Dierenarts veel te duur

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Mac »

Heb er toch wel moeite mee met sommige reacties...met alle respect en niet iedereen heeft een dikke portemonnee , maar je neemt toch een huisdier om er ook voor te zorgen...Ik ben blij dat er dierenartsen zijn die telkens weer met elke dier het beste voor heeft..

Tip: maak een "dierenpotje", waar je elke maand 5 of 10 euro in doet voor dierenarts kosten of de jaarlijkse enting.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Umimeis »

Ja, kan ook. Ach ieder moet maar zelf weten hoe hij/zij het doet.
Hier bemoei ik me niet mee. Ik ga niet zeggen wat goed is of wat je beter kunt doen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Kattenbella »

Anja, ik heb diepe bewondering voor jouw inzet voor Drika ondanks alle kosten.
Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

hallo mensen tis weer een tijd geleden sinds me poes uit het raam gesprongen was,
ik heb 256euro moeten dokken en moet ik zeggen dat ik er niet echt beter op geworden ben me poes wil niet meer zindelijk worden, ze doet namelijk over piesen ( tegen woordig niet schijtent) over de vloer... heeft iemand ideeën? ik heb trouwens goed nieuws voor de mensen uit rijnmond en omsteken en die in de bijstand zitten, kunnen naar een minimax dokter, hierverder weet ik nog nie zo veel van. Kga er binnekort heen denk..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Nyncke »

Misschien kan ze haar plas niet meer ophouden?

Als er inderdaad geen medische rede is, zou ik eens naar een holistische da, klassieke homeopaat, bachbloesem therapeut of mijn engelpraatster gaan.
Die kunnen met natuurlijke middelen haar opgelopen trauma helpen op te lossen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door JLC »

Het zou kunnen dat je kat incontinent is geworden na de val. Ik zou dus nu eerst met hem naar de DA gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door ]-marjolein-[ »

Klinkt inderdaad alsof ze haar plas zelf niet meer op kan houden...daar kan ze zelf echt niks aan doen. Dat zou ze opgelopen kunnen hebben door de val, miss dat haar blaasspier niet meer goed werkt o.i.d.
Ik snap dat je een dierenarts soms miss duur vindt, maar wat denk je dat t kost als je zelf naar het ziekenhuis moet? Verschil is alleen dat je daarvoor verzekerd bent... En als je dieren hebt moet je er ook nooit vanuit gaan dat je kat 20 wordt zonder ooit iets te hebben, mensen zijn ook wel eens ziek, breken iets enz.
Als medicatie van een gewone da niet helpt kun je inderdaad eens verder kijken naar andere alternatieven, heb zelf ook een aantal positieve ervaringen met oa holistische da en bachbloesem therapie.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Pamvd »

Mac schreef:Heb er toch wel moeite mee met sommige reacties...met alle respect en niet iedereen heeft een dikke portemonnee , maar je neemt toch een huisdier om er ook voor te zorgen...Ik ben blij dat er dierenartsen zijn die telkens weer met elke dier het beste voor heeft..

Tip: maak een "dierenpotje", waar je elke maand 5 of 10 euro in doet voor dierenarts kosten of de jaarlijkse enting.
Ik zet elk jaar mijn vakantiegeld opzij voor eventuele dierenartskosten.
Ben blij dat ik dat gedaan heb, want nu is mijn man onverwachts werkeloos geraakt en moeten we toch eerst maar weer zien hoe het loopt :???:
Met 12 katten en 1 oude hond kunnen de kosten soms hoog oplopen; zoals afgelopen jaar met de komst van 5 onverwachte nieuwkomers die allemaal geënt, gechipt en gesteriliseerd moesten worden, Pluis die doodziek is geweest, en Co de hond die artrose heeft en 2x aan haar gebit geholpen is.
Maar buiten de jaarlijkse entingen, ontwormpillen- en vlooiendruppels hebben ze meestal niets en zou ik in principe wat geld 'over' kunnen houden.
(Dit even tussen aanhalingstekens natuurlijk ;-) )
Wij gaan liever niet met vakantie en kopen maar weinig nieuwe kleren ,dan dat wij onze dieren niet goed zouden kunnen verzorgen of laten behandelen als dat nodig is.
Maar dat is een keuze die mijn man en ik bewust gemaakt hebben, en dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Je diertje kan heel veel pech hebben en altijd ziek zijn óf nooit iets mankeren.
Van onze vorige 2 honden (nu beidden overleden) was er één altijd ziek en de ander mankeerde nooit wat, zo gaat dat met alle dieren
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door ]-marjolein-[ »

@ Yin en Yang: Hoe is het nu met je kat?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Biny »

Had nog niet gereageerd in dit topic maar na het lezen van dit alles ben ik wel héél erg benieuwd hoe het nu gaat met Yin?

Ik kan het ook niet laten om toch wat te zeggen:
Het lijkt er wel op dat je nu wilt te zeggen dat die behandeling van 256 euro niet had gehoeven want ze is nu toch niet zindelijk meer?!
Ik denk eerder dat ze een probleem heeft! En wordt er een beetje knorrig van als ik lees (tenzij ik het verkeerd opvat) dat je eigenlijk vind dat die hele behandeling ook geen zin heeft gehad.. Tuurlijk was dat wel nodig! Of vind je dat ze je katje dan maar met ontwrichtte heupen en andere ellende en pijn rond hadden moeten laten lopen? 'Want ze is nu niet zindelijk dus had die behandeling ook geen zin'?
Zo komt het op mij wel over namelijk.
Wij zijn ook niet de rijkste, maar wat moet dat moet. We laten ze nu steriliseren, liggen nu bij de dierenarts, kost ook geld, en voor de pijstilling moeten we ook extra betalen. Zou ik er daarom maar voor kiezen geen pijnstilling te geven naderhand? Het is niet eens noodzakelijk heb ik gehoord van sommige mensen, maar ik gun ze van harte die pijnstilling! En als ik daar extra voor moet betalen, dan doe ik dat graag!
Het komt een beetje over dat je de katten weg had gedaan als 't asiel gratis was geweest en dat je er van baalt dat je ze überhaupt nog hebt en dat er dan ook nog kosten zijn..
Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, dan excuses!
In 't begin van je topic snapte ik je volkomen maar het toontje van de reacties later, gedurende het topic en de dingen die je dan zegt.. dan maakt het me een beetje boos en eigenlijk ook verdrietig voor je katten.. dat je ze blijkbaar met tegenzin van hun pijn verlost en dat eigenlijk liever niet doet..

En ja.. lijkt me dat je het al gedaan hebt maar gezien je reacties vrees ik dat je het misschien nog niet gedaan hebt: Naar de dierenarts! Want wat je nu vertelt wijst erop dat er zeker nog iets niet goed zit!
En ja dat kost dan weer geld maar wat wil je anders? Zou jij incontinent rond willen lopen zonder hulp en zonder middelen om t op te vangen enzovoort? Denk het niet, en je katje ook niet!
Ik hoop maar dat je geweest bent..
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Ilone »

Jeetje zeg. Ik schaam me er nu een beetje voor dat ik ook uit Dordrecht kom....
Ik vind het heel erg om te lezen hoe je reageert, hoe het overkomt (bij mij in ieder geval) dat je het spijtig vind dat de katten na je break up bij jou 'mochten' blijven. Aangezien je het asiel te duur vond..
Wat anderen ook veel zeggen, ik mis de affectie naar je kat toe! Je bent alleen maar aan het schelden over hoe duur die dierenartsen wel niet zijn, maar of je het eigenlijk erg vond dat je kat uit het raam gevallen was, dat zie ik nergens. Ook niet met een omweg. Het komt mij meer over dat je soort van boos bent op de kat dat die zonodig uit het raam moest vallen....
Heel veel reacties worden er door medeforummers gegeven, en je reageert amper!

Ik kan me voorstellen, nee ik wéét dat het niet makkelijk is in je eentje, en ook nog voor katten te zorgen. Ik ben zelf ook alleenstaand, werk in de zorg en heb een aardige hypotheek onder m'n reet. Maar zodra er iets met mijn katjes is (ik heb er 3) dan zorg ik er hoe dan ook voor dat zij geholpen worden.
Voor mij word het ook moeilijk om voor 3 katten een verzekering af te sluiten, dus die heb ik ook niet. Maar elke maand iets opzij zetten, al is het maar 10 euro, dat lukt me dan wel. Dus probeer ik het zo op te lossen.

Sorry, maar ik word gewoon een beetje bozig als ik lees hoe je meer druk maakt om de rekening dan om je kat...


En inderdaad, hoe is het nu met je kat??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Dieneke »

Snap dit ook niet helemaal, vroeg me in eerste instantie af of het wel serieus was. Snap dat de dierenarts duur is... Maar je weet van te voren dat als je een kat neemt je verantwoordelijk voor de kat bent, ook als wij onverwacht jij wordt... Hoe je dingen hier post lijkt het net of je meer last hebt van je kat dan dat je blij bent met m. Kan me alleen aansluiten bij Ilone, wat betreft je reacties, het lijkt alsof je de verdere reacties niet leest en maar weer wat post, zonder te reageren op vragen.
Ook mijn vraag nu hoe gaat het met Ying? En wat is de reden dat ze overal haar behoefte doet?
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

]-marjolein-[ schreef:@ Yin en Yang: Hoe is het nu met je kat?
Yin is weg :cry: :cry: :cry:
het bleek dat ze een hernia had! ipv een pootje uit de kom.....
ze is nou naar een verzorgingshuis voor katten....
en ik zal d'r nie meer teug zien.....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door castratenkoor »

Ik hoop dat Yin in liefde en goede zorg oud mag worden.
Ik ben het met vorige sprekers eens. ten eerst is het niet de verantwoordelijkheid van de poes dat
ze uit het raam springt, maar jouw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat dat niet kan en mag gebeuren. Als het dan toch gebeurt, ja dan brengt dat kosten met zich mee. Dan haal je haar vroegtijdig weg bij de dierenarts omdat het al te duur is tot zover. Ik heb zelf het gevoel dat als je haar daar langer had gelaten en haar pas had gehaald als de dierenarts alles had gedaan om haar weer goed te krijgen, dat het dan niet zo'n nasleep had hoeven geven.
zelf heb ik 8 katten en wij leggen elke maand een bedrag opzij, we noemen dat rampenrekening. We zorgen ervoor dat daar altijd een paar duizend op staat. Een ongeluk komt nooit alleen zeggen ze wel eens. We moeten er rekening mee houden dat er bv meerdere katten tegelijk geopereerd kunnen worden.
Ik wil niet beoordelen en veroordelen. Maar ik ben van mening dat als je dieren neemt je voor een reservepot moet zorgen. Zodat je niet een behandeling voortijdig hoeft te staken omdat het geld op is.
Ik ben niet rijk, maar ga niet op vakantie en geef geen geld uit aan make up - parfum - dure merkkleding - dure design meubels. Nee wij kopen tweede hands leren banken via Marktplaats. En als die er niet meer uitzien dan kopen we weer "nieuwe", via Marktplaats.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Annelies1
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2010 12:41

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Annelies1 »

Laten we wel wezen: de dierenarts IS duur.

ook hier wordt geslikt van de rekeningen. Niet omdat we het kunnen betalen, maar omdat je geld simpelweg maar een keer kunt uitgeven.

Ik heb dat niet alleen bij de beesies hoor, ook bij mijn eigen eigen-risico van de ziektenkostenverzekering (a E 155,--) kan meer met dat geld, maar ja, ik moest tijdens een cursus in januari zonodig op een massagetafel in slaap vallen en me onhandig omdraaien en er afvallen. Gevolg: ritje met de ambulance naar het ziekenhuis, foto's, gekneusde heup etc. Tsja, zo gaat je eigen bijdrage er wel aan. Geeft niet, maar ik vind het wel zonde geld.

Zelfde als met onze nieuwe aanwinst. Vorig weekeind had Ramses een dik oog, gaf over en was duidelijk niet lekker. Dus wij naar de nooddienst: kat bleek chlamydia te hebben. Dus oogzalfje mee, antibiotica, antibiotica voor Sméagol (onze andere kat) voor de zekerheid, plus weekeindtoeslag...Al met al 130 euro. De week daarvoor heb ik Sméagol gecastreerd, gelukkig was dat tijdens een actie, ook 45 euro. Toen we ramses kregen, hup, voor een check naar de dierenarts, dat was de week daarvoor, ook 56 euro. Al met al geld. En ja, je houd er rekening mee, en nee, het is gewoon vervelend dat soort bedragen.

Gelukkig gaat het nu beter met de katten. Het oogje van Ramses is weer helder, ze rennen door het huis en spelen weer fijn met elkaar en geen overgeven meer, dat vind ik wel zo prettig.

Kortom: we wisten waar we aan begonnen en toch is het slikken die rekeningen. Beide katten zijn inmiddels verzekerd, dus ik hoop dat dat gunstig uitpakt!
Plaats reactie