Kater miauwt steeds

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
beestenboel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:50
Locatie: Noord-Brabant

Kater miauwt steeds

Bericht door beestenboel »

Hallo allemaal,

Onze (nu nog) ongecastreerde kater Casper van bijna vijf maanden miauwt de laatste tijd steeds vaker zonder enige aanleiding. Hij heeft nooit echt goed kunnen miauwen :grin: en ook nu klinkt het een beetje vreemd, een zware brommende miauw. Vrij lang gerekt en dit doet hij dan een paar keer achter elkaar. Kan het zijn dat hij last krijgt van zijn mannelijke hormonen???Hij valt zijn vriendinnetje Kira nog niet echt lastig. Ze spelen wel, maar ik zie niet dat hij andere 'plannen' heeft dan onschuldig spelen.
Er is naar mijn idee verder niets aan de hand, hij eet/drinkt goed, is levendig, spint er op los en rent tijdens een speelse bui heel het huis door.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kater miauwt steeds

Bericht door Leonie89 »

ons katertje is ook net 5 maand en begint het mauwen nu pas te leren.. onze katten mauwen 'anders' als ze een prooi zien (vogel buiten of onverklaarbaar onbekend bewegend object op de grond :lol: ) of als ze last hebben van een haarbal..
je katertje is een beetje aan de jonge kant om een 'man' te worden, maar het kan wel zo zijn.. de kater van mijn vader was ook nog geen 5 maand toen hij al begon met sproeien..
hou de kattenbak goed in de gaten, want als zijn urine sterker gaat ruiken dan normaal is het zeker dat hij een man aan het worden is.. en dan is het snel naar de DA :)
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Kater miauwt steeds

Bericht door Tessa-M »

Hallo,

Ik heb geloof ik last van hetzelfde, tenminste niet ik maar onze kater :-)

Wij hebben er 2 en ze zijn over 1,5 week 6 maanden oud. Eén van de twee mauwt sinds een week ook veel meer en lang uitgerekt, het lijkt meer op janken. Hij doet dit ook voornamelijk bij de deur. Hij wil altijd wel graag naar buiten, maar bleef toch vaak netjes zitten. Nu zodra wij erdoor gaan wil hij naar buiten toe rennen. Van de week was hij ons echt te snel af en trok ook een sprint naar de andere kant van de tuin. Nog net voor hij onder de poortdeur doorging hadden we hem te pakken..pff..

Ze komen af en toe aan een tuigje buiten, totdat ze gecastreert zijn. Als hij nu buiten aan een tuigje is snuffelt hij ook wat af, die andere helemaal nog niet. Ik heb dus een beetje het idee dat hij de vrouwtjes in de buurt ruikt en daarom nu heel graag buiten wil "spelen".

En nog even voor de duidelijkheid, ze sproeien nog niet denk ik, maar het kan dus dat ze netjes in de bak sproeien en niet in huis?
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kater miauwt steeds

Bericht door Leonie89 »

als ze sproeien, of het nou in de bak is of erbuiten, je ruikt het wel......................
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kater miauwt steeds

Bericht door Roos en Minousch »

Tessa-M schreef:Hallo,

Ik heb geloof ik last van hetzelfde, tenminste niet ik maar onze kater :-)

Wij hebben er 2 en ze zijn over 1,5 week 6 maanden oud. Eén van de twee mauwt sinds een week ook veel meer en lang uitgerekt, het lijkt meer op janken. Hij doet dit ook voornamelijk bij de deur. Hij wil altijd wel graag naar buiten, maar bleef toch vaak netjes zitten. Nu zodra wij erdoor gaan wil hij naar buiten toe rennen. Van de week was hij ons echt te snel af en trok ook een sprint naar de andere kant van de tuin. Nog net voor hij onder de poortdeur doorging hadden we hem te pakken..pff..

Ze komen af en toe aan een tuigje buiten, totdat ze gecastreert zijn. Als hij nu buiten aan een tuigje is snuffelt hij ook wat af, die andere helemaal nog niet. Ik heb dus een beetje het idee dat hij de vrouwtjes in de buurt ruikt en daarom nu heel graag buiten wil "spelen".

En nog even voor de duidelijkheid, ze sproeien nog niet denk ik, maar het kan dus dat ze netjes in de bak sproeien en niet in huis?
Als ze nu 6 maanden zijn zou ik ze laten helpen, want als ze gaan sproeien heb je een probleem.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
beestenboel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kater miauwt steeds

Bericht door beestenboel »

Casper sproeit nog niet, ik houd het goed in de gaten. Als hij 6 maanden is wil ik hem laten helpen, het vervelende is alleen dat onze dierenartsen in de dierenpraktijk elkaar tegen spreken. De één zegt dat het bij wijze van spreken nu al kan, terwijl de ander zegt dat het beter is om te wachten, hoe later hoe beter. Dan weet ik het zelf ook niet meer. Maar ik ben bang dat wanneer hij eenmaal gaat sproeien, het moeilijk af te leren is na de castratie.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kater miauwt steeds

Bericht door Umimeis »

Ik zou gewoon je kater nu laten helpen.
Mijn ene kat Flea was nog maar net 5 maanden toen hij werd geholpen en mijn andere kat Sam met 6 maanden.
Het mag namelijk al vanaf 5 maanden.

Een kater die niet op tijd geholpen is, kan blijven sproeien, je kunt maar beter voor hij sproeid al laten helpen.
Plaats reactie