Kenmerken van benauwdheid?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Kenmerken van benauwdheid?

Bericht door Roosje »

Rosa maakt altijd met ademhalen een soort raspend geluid, dit komt waarschijnlijk door een aanrijding waardoor waarschijnlijk iets scheef is komen te staan oid. Ze klinkt dus altijd alsof ze benauwd is, maar dat is dus niet zo.

Nou vraag ik me dus af waar je bij een kat nog meer aan kan merken of ze wel of niet benauwd is. Zijn er andere dingen waar je dat aan kan merken? (bijv manier van bewegen, of gedrag..) Ik heb het al aan de da gevraagd, maar toen kreeg ik het antwoord dat het inderdaad heel erg lastig is om bij haar onderscheid te maken tussen normaal ademhalen en benauwdheid.

Niet dat ik me zorgen maak hoor, maar voor het geval dat ik wel denk dat het een keer niet goed met haar gaat is het wel handig om te weten waar ik nog meer op kan letten. Misschien dat jullie (uit ervaring) weten wat opvallend is aan een benauwde kat.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kenmerken van benauwdheid?

Bericht door Cari »

Als ze met haar bekje open gaat ademen, dus a.h.w. hijgt, dan heeft ze het heel benauwd. Verder zegt de manier van ademhalen (snel, oppervlakkig of diep, onregelmatig) ook het e.e.a., maar dat is een stuk lastiger te beoordelen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie