Poes te logeren

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Amling
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2009 23:06

Poes te logeren

Bericht door Amling »

Er is ons gevraagd om, vanwege een intensieve verhuizing, een aantal weken tot maximaal een maand op te passen op de kat van een vriendin. Nu hebben we zelf 2 kittens van 6 maanden (beiden geholpen) en een poes van 2 jaar (ook gesteriliseerd). De kat van die vriendin is een binnenkat en dat zijn die van ons ook dus dat is opzich geen probleem.

Ik vroeg me af of het een groot probleem is om de kat te laten logeren bij onze drie katten. De kittens zijn allebei heel erg sociaal, en ook de poes kan zich redelijk aanpassen heb ik het idee. De kat van de vriendin is niet ingeent.

Is het verstandig om te eisen aan mn vriendin dat ze de kat in iedergeval wel een enting geeft, ontvlooit en ontwormt of is dit niet nodig? Ik wil namelijk niet dat mijn eigen katten allerlei ziekten oplopen.

Kunnen jullie me tips geven over of dit logeren mogelijk is en waar ik op moet letten als we die kat binnenhalen?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: poes te logeren

Bericht door Kattenbella »

Ik vind wel dat je dat mag eisen. In een pension moeten katten hier ook aan voldoen.
Als je een bench hebt kan je haar misschien even hierin aan de anderen laten wennen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes te logeren

Bericht door Cari »

Als het voor maximaal een maand is, zou je haar eventueel ook een eigen kamer kunnen geven?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie