Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Je kunt hier je ervaringen kwijt m.b.t. bedrijven die gerelateerd zijn aan katten, bijv. dierenartsen, webwinkels, fokkers, asielen, dierenwinkels enz.
Lees voordat je iets plaatst eerst even de spelregels.

Ik geef deze webwinkel het cijfer (0=laagste, 5=hoogste):

0
0
Geen stemmen
1
2
4%
2
0
Geen stemmen
3
6
11%
4
19
33%
5
30
53%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door mittenslief »

ik bestel eigenlijk alles op zooplus scheelt een heel stuk met in de winkel en het assortiment is ook veel ruimer en ja als je 6 kattenmondjes tevreden wil houden gaat er heel wat door hier ook de spaarpuntjes zijn heel leuk erbij
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

yesss,...... het moest er een keertje van komen...!
met twee dozen Zooplus per maand ben ik al een tijdje bang dat het een keer mis gaat en jawèl, afgelopen week...

vol verwachting klopte het hart van de bengeltjes want vrouwtje had nieuwe sardinenbroks van Almo gekocht (proefzakje was jammie! en goedgekeurd, mooie drollies ook) en ook nog vlees-snoepstaafjes.

dus toen track en trace aankondigde dat de chaufeur onderweg was, afgelopen vrijdag 16, oortjes gespitst en goed plekje naast de voordeur opgezocht.
gewacht - gesoesd - gewacht - gesnurkt - gedroomd - gewacht
maar geen doos!
vrijdag zelf geen poot buiten de deur gezet en de volgende ochtend voor alle zekerheid ook in mijn brievenbus beneden gekeken en mijn buren nagevraagd, maar geen doos.

zaterdagmorgen eerst track+trace geraadpleegd en jawel: zending afgeleverd! hùhhhh..?
TNT meneer kon mij bevestigen dat de zending s morgens om 10.00 uur aan mij was afgeleverd, nou mooi niet dus!
maar je hebt geen poot om op te staan.. want niet aangetekend.
TNT uitgelegd dat mijn postcode nog nooit op dat tijdstip is uitgeleverd, dat is altijd begin of einde middag door één van de twee vaste chauffeurs.
en het lijkt me stug dat iemand anders die kan lezen een doos voor mij ontvangt, zonder te zien dat ie voor iemand anders is want mijn voornaam en naam in koeienletters op het Zooplus-etiket.
in het weekeinde ook maar melding met TNT track+trace gegevens naar Zooplus.

moet een verklaring schrijven in Nederlands/Duits/Engels en die naar Duitsland sturen. en scannen en naar Zooplus contact sturen. fijn!
ik kan niet scannen maar heb bedacht dat ik de ondertekende brief fotografeer en dat als document meestuur naar Zooplus-contact.

en dan wachten op refund, denk ik/hoop ik..
en voorlopig durf ik met de feestdagen nog even niks bij Zooplus te bestellen want sommige dozen hebben voetjes en gaan linksaf in plaats van rechtsaf... :mmwhistle:

en arme bengels... probeer morgen in Leiden verse sardientjes op de markt te kopen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door pinguin »

En is het al opgelost Adriana?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

ja ja ja! het bleek dat het pakket inderdaad op die dag om 10 uur was afgeleverd.
maar niet op mijn adres! dus wat TNT zo stellig beweerde klopte niet.

5 dagen later, pring pring! en jawel ..
en ik weet nu ook hoe zoiets werkt of niet werkt.
TNT heeft een aantal bezorgers/chauffeurs die het Nederlands en dan ook nog de cijfers niet erg machtig zijn.
ik heb een vaste chauffeur en twee vervangers en beide vervangers heb ik al eens geholpen met het lezen van een adres. of met een huisnummer dat niet klopte.
en ik vermoed dat dit in dit geval en in de kerstdrukte ook is gebeurd.
heb wel onmiddellijk zowel TNT als Zooplus schriftelijk gemeld dat het niet bij mij was bezorgd en dat 10.00 uur s morgens voor mijn postcode een heel ongebruikelijke tijd is...
tegen mijn vaste chauffeur zeg ik altijd als ik de benedendeur ontgrendel:
wilt u het in de lift zetten en op 5 drukken?
dat gaat bij hem altijd goed maar werkt helemaal niet bij de vervangers.
dan moet ik naar beneden om het op te halen.

het is een heleboel gedoe om het aan te geven en te claimen....
Zooplus weet inmiddels ook wat er is gebeurd en heeft het pakket van de vermistenlijst geschrapt.
en de bengels genieten dagelijks van de sardinenbroks/snoepjes van Almo..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door pinguin »

Gelukkig maar dat het is opgelost. Ik ben ook niet z`n fan van tnt heb al een paar keer flinke ruzie gehad over post die niet werd bezorgd. of compleet verkeerd. Pakketten gaan tot nu toe goed maar ik vrees dat het hier ook wel een keertje fout zal gaan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben tot nu toe heel erg tevreden over TNT.
Als je dat vergelijkt met de belgische post... :shock: :roll:
Heb een keertje iets besteld met de Bpost en dat is niet toegekomen. Post stelde zich niet verantwoordelijk. Kwijt was kwijt, punt... We konden de verzendkosten terugkrijgen, en dat was het. Dus tweede keer moeten bestellen en betalen!
Sinsdien betaal ik dus niet meer op voorhand als het met de post kon komen. Terwijl ik dat bij TNT wel doe.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5245
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Synemios »

Ik heb ook vaak problemen met tnt, bij Bol.com wel regelmatig wat besteld wat gewoon niet aankwam.
Die doen nooit moeilijk gelukkig, dan krijg ik altijd het volle bedrag plus verzendkosten terug.
Wat er vandaag gebeurde vond ik echt onbeschoft, de bezorger had gewoon de doos van zooplus voor mijn deur gezet.
Nu kun je hier niet zomaar de gallerij op, moet je eerst voor aanbellen maar toch...
Blijkbaar had hij voor meerdere mensen op de gallerij pakketjes en had een ander de hoofddeur open gedrukt, maar bij mij had hij aan de voordeur dus niet aangebeld.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

op de track+trace staat een telefoonnummer en ik zou zeker aan TNT doormelden dat de chauffeur van die dag jouw pakket onbeheerd voor je voordeur heeft laten staan. dat kunnen ze bij TNT zo zien wie er dienst had.
officieel mogen de chauffeurs dat niet doen. zij schrijven 'bezorgd' en jij bent verder verantwoordelijk.. en dat is natuurlijk onzin en niet terecht!
ik ben redelijk veel thuis en neem de nodige pakketten voor deze flat in ontvangst en mijn vaste chauffeur zal nooit in een flat zomaar een pakket voor iemands voordeur laten staan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5245
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Synemios »

Dat had ik niet eens gezien, ik ga ze maandag even bellen, vind dit ook echt niet normaal.
En ik was overigens ook gewoon thuis.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

k was er al bang voor, nieuwe ing creditkaart, waarmee ik de internetbetalingen regel, geactiveerd.
die dingen hebben een beperkte geldigheidsduur (staat op de voorkant) en de code die daarbij hoort staat op de achterkant.
en die heb je nodig voor bv een Zooplusbetaling.
vanmorgen bestelling bij Zooplus gedaan met een heerlijke bontknuffelzak..
en omdat het een week geleden is dat de nieuwe creditkaart geactiveerd is, dacht ik 'moet kunnen! nieuwe code opgezocht, ingetoetst en vrolijk afgereisd naar de tuin.'

oeps en au/au!
berichtje terug, betalingsproblemen met fax- en telefoonnummers.
dus was ik benieuwd of ze al een Nederlandstalige klachtenservice hadden.. und nein!
uit arrenmoede dan toch maar met de engelssprekende mevroi aan de slag en dat ging wonderwel snel.
ordernummer (staat in de mail) opgeven, zij checkt of jij het inderdaad bent en bestelling wordt ongedaan gemaakt..
geweldig snel en overtrof mijn stoutste verwachtingen!
dus opnieuw besteld met oude code en neem aan dat daarop nog wel wordt betaald door de ing-mensjes.

nu nog eea wijzingen in mijn Zplsprofiel, dus nog wel wat gedoe maar als dat is geregeld hoop ik toch weer op een jaartje probleemloos bestellen..
en ik meld het hier maar even want wie weet, ben ik niet de enige die hier tegen aanloopt..
--------
en wat zie ik bij het wijzigen van het profiel? dat je 2% korting krijgt als je via je bank vooruit betaalt
(Zooplustekst: Maak het geld s.v.p. over naar onze Nederlandse rekening: 5113456 t.n.v. zooplus AG, ING Bank N.V. (voorheen Postbank), Muenchen.
De bankgegevens ontvangt u per e-mail als u uw bestelling volledig heeft afgerond.
Bent u slim en kiest u voor vooruitbetaling? Dan krijgt u meteen 2 % extra korting op de netto-inkoopsom (waarde van de goederen – andere kortingen)
en dat is wat ik voortaan dus ga doen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Cerna »

Ik betaal altijd via Ideal; dan betaal je toch ook vooruit? Nooit iets van korting gezien.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door pearlsofpassion »

Ik betaal ook altijd vooruit.
In het begin kon het niet anders (ik weet eigenlijk niet of dat nu wel kan), en heb er nog geen problemen mee gehad.
Als ik een grote krabpaal zou bestellen, zou ik het wel anders proberen doen. Dan gaat het over veel geld, en ik merk dat er al eens iets mis mee kan lopen. Dan betaal ik liever niet op voorhand.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Lovecat »

Ik betaal altijd pas achteraf, omdat hier ook nog weleens rare dingen met pakketjes gebeuren.
Er is inderdaad weleens een pakket voor m'n deur neergezet (ik woon in een flatgebouw met galerij) en dat heet dan 'afgeleverd'. Klacht ingediend bij TNT en voortaan is mijn postbode niet meer zo vriendelijk tegen me...

Ook wordt er weleens van onderaf door de postbode geroepen; er is een pakket voor u! En dan roep ik terug; kom maar aan m'n deur afleveren dan! Dat zijn ze gewoon verplicht. En pas als alles klopt aan het pakket en het is hier netjes afgeleverd; DAN betaal ik Zpls pas.

Voor die 2% korting ga ik geen risico lopen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door pearlsofpassion »

De eerste keer wilde ik ook geen risico lopen, maar toen kon het niet anders (omdat het naar Belgie moest misschien? :eeh: ). Dat vond ik wel lastig, maar het is goed gegaan. En erna heb ik het maar zo gelaten.
Ik moet zeggen dat het wel leuk is als er telkens een euro af gaat... Geeft ergens toch weer een goed gevoel. Stom ja, ik weet het. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Lovecat »

Ja, zal met België te maken hebben.
En van die euro's, dat is niet stom hoor, maar mijn pakketten zijn meestal rond de 50 euro en als die kwijtraakt... dan liever die een extra euro achteraf betalen. Ik doe ook niet mee aan hun spaarprogramma (ben geen echte Ollander ;-) ).
Plaats reactie