Wanneer precies castreren bij kater

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Wanneer precies castreren bij kater

Bericht door sandy »

Onze kater is met 6 maanden geholpen en weegt 6 kilo, vind ik toch niet slecht hoor.
Hij is niet te dik maar gewoon een grote kater, vonden ze bij de dierenarts ook.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wanneer precies castreren bij kater

Bericht door Admin »

Volgens de Kattenbescherming is er geen probleem mbt de zgn. 'vroegcastratie', dus op een leeftijd van 2 tot 4 maanden, ofwel tussen de 8 en 16 weken. Zelf hebben we onze katten rond de 5 a 6 maanden laten helpen.

Brontekst vind je op http://www.kattenbescherming.nl/over-on ... castratie/
elvedinenleonie schreef:oh dat zou ik ook wel willen, erbij blijven.. maar ik denk dat ze dat bij onze dierenarts niet doen..?
Je kunt er gewoon om vragen. Hebben wij ook gedaan bij onze kat Indy. Zie http://www.dekattensite.nl/html/castratie.html
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
petra lohmuller
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2009 18:38
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Wanneer precies castreren bij kater

Bericht door petra lohmuller »

ik zie wel hoe groot hij wordt hij is al wel mooi aan het gewicht maar al zou hij klein blijven hij is er niet minder lief om past hij ook beter op me schoot hahahha
en wordt hij groot nou maakt me ook niks uit we zien het wel
hij is inieder geval weer goed gezond hij rent ne springt weer heeft net een uur buiten gelopen aan ze touwtje
dus deze ingreep is weer achter de rug
net nog even een vlooien behandling gedaan dus ook weer klaar
het huis en de hond ook maar gelijk gedaan
Plaats reactie