Terugpraten?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Terugpraten?

Bericht door Lana »

Als Lana iets stouts doet, hoeven we alleen naar haar te wijzen, in vingers te knippen of hard nee te zeggen dat het niet mag wat ze doet!
Maar sinds kort praat ze terug, ze kijkt je strak aan, mauwt wat, of maakt een apart geluid met haar bekkie!
een soort fluister geluid, haha!

In een stukje van Simons Cat, met die vlieg, doet die kat het ook.. ongeveer op 17 sec speeltijd..

Maar wat is dat?

Gelukkig kan ik haar altijd snel afleiden, en het staat wel schattig. Maar is dit haar manier van boos terug doen? Wil ze me iets duidelijk maken?

Groetjes!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Terug praten??

Bericht door Camoth »

Dat is heel normaal hoor. Mijn katten doen het meestal als ze een vogeltje zien. Is een vorm van opwinding dacht ik. Heel maf gezicht inderdaad :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Terug praten??

Bericht door Sannie_xx »

Hihi ik ken het inderdaad wel van als Mouse een vliegje ziet, of als ik zijn verenstok van de kast pak (meest favoriete speeltje!), dus het zal inderdaad een vorm van opwinding zijn.
Wel grappig dat ze dit doet als je haar een standje geeft, dan maakt het blijkbaar veel indruk ofzo?
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Terug praten??

Bericht door JLC »

Lizzie doet dit ook als ze een prooi ziet waar ze niet bij kan. Verder is Lizzie ook een enorm praatkatje. Ze mauwt vaak terug als ik tegen haar praat.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Terug praten??

Bericht door sandy »

Ik denk dat het een soort van protest is, hier doet vooral Jes het als ik haar is moet waarschuwen :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Terugpraten?

Bericht door Lana »

Haha wat grappig om te lezen!
Ze kijkt me strak aan, en maak dan dat geluidje! Het ziet eruit of ze me op wil eten! ;-) ;-) ;-)
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Terugpraten?

Bericht door Umimeis »

Dit doet Sam ook als hij een vliegje ziet. Hij gaat dan heel snel met zijn bekje bewegen en maakt dan schattige piepgeluidjes.
Ook praten mijn katten als ze van buiten komen of als ze iets willen.
Sam reageert zelfs als er een liedje van Michael Jackson op de radio is waar hij 'AUW!' schreeuwd in 1 van z'n liedjes, dan zegt Sam MIAUW! Terug :lol:
En vd week was ik aan het meezingen met de Black Eyed Peas( 'I've got A Feeling' Whoohooo) en Sam die keek mij echt zo aan van 'voel jij je wel goed verder?' :lol:

Het verschilt per kat, de ene maakt weinig geluid en de andere zijn grote kletskousen.
Ik vind het wel leuk.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Terugpraten?

Bericht door Sannie_xx »

Ja ik vind dat ' kwetteren' ook supergrappig! Ik heb ook al geprobeerd om dat te filmen, maar Mouse houdt stijf zijn bekkie dicht zodra ik de camera pak.
Misschien moet ik dat 's ochtends eens proberen als hij een zeurbui heeft. Dat praten vind ik wel gezellig, maar niet om 7u 's ochtends in het weekend in je oor mauwen :lol:
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Terugpraten?

Bericht door Lana »

Hahah! Dat lijkt mij inderdaad ook niet echt prettig, dat gemauw als je nog slapen wil!
Lana doet dat gekke geluidje niet echt vaak, alleen als ze gecorrigeerd wordt dus...
Als ze een vlieg zit aan de andere kant van het raam mauwt ze wel.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Terugpraten?

Bericht door Sannie_xx »

Jeetje, het lijkt me ook wel een heel raar gezicht als ze zo tegen je kwettermauwt als ze een standje krijgt. Als dat zo is zoals Mouse dat bij vliegjes doet... dan ziet het er inderdaad uit alsof ze je op wil eten :lol:
sophietje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2009 01:33

Re: Terugpraten?

Bericht door sophietje »

mijn katje doet dat ook.. :D als hij iets doet wat niet mag en ik dat laat merken.. ik hoef maar even in m'n handen te klappen en hij mekkert echt naar me.. t is inderdaad een soort van protest geloof ik, om toch maar even te laten merken dat hij zich niet zomaar iets laat vertellen.. :)
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Terugpraten?

Bericht door Dieneke »

Onze Kely doet dat ook inderdaad een soort gemopper.... :lol:
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Terugpraten?

Bericht door Tember »

Haha, Erwin is ook een echt prater. Soms dan komt ie bij me op schoot zitten, kijkt me recht aan en begint een partij te miauwen. Ook als ik thuiskomt miauwt ie veel, alsof ie me wilt vertellen wat ie allemaal heeft meegemaakt: "Moet je horen! Vandaag was de buurkat weer in de tuin en en en m'n brokjes zijn op, dus die moet je even bijvullen en en en Dennis wilde weer niet van de fatboy af, terwijl het echt MIJN beurt was hoor en en en ik ben m'n muisje weer kwijt dus die moet je even zoeken en en en er reden weer vet veel coole auto's langs ons huis en en en waar ben jij eigenlijk geweest?". Ik praat altijd maar gezellig terug.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Terugpraten?

Bericht door Cari »

:grin: :grin: :lol:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Terugpraten?

Bericht door Anneke_84 »

hahaha,prachtig!
Ik heb er hier eentje die altijd naast me op de vloer komt zitten als ik ga afwassen. Zodra ik het water in de bak laat lopen, komt ze de keuken in, en begint ze te miauwen...zo van; daar blijf jij voorlopig toch staan, dus kan je net zo goed naar mij luisteren,hehe...
ik praat altijd gezellig terug. wordt afwassen toch nog leuk! ;-)
Plaats reactie