Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Pukkel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2009 21:42

Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

Bericht door Pukkel »

Hoi,

Onze lieve kater heeft sinds een week of 6 last van vlooien. Sinds ik dat heb ontdekt behandel ik hem met Frontline Combo, heb ik de plekken waar hij veel ligt behandeld met een spuitbus van Bayer en heb ik hem dagelijks gekamd. Ook stofzuig ik vaker dan anders. Helaas heeft dit tot nu tot nog niet het gewenste resultaat. Ik vind nog dagelijks vlooien bij de kat en heb zelf al meerder pukkels van vlooien te pakken. Ik vind het echt vervelend worden en weet niet wat ik er verder nog tegen kan doen. Wie weet raad ?
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

Bericht door JLC »

Ik zou de Advantage gebruiken. Die kun je bij de dierenarts halen. Vraag verder aan de dierenarts advies. Wanneer is je kater voor het laatst behandeld? Je kunt daar waarschijnlijk ook een goede omgevingsspray halen. Met stofzuigen goed doorgaan, spuit wat omgevingsspray in de stofzuigerzak of een vlooienband in de stofzuigerzak doen. Omgevingsspray zou ik vooral spuiten op de moeilijke plekjes, waar je met de stofzuiger niet bij kunt (kiertjes, spleetjes en gaatjes). Op dit forum is al vaker aangegeven dat frontline niet meer zo goed werkt tegen vlooien. Bij de dierenarts haal je het beste middel tegen vlooien.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

Bericht door Seemy »

Kijk ook even naar onderstaande link / topic.
Ik heb hier laatst ook een vraag geplaatst en heb veel bruikbare tips gehad

;
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... n&start=30

Succes!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

Bericht door Kattenbella »

Als je omgevingsspray in de zak spuit, niet direkt aan het werk gaan. Het is erg licht ontvlambaar. Het is een prima methode, maar dan even laten walmen of nog beter na het schoonmaken.

Klinkt simpel, maar de stofzuigerwinkel had deze tip ook doorgegeven en doordat men direkt aan het werk ging vloog de stofzuiger in brand.

Gewoon laten uitwalmen dus ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

Bericht door Camoth »

Je kan ook een vlooienbandje in de stofzuigerzak doen, werkt ook ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat ?

Bericht door JLC »

Kattenbella schreef:Als je omgevingsspray in de zak spuit, niet direkt aan het werk gaan. Het is erg licht ontvlambaar. Het is een prima methode, maar dan even laten walmen of nog beter na het schoonmaken.

Klinkt simpel, maar de stofzuigerwinkel had deze tip ook doorgegeven en doordat men direkt aan het werk ging vloog de stofzuiger in brand.

Gewoon laten uitwalmen dus ;-)

Hmm, dan doe ik het toch al een tijdje fout. :oops: Na het spuiten gebruik ik direct de stofzuiger. Dat moet ik dat dan toch anders gaan doen. @ Kattenbella: Dank je voor deze nuttige tip. ;-)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
ClubFavolosa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2010 11:25
Locatie: Gent, Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat

Bericht door ClubFavolosa »

Beste ongediertenbestrijders,

Blijkbaar zijn mijn vrouw en ik niet de enige die met de handen in het haar en ook op andere plekken van de lichamen van onszelf en onze viervoetige vriend(innet)jes zitten.

Die pipetjes van wat voor merk ook hebben we en gebruik(t)en we ook. Nu willen we graag het antwoord op de volgende vraag en wel zo snel mogelijk, want jeuk is niet leuk:

Waar, liefst in de omgeving van Gent (Oost-Vlaanderen), is Indoor-X verkrijgbaar? (Nou ja, 'krijgen' niet letterlijk nemen. Dat zal vrees ik, een utopie zijn).

Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken, mede namens Melanie, Misty, Paola en nog enkele andere getroffenen,

Klaas van ClubFavolosa (dat nu steeds meer op een microcircus begint te lijken)

http://club.favolosa.be
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een eind aan de vlooien in huis en op de kat

Bericht door castratenkoor »

Ik wens een ieder veel sterkte met de bestrijding van die mini-ettertjes.
Mag zelf mijn handjes dichtknijpen, vorig jaar vlo-vrij kitten in huis gehaald en nu ook weer vlo-vrij kitten.
Met 8 katten toch totaal geen vlo in huis. Ben ik super blij om.
In het vorige huis ooit ook een enorme vlooienplaag gehad, maar daar hadden we overal vloerbedekking. Toen we in dit huis trokken oopk meteen overal gladde vloeren gedaan.

Nogmaals sterkte voor iedereen met vlooien in huis, met deze temperaturen vermeerderen ze zich extra snel.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie