Wormen in braaksel

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Zojuist heeft Dennis (mijn 4 maanden oude kitten) overgegeven. Het was roze, en er zwommen 2 grote witte gekrulde wormen in. Het leken op noodles. Weet iemand wat dit is? Ik heb Dennis nu bijna 2 weken en hij is al die tijd al verkouden geweest. Wat mij opvalt is dat ie niet veel speelt voor een kitten. Hij slaapt veel en is vrij rustig. Hij eet en drinkt wel goed.

Ik ga nu meteen een afspraak maken met m'n dierenarts voor vanavond, want ik ben best geschrokken.

* Edit van 5 minuten later: Zojuist de DA gebeld en ze denken dat er wel eens meer aan de hand zou kunnen zijn, ook vanwege z'n timide gedrag wat erbij gepaard gaat. Hij is onlangs nog ontwormd, dus dat maakt het vreemd. Jeetje.. ik ben nu wel een beetje bang, Ik hoop dat het allemaal niet zo erg is.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Camoth »

Wanneer is hij precies ontwormt? Want als het twee weken geleden is, dan is het niet raar dat hij wat wormen opgeeft volgens mij.

Misschien heeft hij ook nog last van een griepje? Goed dat je in ieder geval even langs de DA gaat.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Hij is 11 oktober ontwormd. Maar ik heb al langer het idee dat het met Dennis niet helemaal goed gaat, want hij vertoond weinig vrolijk kittengedrag en de verkoudheid trekt niet weg. Inmiddels is ie toch wel best thuis hier en heb ik zijn vertrouwen gewonnen, want hij zit graag bij en op me en geniet van de aandacht. Ik heb dus niet het idee dat die timide komt, omdat ie onzeker is. Tussen hem en Erwin zit het ook wel goed.

Gisteren vond ik ook wat bloed op z'n neusje, wat wees op een bloedneus, maar ik vond nergens bloed in huis.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Wormen in braaksel

Bericht door ktje »

klinkt als lindwormen!
Kunnen gevaarlijk zijn.
Maar volgens mij kun je nu niet weer ontwormen omdat je het pas geleden hebt gedaan.
Ga je nog langs de da? lijkt mij wel verstandig.

Succes
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Ja, ik heb om kwart voor 7 een afspraak. Ik houd jullie op de hoogte.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Cari »

Die wormen zijn spoelwormen, maar ik vrees dat dat niet het hele probleem is. Goed dat je naar de da gaat, lijkt me in dit geval wel nodig. Ik duim voor hem en jou dat het niets ernstigs is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Wormen in braaksel

Bericht door loek »

Och je, ik hoop dat het allemaal mee valt met Dennis. Ik dacht wel dat je gewoon weer kan ontwormen, heb ik laatst iniedergeval ook gedaan terwijl het nog geen maand terug was, volgens da ass. kon dat gewoon. Maar goed...je bent inmiddels geweest dus ben benieuwd.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Ja, ik ben inmiddels geweest en eigenlijk best boos op het asiel waar ik Dennis vandaan heb. Hij heeft dus lintwormen, heel erg veel in z'n buikje.. daardoor leek ie ook zo dik. Z'n buik zit er vol mee en z'n hele buikje is gewoon opgezwollen ervan.. heel erg zielig en ik zie aan hem dat ie er last van heeft. De dierenarts drukte er wat op, en hij gaf kreetjes van de pijn.. zo sneu. Ook heeft ie nu definitief de niesziekte en daar heb ik een antibioticakuurtje voor gekregen. En als laatste verassing heeft ie ook nog eens vlooien! Kon ik m'n hele huis stofzuigen en van alles wassen. Ook heb ik Erwin uitgepluist (wat dat maffe beestje erg lekker vindt) en een pipetje gegeven voor de zekerheid. Ik moet er niet aan denken om vlooien in huis te hebben. God, wat haat ik die beesten.

Ik ben best boos, want je betaald 100 euro voor z'n beestje, er vanuit gaande dat ie ontwormd, ontvlooit en z'n eerste enting heeft gekregen. Uiteindelijk kost het me alsnog 20 euro aan benzine, omdat ik 2 maal heen en weer heb moeten rijden naar Nieuwegein. Ik vind het gewoon flauw, ervanuit gaande dat je een gezond dier mee krijgt.. dat ie dan van alles onder de leden blijkt te hebben. Ik vind het ook zielig voor Dennis, dat ie nu zo ziek is. De arme stakker.

En als klap op de vuurpijl kan ik morgen met Erwin naar mijn eigen DA, ook voor een ontworming en om hem na te laten kijken of ie ook niet de niesziekte heeft.. want Erwin heeft nu ook wormpjes, omdat ie door Dennis is aangestoken en hij niest erg veel. Die kosten worden dus niet vergoed, maar die ga ik proberen te declareren, want dat gaat mij minimaal weer 60 euro kosten. Ik ga morgen het asiel bellen, vragen of dat mogelijk is. Ik hoop het wel, want ik kan het eigenlijk niet missen met de kerst die eraan komt.

Als het goed is, is Dennis met een weekje weer opgeknapt en ik hoop dat het met Erwin allemaal meevalt.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Ik heb zojuist met het dierenasiel gebeld en ze hebben heel netjes gereageerd. Ze schrok erg van m'n verhaal en m'n ongenoegen en ze heeft wel 100 maal excuses gemaakt. Ze wenste me veel sterkte met beiden katten en vond het erg sneu voor ze. Helaas kunnen ze me geen financiele tegemoetkoming geven voor de DA kosten die ik maak voor Erwin. Ze boden me wel aan om met hem daarheen te gaan, maar ik wil Erwin die autoreis niet aandoen en ik moest er toch heen om z'n nageltjes te laten knippen, en ik vind het onbeleefd om dat vervolgens in het asiel nog erbij te vragen. Ze hebben het wel netjes afgehandeld, vind ik.

Met Dennis lijkt het trouwens nu al ietsje beter te gaan. Hij wilt meer aandacht. We kunnen hem niet oppakken, want hij heeft duidelijk last van z'n buik, maar hij is wel wat opener naar ons toe. Zelfs naar m'n vriend, en daar wilde ie tot gisteren eigenlijk niks van weten.

Straks om kwart over één ga ik met Erwin naar de DA, kijken hoe het met hem gaat en hopen dat ie niks heeft opgelopen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Camoth »

Jeetje wat een gedoe toch allemaal. Hopelijk zijn ze snel weer de oude.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Met Erwin is het gelukkig allemaal meegevallen. Hij heeft niet de niesziekte en geen wormen. Wel vlooien, maar daar heb ik hem gisteren al een pipetje voor gegeven. Z'n nageltjes zijn geknipt en hij bleek een eczeemplekje te hebben in z'n knieholte, heb ik crème voor gekregen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Lana »

Wat een gedoe allemaal!
Arm beestje, wat zal hij zich rot gevoeld hebben!
Fijn dat het alweer wat beter met hem gaat!
Vertroetel hem en Erwin maar lekker! ;-)
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Cari »

Nounou, dat had je ook allemaal niet verwacht toen je Dennis ophaalde...
Toch denk ik dat het spoelwormen waren en geen lintworm. Spoelwormen zien er uit als noodles en als de kat er erg mee besmet is, braakt ie ze ook uit. Lintwormen breken af in segmentjes die lijken op rijstekorrels en die vind je in de ontlasting terug, of rond de anus van de kat (voor zover ik weet kunnen die niet uitgebraakt worden).
Als het spoelwormen waren, is dat inderdaad niet zo best van het asiel, want elk ontwormingsmiddel moet daartegen helpen (het is de meest voorkomende wormsoort) Omdat lintwormen echter niet zoveel voorkomen, gebruiken sommige asielen bv stronghold als standaard ontwormmiddel en dat werkt niet tegen lintworm. Een kat met vlooien afleveren is ook verre van netjes, maar al met al vind ik dat het asiel het wel correct heeft afgehandeld. Verder dan de door hen meegegeven kat gaan ze helaas niet in het vergoeden (stel je voor dat Ambertje bij ze aanklopt :shock: ;-) )

Dennis zal wel snel hestellen nu en dan kan hij eindelijk samen met Erwin de tent gaan afbreken ;-) :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wormen in braaksel

Bericht door Tember »

Eén van de twee heeft weer wormen. Ik ben de hele dag weggeweest en toen ik thuis kwam net vond ik 2 plasjes met kots, bloed en wormen. Ik weet niet van wie het is, maar ik denk van Dennis. Erwin heeft beiden entingen al gehad en Dennis z'n tweede nog niet. Die werd steeds uitgesteld, eerst omdat ie niesziekte had en daarna door de castratie. Klopt het dan dat Erwin geen wormen meer kan krijgen omdat ie beiden entingen heeft gehad? En ik weet niet of hij ervan heeft gelikt, kan ie het dan krijgen? En hoe kan ik uitvinden van wie de kots was?

Dennis gaat in ieder geval zo snel mogelijk voor haar tweede enting en een wormentabletje naar de DA, ik denk morgenavond meteen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Wormen in braaksel

Bericht door ktje »

entingen helpen niet tegen wormen toch??
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Plaats reactie