ouders gaven onze vorige hond Pedegree Pall natvoer en Cavon brokken.
Maar deze hond die ze nu hebben, geven ze echte primium voer.....ik weet niet wat voor merk maar het is een onbekend Deens merk dat ze kopen bij een mevrouw die dure grote zakken premium merken uit het buitenland verkoopt.

Onze vorige hond was ook wat aan de dikke kant, vandaar dat ze het met deze hond anders doen.
Deze hond die ze nu hebben krijgt ook geen vlees (blikvoer), maar alleen maar die brokken.
En zondags een ei voor haar vachtje hihi
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
gerrit1
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2010 08:50

Re: Brekkies

Bericht door gerrit1 »

Hoi een beetje oud onderwerp maar goed.

Een tijdje geleden (weet niet precies hoe lang) is dit onderwerp ook bij een consumenten programma geweest.(volgens mij kassa of radar)
De uitkomst hiervan was dat de verschillen minimaal zijn, van de duurdere merken zo als royal canin tot de goedkoopste van de aldi of lidl. Allemaal even gezond, of ongezond natuurlijk.

Een heel ander verhaal wat ik weer te horen kreeg van iemand die ik vaak tegen kwam bij het honden uitlaten is: dat er in het standaard supermarkt voer bijna geen vlees zit maar dat dit helemaal word gevuld met conserveermiddel etc. en iets van 4 of 6 % vlees.
Dit klopt, ik ben het gaan bekijken op de ingrediënten. en ik weet niet meer hoeveel er precies in zat maar in ieder geval niet veel. Bij grotere dierenspeciaalzaken is er voer van renske of femke ik weet niet meer precies hoe het heet met volgens mij 98% vlees (er zijn ook andere merken). Dit zou veel gezonder zijn.

Maar goed dat zijn de meningen van anderen, zelf denk ik dat het meeste dierenvoer (voor honden en katten) voornamelijk uit afval vlees bestaat. Je hoort het wel eens in het nieuws, dan is er weer vlees dat niet geschikt is voor menselijke consumptie tussen het een of ander terecht gekomen.
Nou dat vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie is wel geschikt voor dierlijke consumptie.

Wat voor vlees is dit dan? Nou dat is vlees wat vol zit met hormonen etc. het gaat hier om zo snel en zo veel mogelijk winst maken, ook is het al bekend dat er hierbij ook gewoon tumoren en zieke dieren door de vleesmolen mee worden gemalen. Geld is geld en minder weggooien is meer winst per slot van rekening. En het dan ook nog raar vinden dat het aantal huisdieren met kanker explosief stijgt.

Dus als je het mij vraagt zou ik zeggen: koop hormonen vrij vlees (biologisch) en geef dat aan je dier.

Denk om je gezondheid. Je bent wat je eet, en dat geld ook voor je dier.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Brekkies

Bericht door Adriana »

Gerrit wens je welkom ;-) op het Forum!
als je je iets verder inleest en missch bij de voedingstopics, dan kom je onze meningen tegen over zo ongeveer alle kattenvoeren, nat en droog. er is al heel wat uitgezocht en er zijn al vele meningen, standpunten en argumenten uitgewisseld.
je zult hier weinig enthousiaste berichten vinden over wat wij 'supermarktvoer' noemen. en gemakshalve noem ik Brekkies ook van die categorie.
wij hebben via Zooplus rechtsonderaan een grote informatiebron en super-dierenwinkel, naast onze dierenspeciaalzaken.

dus, dank je wel voor de waarschuwing. heb je zelf katten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Brekkies

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat in Premium-voer wel voor het grootste deel goed vlees gebruikt wordt.
Van een aantal merken kan je zelfs zeker zijn dat er enkel goed vlees of vis in zit.
Maar dan ga je wel een meerprijs betalen... (tov supermarktvoer)

Als je je kat enkel zelf gekocht vlees gaat geven moet je wel weten waar je mee bezig bent zodat hij al het nodige binnen krijgt. Veel afwisseling alleen is ook niet voldoende.
Er moet ook niet alleen vlees in zijn maaltijd zitten, maar ook orgaanvlees, botjes, plantaardig materiaal (maar geen granen tenzij helemaal plat gekookt een beetje) en vooral heel wat vezels. Als dat laatste niet aanwezig is valt de hele spijsvertering plat!
Mensen die alleen vettig eten (frieten met mayonaise en hamburgers en biefstuk...) en weinig tot geen groenten eten krijgen ook problemen met de spijsvertering en voelen zich een stuk minder goed in hun vel dan mensen die geregeld wat groenten tot zich nemen. Zelfs wat rauwkost en een kop soep bij de boterham maakt een wereld van verschil.
Nu zijn katten geen mensen, en dus hebben ze niet zoveel plantaardig materiaal nodig als wij en kunnen ze eigenlijk niet met granen om. Maar iets hebben ze wel nodig, en dan het liefst heel gevariëerd...

Enne, vlees dat niet geschikt is voor menselijk consumtie wordt nogal eens gemakkelijk gemalen en tot vleesmeel verwerkt en dan wordt dat veevoeder (koeien en varkens), niet huisdierenvoer...
Door koeien vleesafval te voeren is de hele dolle-koeienziekte-epidemie uitgebroken. Misschien dat ze er vandaag de dag dus wat voorzichtiger mee zijn, dat weet ik niet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Brekkies

Bericht door castratenkoor »

Ik zou supermarktvoer afraden, dus ook Brekkies en ook het niet meer te krijgen delikat.

Mijn opa is 93 geworden en at geen groente en fruit, hij leefde op speklappen en aardappels met de vette jus van die speklappen en rijstebrei. Soms tot pap gekookte worteltjes. Verder rookte hij en kauwde pruimtabak.
Maar dat wil niet zeggen dat er reclame gemaakt moet worden voor die manier van leven.

Bovendien is het mijn opa's bewuste keuze geweest, de kat kan niet kiezen die heeft te vreten wat hem wordt voorgezet. Dus is het de verantwoordelijkheid van de eigenaars voor de juiste samenstelling te zorgen.

Mijn opa was heel star in zijn opvattingen, de wereld was model platte pannenkoek en als je ver genoeg doorliep dan viel je eraf.
Hij was anti medische wetenschap en ramde bij kiespijn met een nijptang zelf de kies eruit.
Hij is gewoon ingeslapen tijden een middagdutje, gelukkig voor hem niks te maken gekregen met ziekenhuis.

Sorry - even off topic.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Brekkies

Bericht door katgevonden »

@dafpoester: Frolic bestaat nog wel! Mijn honden krijgen het als beloning bij de training.


Ze zijn er verzot op! En waarom??? Het is mega slecht! Net voor ons dingen uit de frituurpan. Wij vinden de slechte voeding meestal ook veel lekkerder dan de gezonde. In kleine hoeveelheden vind ik het wel verantwoord om te geven.
De merken kattenvoer waar jullie het over hebben ken ik niet! In mijn familie zijn/waren katten niet populair...
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie