Weekendjes weg met onze poes

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
debbyfledderus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2009 09:25

Weekendjes weg met onze poes

Bericht door debbyfledderus »

Wij hebben een poes genaamd Purky, Purky is nu 5 jaar en vanaf volgend jaar hebben wij een voorseizoens plek op een camping in Zeeland. Omdat wij daar gedurende 3 maanden toch wel elk weekend heen gaan willen wij onze poesbeest meenemen.
Ik vroeg mij af of dit handig zou zijn. Onze poes is namelijk echte een mensen beest. Ze vindt het niets om alleen te zijn. Nou is het zo dat als we haar in een mandje doen voor vervoer naar de dierenarts ze de hele weg zit te mauwen. Zou er iets zijn wat ik haar kan geven om te kalmeren? De reis duurt gelukkig maar 1,5 uur.
Kan iemand mij raad geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of kan ik beter de dierenarts vragen?

Vast bedank.
Debby Fledderus
Purky
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Weekndjes weg met onze poes

Bericht door lievelijn »

Ik raad het je af. Als ze de hele tijd zit te miauwen vindt ze het reizen niet leuk.. 1,5 uur is ook wel lang hoor. kalmeringstabletjes worden ze vaak suf van maar ze krijgen nog wel alles mee, dus dat lijkt me ook geen echte oplossing..

En hoe ga je haar op de camping "houden" is ze een buitenkat?
ik <3 Vlinder
debbyfledderus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2009 09:25

Re: Weekndjes weg met onze poes

Bericht door debbyfledderus »

Ze loopt thuis wel graag buiten dus ik dacht ik koop een leeflijn voor der. Dan kan ze heerlijk buiten spelen maar ook lekker binnen op ons bed liggen. Camping is in het bos dus een ware speelparadijs voor der. Thuis wonen we ook in het bos maar wil haar wel vats hebben, want moet er niet aan denken dat ze weg loopt en ik op zondag zonder poes moet vertrekken.
Ik heb een krabpaal over die ik wil meenemen voor der. Daar heeft ze thuis ook al op gelegen en ik dacht dan heeft ze iets bij der wat vertrouwd ruikt.
Ik vind het namelijk helemaal niets om haar thuis te laten. Als we op vakantie zijn geweest dan zie ik aan der dat ze van slag is geweest omdat ze zoveel alleen is geweest.
Buren zorgen heel goed voor der maar ja s avonds ligt ze alleen op ons bed en dat vindt ze helemaal niets.
Purky
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Weekndjes weg met onze poes

Bericht door Nyncke »

De homeopatische middeltjes voor mensen zijn ook voor dieren, dus daar zou je het eens in kunnen zoeken.
Of Bachremedie rescue, een paar dagen van te voren geven.

En ik zou van te voren haar wennen aan reizen, dus beginnen met 5 minututjes mee in de auto nemen en dat langzaam aan langer maken. Geef haar steeds iets erg lekkers als ze eruit komt.
Ook zou je er voor kunnen kiezen om haar een hele tijd alleen maar eten in de auto te geven, of de lekkere hapjes.
Zo gaat ze autorijden associeren met iets wat ze heel fijn vind.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Cari »

Misschien vindt ze het mandje gewoon heel vervelend. Als je haar aan een tuigje kan wennen, vindt ze dat misschien fijner en vindt ze het reizen niet zo erg.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Weekndjes weg met onze poes

Bericht door Zoeza »

debbyfledderus schreef:Ze loopt thuis wel graag buiten dus ik dacht ik koop een leeflijn voor der. Dan kan ze heerlijk buiten spelen maar ook lekker binnen op ons bed liggen. Camping is in het bos dus een ware speelparadijs voor der. Thuis wonen we ook in het bos maar wil haar wel vats hebben, want moet er niet aan denken dat ze weg loopt en ik op zondag zonder poes moet vertrekken.
Ik heb er moeite mee om me voor te stellen hoe ze lekker in het bos kan spelen terwijl ze aan een lijn vast zit. Ze heeft dan toch geen bewegingsvrijheid en loopt het risico verstrikt te raken met haar lijn.
debbyfledderus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2009 09:25

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door debbyfledderus »

Ik zit te bedenken wat het beste is voor de poes. Die leeflijn las ik bij iemand anders op zijn forum en dacht dat dat wel handig zou zijn zodat ik zeker weet dat ze in de buurt bij ons blijft.
Ik denk als ik dit allemaal zo lees dat ik haar gewoon thuis houd.
Purky
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Leonie89 »

zou ik ook doen.. het zijn maar weekendjes.. als ze zorgt voor voldoende eten en water en voldoende speeltjes, kun je ze prima weekendjes alleen laten..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Cari »

Het is wel ELK weekend :evil: . Sorry, maar dat vind ik wel erg veel!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Nyncke »

Ik zou gewoon de kat wennen aan het reizen zoals ik al beschreven heb, er gaat wel wat tijd en energie inzitten maar dan kan je kat wel mee.
Ben op een camping wel eens mensen tegengekomen die een hele grote bench voor de kat had, ze kon erinliggen, ze kon aan een lijntje buiten liggen. Het beestje wilde vooral bij zijn baasjes zijn.

Vroeger heb ik ook een kat gehad die gewoon overal mee naar toe ging, eenmaal geleerd, nooit een probleem.
Mijn da neemt zijn katten iedere zomer mee naar midden Frankrijk, het is maar wat je ze leert.
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Zoeza »

Purky wordt er volgens mij niet gelukkig van als ze thuis gewoon los in het bos kan/mag lopen en straks elk weekend aan een lijn of in een bench moet doorbrengen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Cari »

Daar wordt ze inderdaad niet gelukkig van. Ze zal dus toch zoveel vertrouwen van je moeten krijgen, dat ze ook daar los kan. Daar is wel tijd voor nodig, maar waarom zou het niet kunnen?
Onze poes is namelijk echte een mensen beest. Ze vindt het niets om alleen te zijn.
Thuislaten wordt ze dus ook niet gelukkig van.

De laatste optie (maar daar zal je waarschijnlijk echt niet aan moeten denken!): herplaatsen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
debbyfledderus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2009 09:25

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door debbyfledderus »

Nou mijn vriend en ik hebben de keuze al gemaakt in overleg met de buren.
Ze blijft lekker thuis en af en toe komt mijn zusje een weekendje in mijn huis. Herplaatsten........pppfff het idee alleen al. We hebben er al 5 jaar en we krijgen haar toen ze nog maar 3 weken oud was. Ik heb haar met de hand moeten voeren. Ze is als een kind van mij. Daarom wil ik ook dat gene doen wat voor mijn lieve poezebeest het aller beste is. Misschien dat we het wel een weekendje gaan proberen met der maar dat moeten we nog even bekijken.

Bedankt voor al het advies.
Purky
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Weekendjes weg met onze poes

Bericht door Leonie89 »

prima oplossing zou ik zeggen :)
Plaats reactie