Steeds de kast in willen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Steeds de kast in willen

Bericht door Anaheim »

Ik heb een probleem en hoop op jullie goede raad.

Toto wil steeds de kledingkast in.Ze kan zelf de deuren openmaken en ik moet er dus steeds iets voor zetten om ze te blokkeren.
Als ze wel de kast in gaat gooit ze alles van de planken en omdat de deur dan maar op een kiertje gaat kan ze zichzelf opsluiten.En dat is niet de bedoeling.
Nu is het probleem dat ze dus steeds voor die kast gaat zitten en dan uiteindelijk aan de vloerbedekking daarvoor gaat krabben.Zodra ik aankom met de kruimeldief waar ze bang voor is schiet ze weg vooral als ik m aanzet.Maar goed het is erg frustrerend als je steeds bij die kast moet gaan staan als bewaakster en ook zeker niet leuk voor haar :-(.

Zijn er mensen die nog andere oplossingen hebben? Want word er wanhopig van. :oops:
Ze is al ruim 2 en had gedacht dat ze dan wel wat "volwassener" zou zijn? En niet meer zo ondeugend.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door Roosje »

Een manier om te zorgen dat ze de kast niet meer open kan maken is misschien door er een kinderslot op te zetten ofzo, hier heb je heel veel varianten, er zit vast wel iets tussen wat ze niet openkrijgt. ;) Dan hoef je hem tenminste niet elke keer te blokkeren..
http://www.kinderveiligheidswinkel.nl/index1.html

Alleen ik zou ook niet zo snel weten wat je zou moeten doen om te zorgen dat ze zich dan niet elke keer uitleeft op je vloerbedekking..
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door rieneke »

ik heb ook een kat die perse de klerenkast in wil.
ik heb de onderste plank voor haar vrijgemaakt en er een zacht dekentje neergelegd.
ze is zo gelukkig met haar plekje!

als jouw katje een eigen plekje heeft in de kast, heeft ze geen reden meer de rest van je kleren er uit te gooien.
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door Anaheim »

Nou da's eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee.
Alleen ben ik bang dat ze dan via de planken omhoog gaat klimmen :oops: Doet die van jou dat ook of blijft ze echt lekker op die plek liggen die jij hebt gemaakt?
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door rieneke »

ze vertoont geen klimneigingen meer sinds ik een eigen plekje voor haar heb gemaakt.
het is zacht en warm, dus ze is er zeer tevreden mee.
iedereen tevreden! :smile:
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door Anaheim »

Ik ga het proberen moet trouwens ook wel hoognodig m'n kast opruimen dus dit is een goede reden.Ik hoop dat het werkt :grin:
Nog 1 vraag erover :oops: laat jij de kastdeur nu steeds open?of doe je m open als de kat erin wil?
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door rieneke »

de klerenkast staat boven, dus ik heb er geen zicht op wanneer mevrouw er in wil.
ik laat de deur dus op een kiertje staan, zodat ze kan komen en gaan zoals het haar belieft.
je bent uitstekend personeel of niet he :lol:
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Steeds de kast in willen

Bericht door Anaheim »

:lol: Goed idee...Op een kier dan maar :grin:
Bedankt voor de tips !
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Plaats reactie