Mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
bliemberg
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:32

Mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door bliemberg »

Goedemiddag, mijn kat (10jaar) is aangevallen door een ongecastreerde kater. Dit was niet zomaar even een gevecht over territorium (in mijn tuin trouwens), maar bij de andere kater ging gewoon het licht uit. Ik heb de tuinslang erop gezet om ze uit elkaar te houden, mijn kat voor 200 euro schade en al een hele week bont en blauw en stijf. De ander heeft niks en zit mijn kat gewoon op te wachten om hem weer te pakken als ik hem even een uurtje naar buiten doe (onder constante toezicht).

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet waar de eigenaar woont (is op vakantie zeggen de buren), kan iemand mij tips geven over hoe ik de eigenaar hier over kan aanspreken? Ik heb rekening van de dierenarts en foto's van de verwondingen.

Bij voorbaat hartelijk dank!
berti
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door Zoeza »

Ik denk dat het belangrijk is dat je getuigen hebt. Ik weet niet of die er zijn. Ik zag van de week ook zoiets bij de rijdende rechter. Als je geen bewijs hebt en geen getuigen is het jouw woord tegen dat van de eigenaar.

Hebben ze dan die kat gewoon alleen achtergelaten als ze zelf op vakantie zijn?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door Cari »

En ze laten hem ongecastreerd buiten lopen :evil: :twisted: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door rieneke »

hopelijk heeft je kat geen fiv opgedaan.
is het mogelijk je tuin af te zetten?
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door JLC »

Wat een vervelende situatie, vooral voor je kat. Je moet inderdaad bewijzen hebben. Ik denk dat je beter je tuin kunt afzetten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door Pamvd »

Wat een schrik zeg!
Schofterig van die mensen om hun kat ongecastreerd rond te laten lopen!
Hier verderop woont ook zo'n gezin, lekker makkelijk, het kost geen geld en híj komt niet zwanger thuis.
Ondertussen heeft hij wel jou arme kat te pakken gehad.
Ik hoop inderdaad dat je er getuigen bij kunt halen, en die mensen erop wijzen dat zij hun kater direct laten helpen zodra ze van vakantie terug komen.
Kan je niet ook een melding doen bij de politie?
Mijn vorige hondje is ooit eens gegrepen door een andere hond terwijl zij aan de riem zat, en omdat dat de zoveelste was die hij te pakken had moesten de mensen hem een muilkorf omdoen én aan de riem houden, ook moesten zij de dierenartskosten betalen.
Veel succes meid, en beterschap voor je eigen poes (ik heb de tuin ook afgezet, het is ideaal, vooral omdat ik 12 katten heb)
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door Kiddie »

Hoi Berti,

Ik zit ook in zon soort situatie. Hier in de straat woont een kater die erg veel overlast bezorgd. Hij is wel gecastreerd maar het loopt echt uit de hand.
Deze kater heeft echt een kronkel in zijn kop en heeft al een aantal andere katten, meerdere malen naar de DA gevochten.
Mijn poes Drika is iedere dag de dupe.
Ik ben al een aantal keer naar het bazinnetje geweest en die belooft vanalles. Haar verhalen zijn erg tegenstrijdig. Hij is binnen erg lief, ook voor haar andere katten. Maar toen ze op vakantie was moest hij buiten blijven omdat ze hem niet bij die andere durfde te laten.
Ze heeft qua medicijnen al vanalles geprobeerd en is nu al een tijdje bezig om hem te herplaatsen maar dat is moelijk want hij kan niet bij andere katten... Beetje vreemd want thuis is hij voor de andere katten wel lief beweert ze...
Laatst viel hij mijn Drika in onze tuin aan en dat vond ik dus echt niet kunnen. Speciaal luikje aangeschaft dat werkt op chip zodat hij in ieder geval niet binnen kan. (zeker als ik zelf niet thuis ben)
Maandag kreeg ze er weer goed van langs en ze durfde de hele week niet naar buiten.
Vandaag trok ze de stoute schoenen aan en ging er weer op uit. Half uurtje later kwam ze terug. Helemaal van slag en een diepe snee in haar achterpoot. Een wondje op haar voorpoot, boven op haar nek, nagels helemaal gerafeld. En flink van slag weer...
Zo zielug! Die kater ligt steeds op de loer en valt dan ineens aan. Iedere dag zit hij in onze voortuin en smorgens vaak op de vensterbank.
Ik ben weer naar de mevrouw gegaan maar die reageert steeds zo vreemd. Een gezonde kat inslapen doet de DA niet zegt ze. En terecht maar ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik denk dat haar kat niet gezond is. Geestelijk dan. De hele straat leeft met Drika mee en een aantal vliegen naar buiten als ze zien dat het krent is.
Ik denk er vaak aan om haar binnen te houden maar Drika komt van de boerderij en is buiten opgegroeid. En ze vindt het zo fijn buiten... Lekker in het gras rollen en in bomen klimmen. Ver weg gaat ze ook niet. Maar die kater zoekt haar steeds op.
Nu gaat de mevrouw maandag weer de DA bellen. Ik heb haar vriendelijk verzocht om nu toch echt concrete maatregelen te nemen. Ook heb ik haar verteld dat ik volgende week aangifte ga doen zodat ik zelf actie kan ondernemen want dit duurt inmiddels veel te lang! Tis zon moeilijke kwestie!
Maar als dit zo door gaat legt mijn Drika straks nog het loodje! Ik houd haar voorlopig even binnen zodat haar poot kan genezen.
Een hele moeilijke situatie, ook voor die mevrouw. Ik blijf wel steeds naar de mevrouw gaan om te klagen.
Suc6!
Anja.
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kat is aangevallen door een ongecastreerde kater

Bericht door Cari »

DIt zijn zulke moeilijk dingen :-( ! Voor iedereen, voor de eigenaar, de baasjes van de slachtoffers, de slachtoffers zelf en ook voor de geflipte kater, wat die trekt misschien toch uiteindelijk aan 't kortste eind. Je wilt de kater niet af laten maken, maar dat hij de buurt dusdanig terroriseert, kan ook niet. Ik denk dat de enige optie is om de kater te plaatsen bij iemand zonder katten en hem dan binnen te houden of - en dat is natuurlijk mooier - hem ook een buitenren te geven. Dit kan alleen als het een echte superknuffel is, dan zijn er nog wel mensen die hem willen hebben.

Aangifte zou ik wel doen, maar waarschijnlijk heeft 't weinig zin. Ik heb hier tegenover mij een herder wonen die kleine hondjes doodbijt. Er zijn er al 2 dood en een aantal gewond, maar de politie doet niets. Eén van de baasjes heeft zelfs een advocaat ingeschakeld. Resultaat: de hond is er nog steeds en ontsnapt ook nog steeds.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie