Aarde uit de planten halen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door ayla »

ach ik heb gewoon geen plantenbakken meer waar ze bij kunnen. De aarde van het kattengras laten ze wel met rust, rest van de planten moet er altijd aan geloven en gaan aardloos door het leven hier. Planten hier steevast op de kat of in de kast waar ze niet bij kunnen en heb altijd bosje bloemen staan, die gooien ze nooit om gelukkig. Buiten wat planten en die worden dan weer wel met rust gelaten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door swiffer »

hey,
mottenbollen zijn niet giftig, ze komen er echt niet aan, te doen hun oogjes toe als ze snuffelen aan de bloempot en druipen met opgetrokken neusjes af.
xNatje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2010 11:32
Locatie: Lede
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door xNatje »

mottenbollen zijn wel giftig voor mensen omdat er chemicalien inzitten. voor katten weet ik niet.

ik heb nog enkele andere tips op internet gevonden:
ze haten de geur van peper of citroen
ze houden niet van koffiegruis dat aan hun pootjes blijft hangen


wij hebben er thuis grote keien in gelegd ('t is ook een grote pot), ze plast niet meer en krabt er wel minder in, maar zit nog altijd in de plant.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door Dafpoetser »

je kan ook de toplaag in de pot bedekken met hydro-korrels (van die terrakleurige steentjes / balletjes)

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb rigoreus gewoon helaam geen planten. Op de vensterbank ribbelvloerbedding zodat ze er hun nagels kunnen krabben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door swiffer »

er bestaat ook een produkt in spray vorm ik denk dat het keep off noemt. Ik moet wel zeggen, het ruikt wel een beetje sterk.
schildpad
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 dec 2010 17:26

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door schildpad »

Mijn poezen hebben 1 keer aarde uit de plantenbak gehaald, en sprongen boven op de planten. Wat bij mij hielp was gewoon tijdens de daad met een plantensproeier nat sproeien, ze hebben een hekel aan water, en ze assosieren het met het moment, ze doen het nu niet meer.
m.vr.gr.
schildpad
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door castratenkoor »

Keep off spray voor binnen - geen goed plan - is meer om vreemde katten uit je tuin te jagen. Het ruikt zo dat de katten eigenlijk niet meer in je huis zouden willen.
Plantenspuit als straf-middel ben ik geen voorstander van.
Dat is echt niet DE manier om ze aan je te hechten.
Beter of geen planten of de eerder in dit topic aangedragen adviezen en voorbeelden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
flor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 13:23

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door flor »

hallo
ik heb heel goede ervaringen met :
1) steentjes op de aarde
2) daarop aanmaakblokjes
die aanmaakblokjes ruiken erg sterk, geen kat of konijn die nog in die potten gaat. Voor een tijdje toch, want uiteindelijk vervliegt de geur.
Ze eten er niet van , ze spelen er niet mee. Voor ons heeft dat heel goed gelukt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door castratenkoor »

Dat lijkt mij een goede optie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door Baros »

Ik lees even mee. Mijn kat is er namelijk ook mee begonnen. :(
Als eerste heb ik peper over de aarde gestrooid, maar helaas. Toen ik net thuiskwam was
er alweer in de plant gewroet.... Wel minder dan gebruikelijk. Nu ga ik naar de super om de tandenstokers te halen. Ik denk dat dat wel werkt. :twisted:

Edit: Nee, toch maar eerst de citroen geprobeerd. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 752
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door Lovecat »

Baros; dit is nu het 2e bericht wat ik van jou lees waaruit ik opmaak dat jouw katje behoorlijk aan het 'katten' is.

Ik herken mezelf wel een beetje in jouw berichten; op het begin was ik namelijk ook heel eigenwijs en dacht ik mijn katje wel te kunnen 'opvoeden'. Maar na wat ervaring en (vooral) veel lezen op dit forum ben ik er achter dat een kat toch altijd eigenwijzer dan jou zal zijn ;-)

Ik wilde mijn plant ook 'beschermen' en heb sateprikkers geprobeerd; trouwens een hele leuke tip om een kat even bezig te laten zijn; mijn Dex heeft een uur plezier gehad aan het professorisch uitgraven van de prikkers 8-)
Na hier heel hard om gelachen te hebben, heb ik de aarde bedekt met sterk gaas; en ja, dit hielp; Dex kon niet meer graven, maar Dex is stoer en energiek en ging zich toen op de bladeren storten en toen dacht ik; What the F*ck ook, laat hem lekker kat zijn en de plant is dood nu :lol:

Ik had beter meteen kunnen luisteren naar de ervaren katteneigenaars hier! Planten weghalen... ook al deed het me echt pijn in me hart; de katzels maakten dit meteen weer goed hoor ;-)

Edit; als je echt niet zonder groen kan, zoals ik; ik heb nu krokodillentranen staan hier, daar komen ze niet aan (de bladeren wapperen niet en de aarde is diep verscholen onder het blad) en het schijnt dat vetplanten sowieso niet zo aantrekkelijk zijn voor katten)
De kunstplanten van Ikea hebben het ook overleefd ;-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door castratenkoor »

Hier ook geen planten - nou ja wel in het aquarium een oerwoud aan groenvooerziening.
Scheelt echt een hele hoop ergernis.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door pearlsofpassion »

Hier wel planten, geen problemen.
Maar dan heb ik gewoon geluk. Denk ook niet dat ik het ze zou kunnen afleren als ze het in hun hoofd krijgen... En dat kan natuurlijk ook elk moment komen...
Misschien hangt het ook af van welke plant en vinden ze sommigen leuker dan andere...

Had ook wel eens een pol gras van uit de tuin binnen gehaald en die graaft Luis ook uit. Wat ik ook probeerde. Een kleiner potje tarwegras zaaien, waar hij niet zelf in kan gaan zitten werkt dan beter. Maar dan nog moet ik hem in het oog houden.
Die pot gras die hij uitgegraven heeft waar hij wel in kan, heb ik trouwens laten staan. Nu al het gras dood is, is zijn interesse ook weg....
En van mijn kamerplant blijft hij nog altijd af. Zomaar...

Een eigen 'plant' geven werkt ook vaak goed, of dat is toch mijn ervaring. Beetje zoals de krabpaaltraining; kan je bij heel veel zaken toepassen. Steeds bij zijn eigen pot zetten als hij in jouw planten begint.
Dat er dan 1 plaats is waar de aarde wel naast de pot zit, moet je dan maar tegen kunnen, je neemt tenslotte een kat in huis...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door castratenkoor »

Ik had een keer een heel hoge vetplant, 1.50 meter. Toen we thuis kwam hing hij hanverweg geknakt ter aarde.
Was wel even wat wegslikken, ik was reuze trots op dat ding.

Mazzel Valerie! Ik hoop dat het zo blijft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie