Aarde uit de planten halen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
natha
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2009 12:23

Aarde uit de planten halen

Bericht door natha »

Mijn kat van 6maand haalt altijd de aarde van mijn planten uit de potten, san ligt het overal...we zijn hopeloos geworden op gebied van straffen, niets helpt, spuitbus, haar neus induwen en weghalen, roepen, pantoffel gooien...niets leert haar af om uit die aarde te blijven...

wie weet er nog meer raad en tips...????
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: aarde uithalen van de planten

Bericht door ktje »

neus induwen zou ik sowieso niet doen!
Plantenspuit of een hard geluid maken (pannedeksel tegen elkaar slaan, sleutels op de grond gooien) wil ook nog wel helpen.
Of hard nee roepen kitten pakken en op de grond zetten (niet in de nekvel pakken!!!!) En dat consecent elke keer doen.

Heeft de kitten wel genoeg ander speelgoed? Krabpaal, speelgoed enz?
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: aarde uithalen van de planten

Bericht door sandy »

Steentjes over de aarde doen, wel grof genoeg wil ook wel is helpen.
En inderdaad nooit het snoetje erin duwen, dat is alleen maar zielig en volledig nutteloos.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: aarde uithalen van de planten

Bericht door Admin »

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door puck0906 »

Ik heb bij het tuincentrum heel mooi grijs gaas gekocht (niet dat goedkope wat je bij bv konijnenhokken ziet) en dat werkt prima. Je kan het erover heen leggen en de mijne doen het niet meer. Voor nog geen 10 euro opgelost dus!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door JLC »

Die van mij zaten op die leeftijd ook met aarde te spelen. Het hield op toen ze naar buiten mochten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
natha
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2009 12:23

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door natha »

1: steentjes haal ze eruit, hoegroot speelt geen rol.
2: speelgoed met hopen!!!
3: als ze het elke keer doet als we niet thuis zijn, kunnen we niet roepen!!
4: de neus induwen is tonen dat ze dat gedaan heeft en niet mag !

ik denk gewoon het beste mss diene gaas, of gewoon geen planten
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door sandy »

De neus induwen is zinloos en gewoon zielig! Ik snap echt niet waarom er nog mensen zijn die denken dat dat effect heeft.
Het enige wat je ermee bereikt is dat je kat straks bang van je word, zij associeert jouw daad niet met haar ''misdaad'' en zal dus nooit begrijpen waarom je dit haar aandoet, doe het gewoon niet meer!!!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door Cari »

Ik heb ook een poes gehad die graag in de plantenbak groef. Bij mij werkten maaskeien goed, die zijn vrij groot en nodigen niet uit tot graven. Als jouw kat die er toch nog uit haalt, lijkt het gaas me een prima oplossing. Je kan het dan 't beste met een laagje aarde bedekken, zodat je kat het niet ziet. Als ze gaat graven, blijft ze in 't gaas hangen, wat heel vervelend voelt. Ze zal dan -hoop ik- later bij nieuw aangeschafte planten ook niet meer willen graven.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door lizzy123 »

grappig, dat deed mijn kat tijger ook, maar daar is ze overheen gegroeit. het ergste vond ik dat ik zag dat ze er oppeens een plas in had gedaan! maar daarna is ze er nooit meer in gegaan.

ik heb nog een foto gevonden van tijger in de plantenbak:

Afbeelding
Afbeelding

ik vind haar er daar echt zo lief uitzien! nu is ze al een stuk groter
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door Tember »

Ik heb er aluminiumfolie in. Erwin deed het elke dag, sinds toen niet meer.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Anna
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2010 12:37

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door Anna »

Ik lees hier aandachtig mee en nee, geen advies. Die van mij doet het nu nog (2 jaar oud). Vooral van die kluiten zijn erg interessant, die kun je dan door de hele huiskamer meenemen. Wist je dat? Vervolgens op de bank springen en daar er lekker met je achterpoten tegenaan trappen, zodat de aarde overal ligt.

Op dit moment staat mijn vensterbank zo vol, dat de kat er niet meer tussen past (misschien een optie? :grin: ). En op het dressoir heb ik ook planten staan, maar na een keer goed kwaad te zijn geworden omdat hij een hele dure vaas had omgegooid, komt hij al 2 jaar niet meer op het dressoir (had wel indruk gemaakt blijkbaar).

Wat ook heel erg interessant is zijn die plantenstekertjes, Die figuurtjes op een stokje voor tussen je planten. Die vindt hij ook heel erg leuk. Die heb ik nu niet meer, omdat ik die gevaarlijk vindt (behalve op mijn dressoir dan, daar komt ie niet meer).

Ik heb wel iets gehoord over peper, dat dat schijnt te werken. Maar dat vindt ik ergens ook wel zielig, dus hier niet toegepast.

Ik had een hele grote plant (zo'n yuca) op de grond staan, maar deze is dood gegaan (werd gebruikt als krabpaal). Wil daar nog wel een keer een nieuwe voor kopen, erg kaal zo. Maar dan heb ik hetzelfde probleem als jij. Kan ik dagelijks gaan zuigen als ik uit mijn werk kom. Dus ik hoor ook graag de ervaringen van anderen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb vroeger wel eens een tip gelezen om tandenstokers in de aarde te steken. Dat is niet zo scherp dat ze zich kunnen verwonden maar prikt toch vervelend... Ik heb het zelf nooit geprobeert want het probleem heeft hier zich nog niet voorgedaan.

Toen mijn katten wel onder de kast kropen en daar hun behoefte gingen doen (heel ander verhaal, maar kreeg ze het moeilijk weer afgeleerd toen de oorzaak opgelost was) heb ik wel eens een oud deken vol met tandenstokers gestoken en dat onder de kast gelegd. Dat werkte toen.

Heb het ook geprobeert bij Cuzco onder de bank omdat hij de onderkant open krabte, maar daar maakte het geen indruk. Hij liep er gewoon tussen en ging er zelfs op liggen!

Ik weet dus niet of het een goed tip is, draad lijkt mij ook goed maar niet erg handig en nogal veel werk. Dit is iets minder tijdrovend, maar mss minder efficient....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door swiffer »

hoi,

het is wel laat, maar ik ben nieuw hier, in heb een tip om de poezen uit de plantenbakken te houden: gewone ouderwetse mottebollen uit grootmoeders tijd in de aarde stoppen, een stuk of vier per pot, geen schade aan de plant en de poezen houden er echt niet van. Ik heb het getest en het werkt (11 proefpoezen). Het helpt zelfs in de tuin.
Verkrijgbaar bij de drogisterij.
Proberen!!!!!
Groetjes van swiffer en de 11 pluizebollen
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Aarde uit de planten halen

Bericht door MarjanR »

zijn mottenballen niet giftig?

Ik heb laatst een goeie gezien bij de ds; dubbelzijdig tape ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie