Weekendje weg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Weekendje weg

Bericht door Anonymous »

Op 20 september krijg ik mijn katjes. Ze zijn op dat moment 8 weken oud. Nu moet ik het weekend van 18 oktober weg. En wel van vrijdagavond tot zondagavond. Kan ik ze zolang alleen laten? Moet ik toch in ieder geval voor de zaterdag wat regelen? Of toch iemand het hele weekend laten komen? Dit laatste is waarschijnlijk niet mogelijk, dus dan zou ik niet weg kunnen, mocht dat moeten.

Graag hoor ik jullie mening hierover.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Crovax,

Aangezien je kittens dan nog erg jong zijn kun je beter een oppas voor ze regelen, bijvoorbeeld iemand die elke ochtend en avond even langs komt voor vers water, te voeren, te spelen en te knuffelen. Jone katjes hebben nu eenmaal veel aandacht nodig. Als je in de toekomst de katten vaker alleen thuis wilt laten moet je dit een beetje opbouwen. De laatste keer dat ik mijn katten alleen heb gelaten was voor bijna 24 uur, ik vind dit erg lang, maar dat is meer mijn gevoel, het kan namelijk wel. Ik merkte wel dat ze ons echt gemist hadden in die tijd. Ik zou dus niet in 1 keer plots zolang wegblijven. Die katjes moeten ook leren om op jou te vertrouwen. Mijn advies is dus een oppas regelen.

Veel succes met zoeken naar een oppas en alvast veel plezier met je weekendje weg!

Groetjes, Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Toen vorig jaar Mitzy een klein maandje bij mij was. Had ik een trainingsweekend in Belgie.
Ben zaterdagmorgen gegaan. S'avonds kwam er iemand spelen en eten geven. En zondagmorgen ook. En s'avonds was ik weer thuis.
EN dat was prima gegaan. Dus ik zou zeker een oppas regelen.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Als ik het weekend weg ben, komt mn zusje 1 of 2 keer per dag voeren en even aandacht geven. Toch zijn ze dan nog helemaal blij als ik weer thuis ben. Dus ik zou zeker iemand regelen die een paar keer komt kijken...
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Persoonlijk vind ik jouw katjes nog veel te klein om 48 uur alleen te laten en zou dan ook zeker een oppas regelen of ze ergens te logeren brengen.
't is zoals Muis zegt, je moet het opbouwen en bij voorkeur vanaf jongs afaan zodat ze op een gegeven moment niet beter weten.
Ik laat mijn 2 katten op z'n langst 24 tot 36 uur alleen en vind dat zelf best lang en merk ook altijd dat ze heel blij zijn als we weer thuis zijn.
Dit gebeurt zo'n 5 a 6 keer per jaar. Als we langere tijd weggaan gaan ze naar een pension omdat wij geen oppasvoorziening in de buurt hebben.

Groetjes,
Carol
bagera

Bericht door bagera »

Ik zou er ook zeker voor zorgen dat er elke dag iemand eventjes naar ze komt kijken en wat met ze spelen.Zeker omdat ze nog maar zo kort bij je zijn en ze anders mss het vertrouwen helemaal kwijtraken.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ga ik misschien al te vroeg een weekend weg? Zullen ze het vertrouwen niet kwijtraken als ik dat weekend wegga, en er iemand anders komt kijken, of dat ik ze bij iemand anders breng? Ze zijn dan nog maar een maand bij me...
Of valt dit wel mee?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wij hebben al onze kleintjes ook van jongs af aan een weekend ofzo aan anderen toevertrouwd. Zo zullen ze er ook aan wennen dat jij er niet altijd bent, maar als je er niet bent, dat er dan wel iemand komt om voor ze te zorgen. Dus dat zal vast wel goedkomen!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nee hoor je kan ze best alleen laten, dat doen wij ook al en ook vanaf het begin. Dat kan geen kwaad als er maar iemand is die in ieder geval op zaterdag komt kijken. Wij zijn een aantal weken geleden ook een weekend weg geweest, maar toen hebben we Xandor (toen 12 weken) naar mijn ouders gebracht en mijn zusje is zowel op zaterdag als op zondag een tijd in ons huis geweest voor Quinto (een jaar). Ik zit inderdaad ook niet lekker als ik weet dat ze alleen zijn. Dus zeker iemand regelen! Het kan hooguit even zijn dat ze weer aan je moeten wennen na het weekend dat het weer even aftasten is, maar jonge kittens passen zich heel snel aan en dus zijn ze het ook zo weer vergeten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Hoi allemaal,

Ik ging ook wel eens een weekendje weg en dan kwam mijn schoonvader smorgens en savonds Pini eten geven. Ook de vakanties en dan bleef hij savonds een beetje langer om effe tegen Pini aan te kletsen en aaien.

Pini was een bange kat en die maakte ik er echt niet blij mee als ik die uit haar vertrouwde omgeving zou halen en in een pension te stoppen. Dit vond ze echt fijn. Altijd de zelfde oppas. Altijd thuis, eigen mandje, eigen eten, eigen speeltjes.

Het ligt er ook aan wat voor een soort kat je hebt. Hoe die reageert, enz.
Groetjes Gerda
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou dit is me wel duidelijk geloof ik. Het is alleen niet zo makkelijk voor me, omdat al mijn familie en vrienden zo'n beetje in Hoogeveen wonen, en ik in Meppel. En ik ga ze niet in een pension stoppen. Dus ik zal oppas regelen, maar het is dus beter als iemand er de hele dag is? Alleen een uurtje per dag is dus genoeg?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Volgens mij heb ik genoeg mensen die ik zou kunnen vragen. Ik zie wel eventjes dan.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Misschien heb je gieie buren dat is nemelijk het makkelijkst.
Ik pas ook altijd op de katten van mijn buren en als ik weg ben zij op de mijne.

groetjes petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb mijn buren inmiddels gevraagt, en ze wilden graag oppassen. Mijn buurvrouw was juist erg enthousiast, ze is gek op katten. Dus het komt wel goed dat weekend. Bedankt voor alle reacties.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Crovax!

Wat fijn dat je een oppas voor je kittens hebt gevonden!! Veel plezier met je weekendje weg in ieder geval! Nu kun je zonder zorgen weggaan!'

Groetjes, Muis
Gesloten