Vlooienpipetjes van het Kruidvat

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door prinses3512 »

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ze hebben ze voor honden klein en groot en katten vanaf 12 weken.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: vlooienpipetjes van het kruidvat

Bericht door sandy »

Ik zou gewoon bij je dierenarts pipetjes halen van advantage, weet je zeker dat je goed en veilig spul hebt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: vlooienpipetjes van het kruidvat

Bericht door prinses3512 »

Ja je hebt gelijk ik durf het ook niet goed uit te proberen.
Is Advantage eigenlijk beter dan Frontline?
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: vlooienpipetjes van het kruidvat

Bericht door Sannie_xx »

Heeft Frontline ook pipetjes dan? Die pipetjes zijn vooral zo makkelijk.
Ik gebruik zelf Stronghold, en ben er groot fan van. Zooey had vlooien toen ze hier kwam. Blijkbaar was mijn vloer er nog niet helemaal vrij van, want ik had laatst een vlooienbeet en vond ook een vlo in mijn was. (een levende) Ik dus allebei de katjes van kop tot teentjes gekamd met een vlooienkam; niks, noppes, nada. Geen vlooien, geen poepjes, niks. Dus conclusie: dat spul werkt zo goed, dat die vlo geen andere kans meer zag dan MIJ bijten :lol:
Hoe dan ook; hier komt er dus ook een interieurspray bij aan te pas, en Stronghold houd ik.
Maar ik heb ook zeker dergelijke verhalen gehoord over Advantage. Het is gewoon goed spul.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: vlooienpipetjes van het kruidvat

Bericht door sandy »

Frontline werkt niet meer afdoende, ondanks dat ze bij mijn dierenarts zeggen van wel.
Ik haal het in elk geval niet, advantage werkt hier afdoende.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: vlooienpipetjes van het kruidvat

Bericht door Camoth »

Sannie_xx schreef:Heeft Frontline ook pipetjes dan? Die pipetjes zijn vooral zo makkelijk.
Ik gebruik zelf Stronghold, en ben er groot fan van. Zooey had vlooien toen ze hier kwam. Blijkbaar was mijn vloer er nog niet helemaal vrij van, want ik had laatst een vlooienbeet en vond ook een vlo in mijn was. (een levende) Ik dus allebei de katjes van kop tot teentjes gekamd met een vlooienkam; niks, noppes, nada. Geen vlooien, geen poepjes, niks. Dus conclusie: dat spul werkt zo goed, dat die vlo geen andere kans meer zag dan MIJ bijten :lol:
Hoe dan ook; hier komt er dus ook een interieurspray bij aan te pas, en Stronghold houd ik.
Maar ik heb ook zeker dergelijke verhalen gehoord over Advantage. Het is gewoon goed spul.
Ik heb alleen Stronghold gebruikt toen ik een week voor een show vlooien ontdekte en dus heel rap ervanaf moest. Maar nu ga ik ontvlooien met Advantage.

Stronghold werkt namelijk ook tegen allerlei soorten wormen, behalve lintwormen. Dus moet je naast Stronghold ook nog ontwormingsmiddel gebruiken, wat ook weer tegen alle wormen is, dus gebruik je dubbel zoveel "gif" op/in je kat. Beter is dan Advantage wat alleen tegen vlooien is en dan een ontwormingstabletje ;)

(Ik quote je om je te zeggen niet te vergeten nog te ontwormen, van vlooien krijgen katten namelijk wormen en Stronghold is dus niet tegen alle soorten)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Umimeis »

Ik gebruik voor Flea Advantage (voor katten van 4 kg en zwaarder)en voor Sam gebruik ik Frontline Spray. Mijn DA zegt ook dat Frontline opzich wel goed is,maar toch krijgt Sam straks als de spray op is Advantage voor katten die lichter zijn dan 4 kg.

Je kunt bij de C1000 ook vlooienpipetjes krijgen zag ik laatst, maar toch kies ik er voor om bij de dierenarts te halen dan bij kruitvat, C1000 of elders, dan weet je zeker dat het werkt.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Camoth »

En dan weet je ook redelijk zeker dat het veilig is.

Zal maar niet beginnen over de drama's van Exil en de adviezen van DSZ medewerkers dat je prima de hondenvariant op katten kan gebruiken.... :roll:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door JLC »

Ik gebruik de Advantage. Ik zou dit soort middelen ook alleen maar bij de DA willen halen; de DA is deskundig.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Sannie_xx »

Hmmm dat wist ik helemaal niet, maar krijgen ze lintwormen van vlooien dan? Ik dacht dat dit de andere soort wormen waren waar Stronghold wel tegen werkte..... Dierenarts had mij gezegd dat alleen Stronghold afdoende was :S
Naja misschien dan toch maar Advantage. Jammer, want ik vind tabletjes geven niet de leukste bezigheid. Zooey vind het oké, Mouse daarentegen...... :shock:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Camoth »

Ja lintwormen krijgen ze ook. Stronghold werkt tegen haak en spoelwormen en oormijt, maar niet tegen lintwormen. Lekker dat die DA dat ook zegt :roll:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door prinses3512 »

Bedankt voor jullie goede adviezen, ik ga advantage halen!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Sannie_xx »

Yes, dierenartsen, aaaaargh....
Naja, overstappen op Advantage dan dus.
En tabletjes. Yippie :roll:
:lol:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Kattenbella »

Je kan ook profender tegen wormen geven, dat kan je ook in de nek druppelen. Dit is ook bij de dierenarts verkrijgbaar. Het is van dezelfde maker als de advantage.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vlooienpipetjes van het Kruidvat

Bericht door Sannie_xx »

Bedankt voor de tip, daar zal ik eens achteraan :)
Plaats reactie