Help we hebben vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Help we hebben vlooien

Bericht door JaapJose »

Een hele goedemiddag allemaal.

Wij zijn Kaena en Kala, 2 schildpad poesjes, en zijn sinds Zaterdag 17 Oktober bij onze nieuwe baasjes Jaap en Jose. we zijn net 9 weken oud en hebben het nu al enorm naar ons zin in ons nieuwe huis. We zijn heerlijk aanhankelijk en vinden onze baasjes erg lief.

We hebben alleen wel een vraagje.......... waar we vandaan komen hebben ze gezegd dat we ontvlooid waren............ Alleen geloven onze baasjes dat niet zo want we hebben neetjes en ze hebben een vlo bij één van ons ontdekt.
Vanaf welke leeftijd mogen we ontvlooit worden? dan niet alleen met een kammetje maar met druppels of poeder?? Er staat zoveel info hier ( Positief!!) dat het een heeeeeeel klein beetje verwarrend wordt voor ons kleintjes. Maar als we het dus goed begrijpen is voor ons met onze 9 weken spray het beste..........

We horen het graag als iemand een tip voor ons heeft.
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door ktje »

Frontline spray is het beste voor zulke jonkies.

Vlooienbandjes en druppels mogen ze pas bij 6 maanden, dus daar zijn ze nog te jong voor,

Naast het sprayen moet je ze regelmatig kammen en alles goed zuigen. Voor het beste resultaat kun je ook nog omgevingspray kopen voor kleedjes enz waarop ze liggen dan dood je daar ook de neetjes.

Succes!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Camoth »

Eerst de dierenarts bellen om te vragen welk middel geschikt is. Ook vragen bij de vorige eigenaren welk anti vlooienmiddel ze hebben gebruikt.

Het kan heel gevaarlijk spul zijn namelijk, helemaal voor kittens. Maar waarschijnlijk zal je inderdaad het advies krijgen om Frontline spray te gebruiken.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JLC »

Ik zou ook zeggen Frontline spray, maar vraag eerst even advies aan DA.
En verder goed stofzuigen; dat hoort er sowieso bij met katten. Stofzuigen doe ik twee keer per week sinds ik katten heb.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

Strongholdpipetjes kunnen vanaf 6 weken, maar Frontline is ook goed. Als we niet oppassen zie je zometeen door de bomen weer het bos niet meer :lol:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Ambertje73 »

Ontvlooien kan heel goed met een pipet in de nek.
Tegenwoordig zijn deze er speciaal voor kittens.
Genoeg voorbeelden op dit forum (Frontline of Stronghold (voor vlooien en wormen!).

Maarre... vergeten jullie na het ontvlooien jullie kittens niet te ontwormen? :shock:
Een kat krijgt wormen van vlooien! En een kitten krijgt vrijwel ALTIJD wormen van zijn moeder (deze krijgen ze al wanneer ze in de baarmoeder zitten).
Vandaar dat het belangrijk is je kittens in het begin vaak te ontwormen (om de zoveel weken). Vraag daarvoor een Milbemax tabletje bij je DA.
Stop dit in iets lekkers en weg is het! Geen gesmeer met pasta's! Een ander alternatief voor ontwormen is de Spot On van Profender speciaal voor kittens!
Is wel iets duurder, maar geen stress voor je kleintjes!

Succes ermee.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Camoth »

Als je Stronghold hebt gebruikt is apart ontwormen niet nodig, die werkt namelijk ook tegen wormen.
Ook ontwormen altijd met je dierenarts bespreken voordat je het op je katten doet/aan je katten geeft.

Met Profender heb ik zelf slechte ervaringen. Mijn kat kreeg er een kale plek van en er zat een stinkend wit goedje op haar vacht een week lang.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

Camoth schreef: Ook ontwormen altijd met je dierenarts bespreken voordat je het op je katten doet/aan je katten geeft.
Dat hoef je helemaal niet met je dierenarts te bespreken. Dat doe je gewoon als het nodig is. Neem maar Stronghold, dan ben je in 1 keer klaar. Is gegarandeerd veilig vanaf 6 weken en momenteel 1 van de beste produkten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Ambertje73 »

Profender is wel goed, maar sommige katten krijgen er een kale plek van. Wij hebben dat ook één keer gehad bij een poes.
Maar dat is beter, dan de kat een heleboel stress krijgt door het toedienen van tabletjes of pasta!
Bij sommige van onze katten krijg ik er met geen mogelijkheid een pilletje in. Dan is Profender (of Stronghold) ideaal.
Stronghold is wel goed, maar je moet de 3 pipetten wel om de maand gebruiken anders helpt het nog niet (3 maanden lang elke maand een pipet).
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

Stronghold werkt in 1 keer. Alleen tegen oormijt moet je het vaker gebruiken. Ik gebruik van Stronghold trouwens altijd de verpakking voor grote honden (tot 40 kg). Dan hoef je voor je kat maar heel weinig te gebruiken (0,1 ml per kg kat), toe te dienen met een smal spuitje (meestal gratis bij je dierenarts) Voor een kitten van 6 weken volstaat 1 druppeltje.Zo ben ben je veel goedkoper uit. Prettig als je meer katten hebt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
JaapJose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2009 09:21

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door JaapJose »

Ik heb net het vrouwtje gebeld waar we Kaena en Kala gehaald hebben en zij had ze behandeld met Beaphar poeder zei ze. Ik heb ze net helemaal gekamd en bij Kanea ( de donkere van het stel heb ik er minimaal 6 verwijderd. Bij Kala viel het mee en bleef het bij 2. Hun baasje zal vandaag bij de dierenarts iets gaan halen om ze te behandelen.
Ik wil iedereen langs deze weg bedanken voor alle tips. Ze zijn voor ons erg bruikbaar!

Fijne dag allemaal

gr,

Jose
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Ambertje73 »

Onze ervaring met Stronghold is wisselend!
Meestal werkt het NIET in één keer en bij oormijt helpt het zolang je het blijft gebruiken (3 maanden achter elkaar). Daarna komt het net zo snel weer. Oormijt is moeilijk te bestrijden en er staat in de beschrijving dat het niet voor ALLE beestjes even effectief is.
Heb je lintwormen dan ben je ook niet met één pipet klaar hoor! Het is eigenlijk geldklopperij. Je moet het regelmatig gebruiken, maar het is wel de betere in zijn soort (vlooien- en wormenbestrijding).
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

Stronghold werkt überhaupt niet tegen lintwormen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Camoth »

Cari schreef:
Dat hoef je helemaal niet met je dierenarts te bespreken. Dat doe je gewoon als het nodig is.
En hoe weet je dat het nodig is? Doordat er wormen bij de ontlasting zitten? Of omdat er X aantal tijd voorbij is gegaan? Je moet het wel met je DA bespreken, want als jij gezellig na je Stronghold elke maand Exil blijft geven lijkt me dat geen verstandig plan.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help we hebben vlooien

Bericht door Cari »

En hoe denk je dat je dierenarts dat weet :eshifty: ?
Die adviseert gewoon 2 of 4 keer per jaar (verschilt per dierenarts). Elke maand exil slaat nergens op, dat is sowieso troep.
Ik ontworm ca. 2 keer per jaar. Een paar wormen is echt geen ramp hoor. Als je je kat maat blijft ontwormen, gaat zijn darmflora naar de gort en als er iets problemen geeft, is dat 't wel.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie