Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Muizenis »

Op nummer 22 woont Cheetah, ik woon op 59... 37 huizen verder, we hebben hier opvolgende nummers, geen even en oneven zijde van de straat . Een zeer aanhalige rooie kater. Ik kwam hem voor het eerst tegen in de straat die achter mijn huis langs de schuurtjes loopt en waar men gebruik van moet maken om op eigen terrein te kunnen parkeren. ik liep naar Pebble te zoeken en roepen en hij kwam gezellig op me af lopen. Even geknuffeld en hem verder alleen gelaten. Via de straat aan de voorkant weer teruggelopen en de achterdeur opengedaan. Binnen 5 minuten zat meneer binnen de brokjes van mijn meissies op te knagen. Ik heb hem buiten gezet en de deur weer dicht gedaan. Na verloop van tijd liep hij weer weg en deed ik de deur weer open. De volgende dag zat ie weer binnen! Ik heb het adreskokertje opengemaakt en zijn personeel kwam hem ophalen met een heleboel sorry's erbij :lol: Het hielp niet. De dag erna zat hij weer binnen! Nu op mijn aanrecht waar nog een half blikje vlees stond. Weer gebeld en hem op het aanrecht gelaten zodat zijn personeel zelf kon zien welke vrijheden hij zich hier veroorloofde 8-) Weer een heleboel excuses waar ik bij moest glimlachen. Ze hebben hem twee weken binnengehouden maar hij miauwde het huis bij elkaar dus vanmiddag mocht hij toch weer op pad... drie keer raden :-o Meneer had binnen een uur mijn huis weer gevonden en zat op het scheidingsmuurtje van keuken en huiskamer. Onder luid protest van meneer heb ik hem buiten gezet. Vanwege het feit dat de temperatuur overdag nog steeds best lekker is heb ik het liefst de achterdeur op de windhaak openstaan zodat mijn meissies in en uit kunnen lopen. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een restaurant voor buurtkatten gaat worden (hoewel dit een leuke en lieve kater is ;-) ) Mijn meiden accepteren hem redelijk, alleen Joyke vindt hem "aanmatigend" (en terecht :lol: ) Hij heeft overal maling aan en ook de plantenspuit doet hem niets! Wie weet er een oplossing???

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Umimeis »

Ik heb dat probleem ook met mijn katten van mijn buren.
Je moet hem gewoon consequent buiten zetten. Dit doe ik ook als ik thuis ben.
Als ik niet thuis ben...tja, dan laat ik het aan mijn buren over. Ik kan het luikje niet opslot doen want dan kunnen mijn katten niet naar buiten of naar binnen. Als ik thuis ben dan gaat het luikje op slot.
Dan moet ik gewoon in de gaten houden of ze voor het luikje staan als ze naar binnen willen.
Heel irritant, maar ja.....
Aangezien ik sindskort niet meer goed overweg kan met de buren, hoop ik dat ze binnenkort verhuisen (ze willen hier zelf ook weg.)
Mijn katten vinden het niet erg als ze binnenkomen.
Wat ik ook doe is, dat als ik weg ben, geen bakje met vlees neerzetten. Want ook zij eten al het vlees op.
Dat ze ook aan de brokjes zitten vind ik minder erg. Want ik heb hier 2 goedgevulde voederautomaten staan.

Je zou hem ook kunnen verjagen met de plantenspuit, mits je thuis bent.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 09 okt 2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Camoth »

Tja, lastig. Misschien een luikje wat op de chip werkt?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Umimeis »

@ Camoth?

Heb je het tegen mij???
Ik heb nu ff geen geld om zo'n luikje aan te schaffen. Misschien ben ik er binnenkort van af als de buren misschien verhuizen.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Muizenis »

Een luikje past niet in mijn achterdeur en in de voordeur zou het te kostbaar worden om later de voordeur te vervangen wanneer ik hier ooit weg zou gaan. En een plantenspuit doet hem niets (laatste regel in mijn eerste stukje ;-) )

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Camoth »

haha nee, bedoelde Muizenis. Ik ben met jouw situatie bekend ;) Ik zou het trouwens ook niet kunnen betalen hoor. Kom net weer van de DA vandaan voor de 2 keer in een maand met de hamster, a 40 euri per keer :roll:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Muizenis »

Wat het eten geven betreft; de meissies krijgen nu als ik beneden kom afgepast brokjes en dat eten ze allemaal op. Er blijft dus nu niets meer over voor het manneke. Daarom was hij , denk ik, ook op het wandje gaan liggen. Blijkbaar vindt hij het hier ook zonder eten erg gezellig :roll: 's Avonds als de deur dicht is krijgen ze vlees en voor het slapen gaan nog wat brokjes voor de nacht.

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Camoth »

Misschien de stofzuiger in de buurt zetten en als hij er is die aanzetten of een ander hard geluid maken en hem daarmee naar buiten jagen? Pannendeksels ofzo?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Umimeis »

Camoth schreef:haha nee, bedoelde Muizenis. Ik ben met jouw situatie bekend ;) Ik zou het trouwens ook niet kunnen betalen hoor. Kom net weer van de DA vandaan voor de 2 keer in een maand met de hamster, a 40 euri per keer :roll:
Ik was voor m'n vakantie 2x met Flea naar de DA geweest, ik was €65 kwijt omdat hij AB injectie moest want hij had een ontseking aan z'n voorste luchtwegen of zoiets. Heb het laten declareren bij de nationale huisdieren verzekering.
Ik heb net vd week de brief vd verzekering gekregen en krijg €52 ongeveer terug.

Ja, dat tikt lekker aan die DA bezoeken, maar de gezondheid van je diertje is belangrijker.

Sorry...off topic.


Maar als ik ooit verhuis en geld heb, dan koop ik inderdaad een kattenluikje aan die op de chip reageert.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Camoth »

Laatste offtopicje dan:
Vond het al zo stom, heb ik net die katten verzekerd voor 30 euri per maand en waarmee zit ik elke keer bij de DA? De hamster :lol:

Maar vind het wel belachelijk hoe duur die chipluikjes zijn hoor. Niet normaal meer.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Umimeis »

:lol: Dan ook maar een verzkering voor de hamster?? Hihihi

Ja, die luikjes zijn belachelijk duur. Als ze goedkoper waren had ik ze vast wel gekocht.
Ik wou er eerst wel zo een,maar toen ik die prijs zag....... :afgewezen:
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Sannie_xx »

Camoth schreef:Laatste offtopicje dan:
Vond het al zo stom, heb ik net die katten verzekerd voor 30 euri per maand en waarmee zit ik elke keer bij de DA? De hamster :lol:
:lol: Jammer dat er geen hamsterverzekeringen zijn dan?

Jeetje wat vervelend.... en oké ik weet niet of dit mag en/of het kan..... maar ik weet dat mijn ouders dit een keer hebben gedaan met een kat door hem een plens water over zijn kop te gooien? Echt een kwart emmer zeg maar :S (vond het wel zielig, maar mijn vader was vastberaden - kat hengelde telkens de goudvissen uit de vijver.... :enaughty: )
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Umimeis »

Liever een plens water, dan een pak slaag oid......
Ik kan me het wel voorstellen.....Hmmmm je brengt me op een idee..... :oops:
Wat appart dat ze die vissen uit de vijver halen, mijn katten halen nooit vissen uit de vijver.
Ook mijn goudvis wanda leeft nog steeds :lol:
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Sannie_xx »

Dat was dan ook een grote dikke stouterd waar onze hond schijtbang voor was :lol: (en dan heb ik het over piepend naar binnen rennen hahahahahaha)
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Muizenis »

Dames, hartelijk dank voor deze goede tips! :eliar:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Plaats reactie