Dierenarts veel te duur

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door castratenkoor »

Ik werk bij een bedrijf dat medische nota's verzorgt. Vooral tandartsnota's, maar ook dierenartsnota's. De dierenartsen doen vooral zaken met ons zodat zij meteen uitbetaald worden en de eigenaar van het behandelde dier met ons bedrijf een betalingsregeling af kunnen sluiten.
Mensen worden dan ook vaak woedend dat ze daar extra geld voor moeten betalen. Ons bedrijf schiet het voor en moet 12 maanden op het geld wachten.
Ik heb wel eens een dierenarts aan de lijn gehad en van hem ook verhalen gehoord, drama!
Mensen laten ook wel hun dieren wel behandelen, hebben dan nota's voor duizenden euro's en bellen of schrijven. "U snapt toch ook wel dat ik dat met een bijstanduitkering niet kan betalen".
Als je dan de nota's bekijkt, zie je dat ze veel dieren hebben. Leuk en gezellig, maar daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien? Nota's komen bij incassoburo's en deurwaarders terecht en daarna weer terug. Betrokkene biedt geen verhaal, of tewel geen cent te makken.
Zwaar verlies voor de dierenarts. Rara hoe komen de nota's voor wel betalende mensen zo hoog.

Mensen snappen vaak ook niet dat tijd van een arts geld kost.
Een keer een mevrouw aan de lijn die kreeg een nota voor een consult bij de huisarts.
Zegt ze dat betaal ik niet, want ik heb er toch niks gekocht?
Jawel, u hebt de man zijn tijd gekocht.
net als nota's van tandartsen voor niet nagekomen afspraken.
Ze maken een afspraak voor een wortelkanaalbehandeling, wordt anderhalf uur gereserveerd.
Tandarts staat klaar met alle aparatuur en voorbereidingen.
Patient komt niet opdagen. Wordt later boos als die anderhalf uur verloren tijd in rekening gebracht wordt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Adriana »

maar ja, t zijn hier vaak de passanten, die even over komen waaien, vaak een paniekvraag hebben of een heleboel ergernis, dumpen hun klachten, starten eén of meerdere topics, zijn hun ei kwijt - graag wel een beetje snel reageren jàh!! - en hoor je nooit meer wat over.
laat staan dat je iets terughoort.
en zo zit de samenleving toch voor een deel in elkaar? korte lontjes! gelijk schelden en aanvallen! onfatsoenlijk gedrag, graaien..
en helaas zijn dieren daar vaak de dupe van en in het verlengde bv dierenartsenpraktijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
cfke
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2010 22:01

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door cfke »

Bestaat dat , een verzekering voor uw poes ?
Ik heb daar nog nooit van gehoord ?
grtjs
Is inderdaad verschrikkelijk veel geld !
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door JLC »

Ik heb gisteren de jaarlijkse entingen voor Jaap en Lizzie gehaald. Dat was 99 Euro (inclusief de gezinskorting, omdat ik met twee katten kom). Ik heb het er graag voor over. Verder is het gelukkig niet zo dat het prikken en wegwezen is. Mijn DA kijkt Jaap en Lizzie even helemaal na en luistert naar hun hartjes. En ik krijg wat tips mee en er is tijd voor het stellen van vragen. Dus prima service.
Verder heb ik (nog) geen verzekering voor ze. Dat zou handig kunnen zijn. Maar inmiddels heb ik een aantal risico's (aanrijdingen, bijtwonden) goed ingeperkt door ze alleen nog maar in een afgesloten tuin te laten. Dit neemt niet weg dat er toch onverwachts een ziekte kan onstaan. Dus geld opzij zetten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Dollie »

@ Marjolein: Wat lijkt me dat frustrerend, om zo'n situatie dan ook gewoon "voor je neus" te hebben.. Lees zulke verhalen wel op fora en dan vind ik het al zo erg, of als ik met iemand over onze dieren praat en het op bijv. Indy's ziekte(s) komt of Barber dieetvoer of wat dan ook (iets dat duur is :')), en mensen me ook aankijken alsof ik gestoord ben (wat ik in hun ogen ook wel zal zijn) terwijl ze zelf ook dieren hebben.. Dan hoop ik altijd maar heel hard dat die dieren gezond blijven..

Ik zal echt niet zeggen, het kan me niet schelen wat het kost, maar ik vraag er in principe nooit naar, wat het gaat kosten.. Of het me nu een tientje kost of tweehonderd euro, ik zit hier met een ziek dier en daar móet wat aan gebeuren toch!? En vaak is het eerder €200,- dan een tientje, veel geld dus, waar je zo veel mee had kunnen doen.. Maar zónde van het geld? Nee, dat is het echt niet. Van de dierenartskosten die we de, laten we zeggen, afgelopen drie jaar (sinds we weer een poesje hebben, die helaas al vrij snel weer is overleden, komen we wel erg veel bij de DA moet ik zeggen) hebben gehad hadden we wel twee keer op vakantie gekunt met z'n allen. (En wij zijn met z'n vijven.) En dat met (overwegend) jonge dieren. Maar zie je mij al op een strandje zitten terwijl mijn dieren dood zijn, lijden en/of zich naar hartelust voortplanten?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door ayla »

cfke schreef:Bestaat dat , een verzekering voor uw poes ?
Ik heb daar nog nooit van gehoord ?
grtjs
Is inderdaad verschrikkelijk veel geld !
jazeker bestaat dat, een verzekering voor je dier. Heb ik voor mijn 2 katten en heeft mij al flink wat geld bespaard...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Meowth »

nou ja... ik had wel ooit een zwakke zieke cavia, met blaasgruis dachten we. en daar is dus wel op verdiend, operatie aan gewaagd van €100,- (als het kans van slagen heeft doe je dat! al denken sommigen daar anders over... ik was 13 dus niet zelf betaald/kunnen betalen die rekening, even voor de goede orde, maar ik zou het er voor over hebben... en mijn moeder was ook zo lief het er voor over te hebben)
maar... dierenartsje wist wel dat het blaasSTENEN waren... toch opereren, zonder slagingskans. t lieve lieve lieve beestje is daar overleden :-(

wat ook heel erg was, ik weet het zelf niet meer ik was 13 en mijn zusje 9, was dat de assistente tegen mijn zusje iets zei van: je krijgt vast wel weer een nieuwe
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

dus... nooit meer naar die DA.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door ayla »

Dat is best hard inderdaad om dat te horen van assistente...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door castratenkoor »

Mijn dochter is dierenarts assistente. heeft ongeveer een jaar gewerkt bij een dierenarts. Daarna teleurgesteld in hoe het er daar aan toe ging week bij de Hema gaan werken.
Het ging daar helaas om de duiten niet om levens.
Er werden vrolijk teveel operaties ingepland en tsja dan hadden ze geen warmtelampen genoeg en werd bv poes Micky maar in toilet gelegd. En daarna vergeten. Bellen de eigenaars, hoe het afgelopen is met Micky, oeps vergeten, niemand meer naar omgekeken. poes had een hartstinstand gehad en was overleden. Met een *** lulde de da zich daar dan uit.
Ook een keer een hamster geopereerd en na afloopt te dicht onder een lamp gelegd. Toen ze weer keken was hamster geroosterd.
En dan wel de mensen laten betalen, en met een ***, hamster had zgn de narcose/operatie niet overleefd.
Mijn dochter kon niet leven met de insteek van die da.
Ik heb zelf in Leusden ook hele slechte/slordige ervaringen met een da gehad in Leusden.
Ze is niet practiserend meer, dus niemand hoeft gewaarschuwd.
Ik vind het altijd eng een van mijn lieverdjes achter te laten voor een ingreep.
Je weet immers niet hoe zorgvuldig ermee omgesprongen wordt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Adriana »

oh ja, dat is mijn ervaring ook. bij sommige praktijken betekenen dieren en kwalen gewoon meer of minder omzet. en adviezen zijn doorgaans ook gebaseerd op omzet, nee altijd vaccineren en ontwormen en etc. want en dan krijg je de gruwelverhalen.
en t zal missch wel eens een keer voorkomen maar over het geheel gezien in Nederland? hoeveel meldingen?

ach, nu met de toegenomen kennis en de mogelijkheden via internet om veel zelf te leren over medicijnen en kwalen en bijwerkingen en behandelingen worden baasjes wat mondiger.
ikzelf heb er veel aan gehad want ik kan niet tegen die houding, wil het zelf ook weten en begrijpen. en alles bij elkaar hebben we 6 dierenartsen 'versleten' voordat we in Gouda terechtkwamen. en dat was eigenlijk toeval en 'te danken' aan een mastceltumor bij MoMo.

en ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat er onder dierenartsen heel erg veel (soms ook heel erg graaiende) koekenbakkers rondlopen....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door castratenkoor »

Ik baal ook enorm ervan dat de praktijk hier in de straat, waar ik heel tevreden was over beide dierenartsen, er eentje opgehouden is. De nieuwe dierenarts en ik - dat klikt niet. Meteen de eerste keer al ruzie over de hygiëne. Ik vroeg of ze de behandeltafel wel had ontsmet, want die was droog. Ze liet mij met Teun er meteen in toen mijn voorganger eruit ging.
Nou zegt ze uw kat is toevallig zieker dan elke kat die hier vandaag geweest is hoor.
Ja - en - dus - is dat een reden hem nog een portie ziektekiemen van de voorgangers erbij te laten krijgen????? Ik was behoorlijk pissed off.
Teun had ruim 41 koorts, dus oppakken en naar de volgende da doe je ook niet zo snel met een doodziek kitten.
Ze begon zonder aanleiding van alles te roepen over FIP en zo.
Hij bleek een gesloten gewrichtsontsteking te hebben. Komt vaker voor bij kittens.
Na een week dwangvoederen kwam hij weer tot leven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door ayla »

castratenkoor schreef: Ik heb zelf in Leusden ook hele slechte/slordige ervaringen met een da gehad in Leusden.
Ze is niet practiserend meer, dus niemand hoeft gewaarschuwd.
oef gelukkig maar. anders had ik graag een PB'tje ontvangen ;) Woon namelijk in Leusden. Heb nu een hele fijne DA en vooral super lieve assistentes die geeneens alle kosten berekend naar mijn idee. Gaat hen daar echt om de dieren en krijg daar altijd iets lekkers voor mijn monsters mee.
Blijft spannend om ze daar achter te laten maar zij hebben zelfs hun best gedaan voor mijn rat jaren geleden, was echt super! Nemen mij en mijn dieren serieus en belde zelf naar mij toe hoe het met Felix ging na zijn operatie. Hadden ze zijn lievelings smaak voer klaar gelegd en mocht ik ophalen, gratis...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door ]-marjolein-[ »

Oef dat is echt slecht Dinie...dan ben je echt pissed off.
@ Meowth: dat is wel heel erg...en blaasstenen zijn te opereren. We hebben 1 iemand in de praktijk die alles, maar dan ook alles doet voor haar cavia's en we hebben er al verschillende gehad die na een geslaagde operatie (onder andere 2 blaastenen verwijderen en baarmoederontsteking) en intensieve nazorg herenigd konden worden met eigenaar...
Er zullen altijd rotte appels tussen blijven zitten denk ik. Dierenartsen die maar wat aanklooien, of die 'het al zo vaak gezien hebben' in bijv jouw geval Dinie met het kitten, dat ze meteen roepen ach dat is dat of dat...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Dollie »

Met de katten heb ik nog nooit ellende gehad met dierenartsen, maar met de konijnen.. Heb in een jaar tijd zo'n negen dierenartsen bij vier praktijken gehad.. Praktijk nummer vier was dan ook de juiste gelukkig. Sluit me ook volledig aan bij Adriana, ik heb er zó'n hekel aan dat dierenartsen me behandelen als een klein kind, er maar van uit gaan dat je niet een paar honderd euro gaat uitgeven aan de behandeling van een konijn en er bovendien ook maar vanuit gaan dat je niks weet en niks wil leren en er toch niks van begrijpt. Mijn konijn was een jaar eerder overleden als het aan mijn dierenarts had gelegen. En dat terwijl het zó'n simpele behandeling was.. Nee hoor, het was echt geen EC, ondanks dat hij aldoor over zijn achterpoten heen plaste en de huid stuk ging, was ie kerngezond. Met 'n air van hier tot Tokio stond ie me even uit te leggen wie hier nou zes jaar voor gestudeerd had..

En zo heb ik bij een andere dierenarts bijna een kwartier gediscuseerd over "een poedertje". Ze kon me dat wel mee geven als de (onnodige) AB kuur afgelopen was. Wat dat dan was? Ja, een poedertje dat je over zijn eten doet en dat helpt zijn darmpjes.. Heb nog tien keer moeten vragen WAT HET NOU PRECIES WAS voor ze me kon vertellen dat het over Protexin ging. En laat dat nu net iets zijn dat dat domme wichtje waar ze mee aan de telefoon hing allang in huis had... :roll:

Net als dat ze, toen mijn moeder Indy (die weigerde hooi te eten en zijn darmpjes al enorm van slag had door de AB) bracht voor een foto, hem niet zijn eigen eten wilden geven. Mijn moeder heeft nog enorm aangedrongen omdat ze weet dat hij speciaal voer kreeg etc.. Nee, daar deden ze niet aan. PARDON? Het is toch míjn dier, IK bepaal toch wat hij krijgt?

Och ik kan nog wel een uur doorgaan, ben zo verschrikkelijk blij met de praktijk waar ik nu ben maar die daarvoor.........................
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Kiwi »

Wij hebben de poezen binnen zitten, en de ramen zijn afgeschermd (gaas). Denk dan dat het risico op verwondingen wel mee zal vallen. Ziekten kunnen ze altijd krijgen, en dan zullen ze ook echt naar de DA gaan. Denk wel dat er bepaalde grenzen zijn, als je soms leest over een behandeling van 1000 euro.. nou dan weet ik niet hoe ik zou reageren. Waarschijnlijk kun je dat pas inschatten als je zelf in de situatie staat.

Laatst verhaal van de buurman gehoord..'onze jack russel was 8 jaar oud..en was door de heupen gezakt. Operatie zou 250 euro zijn en had slechts 60% kans van slagen. Ik heb de DA verteld dat hij hem maar moest in laten slapen.' Nou daar zakte bij mij de spreekwoordelijke bek van open... Alsof 60% kans weinig is ofzo??

Ben zelf meerdere keren naar de DA geweest met een hamstertje met ontstoken oogje. Koste per bezoek 60euro...sneu geld zeker als je niks met zo'n diertje hebt..maar ik kon hem gewoon niet zomaar ziek laten zitten!
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Plaats reactie